SOLICITA + INFORMACIÓN whatsapp

Sortides Professionals d’FP en Màrqueting i Publicitat

Estàs pensant a estudiar Màrqueting i Publicitat, però tens certs dubtes sobre aquesta branca professional? No et preocupis. En l’article d’avui t’explicarem quins són els avantatges d’aquest sector, què és el que s’estudia en aquest tipus de cicles i sobretot la gran pregunta que molts es fan … quines sortides professionals té. És normal que quan una persona surt dels seus estudis d’Educació Secundària Obligatòria (ESO) o Batxillerat estigui indecisa i no sàpiga què estudiar ni per quin àmbit decantar-se. Per a això, és important tenir en compte quins són els aspectes i especialitats que t’agraden i preguntar-te quins són els punts que emprendràs en el teu futur laboral. Tens interès per les empreses en un entorn internacional, per la comunicació i per les eines digitals? Doncs no t’ho pensis més. El Màrqueting i la Publicitat és el teu i nosaltres et mostrarem els punts clau perquè acabis de decidir-te per això. Som-hi! 

Beneficis  de l’FP en Màrqueting i Publicitat 

Has de saber que estudiar una FP especialitzada en Màrqueting i Publicitat té múltiples avantatges que seran valorades de cara al teu futur tant professional com personal. És una branca dins de les 26 famílies professionals que existeixen, que t’obrirà les portes de moltes oportunitats i en la qual podràs desenvolupar tot el potencial que obtinguis estudiant en aquest sector. A continuació, et mostrarem alguns dels beneficis que té emprendre en un àmbit com és el màrqueting i publicitat. 

Àmplia visió de món 

Un dels aspectes principals que hem de tenir en compte quan treballem en l’àmbit del Màrqueting i Publicitat és que hem de conèixer bé els nostres consumidors. És important que sapiguem quines són les seves necessitats bàsiques per poder empatitzar amb ells i així treballar de manera que adeqüem els nostres productes o serveis a aquestes persones. Per aquesta raó, hem d’ampliar la nostra visió de món i conèixer diferents hàbits, costums i fins i tot cultures diferents de la nostra per poder incrementar el nostre coneixement i treballar amb més possibilitats.

Produir canvis 

L’avantatge d’estudiar Màrqueting i Publicitat és que es produeixen constantment noves idees que poden fer canviar moltes coses. Cada vegada que aportem nous plans tant en els nostres productes com en els diferents serveis de l’empresa, estem optant a formar part de grans oportunitats i de transformar o acomplir nous projectes que facin canviar el món.

Eina necessària 

Vendre un producte, una idea o un servei és una cosa que es realitza en totes les empreses. Per tant, un professional dedicat al Màrqueting i Publicitat sempre serà necessari per desenvolupar les seves funcions principals, sense importar el sector o àmbit al qual pertanyi la institució o l’empresa. 

Carrera molt àmplia 

Un dels beneficis a destacar sobre estudiar una FP en Màrqueting i Publicitat és que aquesta família professional no se centra únicament en una especialitat. És una formació que et permet tenir una àmplia oferta laboral i en la qual pots optar a un gran ventall d’oportunitats. Hi ha múltiples àmbits i sectors en què pots desplegar les teves habilitats i, de la mateixa manera, mostrar-les en l’àmbit internacional. 

Un món de possibilitats 

Com hem dit, Màrqueting i Publicitat és una carrera que t’ofereix grans oportunitats i en la qual no només podràs desenvolupar tot el potencial que has après i obtingut durant els teus estudis, sinó que, a més, gràcies a aquest sector, podràs veure una àmplia projecció de futur. 

Quines  són les sortides professionals en Màrqueting i Publicitat? 

Ara que ja saps alguns dels beneficis que aporta el fet d’estudiar Màrqueting i Publicitat, et mostrarem una llista de les diferents sortides professionals a què pots aspirar un cop obtinguis el títol. 

Responsable de Màrqueting 

Un responsable de màrqueting i publicitat és l’encarregat de supervisar les estratègies de l’empresa i realitzar les investigacions de mercat. A més, desenvolupa els plans de màrqueting per crear els productes o serveis específics i posa les bases dels objectius i les iniciatives d’aquests.

Product Manager 

La funció principal d’un product manager és planificar, executar i llançar un producte. S’ha d’encarregar també de controlar el seguiment de les vendes, i gestionar les incidències, reclamacions o millores que s’hagin de dur a terme. 

Director de comptes 

Dins el grup de comptes, està l’encarregat de portar les mateixes. En aquest cas, el director és el responsable i el coordinador de tots els serveis que es realitzin en l’agència de publicitat. 

Especialista en Anàlisi de Mercat 

Un especialista de mercat és qui s’encarrega de realitzar els estudis per obtenir la informació de valor que aconsegueix l’empresa a través dels productes i serveis que comercialitza. 

Responsable de Social Media 

En una empresa també ha d’haver-hi una persona que s’encarregui de les xarxes socials. Amb el títol d’FP en Màrqueting i Publicitat, un responsable de Social Media serà l’encarregat de crear i liderar les estratègies de l’empresa. Així mateix, dissenyarà la seva presència a les xarxes socials i donarà un enfocament estratègic i social perquè l’empresa cridi l’atenció davant els consumidors. 

 

Com veus, estudiar una FP en Màrqueting i Publicitat és una bona opció. Esperem que aquest article t’hagi servit d’ajuda per acabar de decidir-te sobre els teus estudis i puguis emprendre aquesta nova etapa que es presenta en la teva vida. Si a la fi et decantes per estudiar aquesta professió, pots consultar el nostre Grau Superior en Màrqueting i Publicitat a distància que realitzem a Linkia FP. Qualsevol qüestió que vulguis resoldre sobre el cicle, pots contactar amb nosaltres i t’ajudarem a l’instant. Anima’t!