• Home
  • >>
  • Actualitat
  • >>
  • Què són les soft skills o habilitats toves i com millorar-les
  • Què són les soft skills o habilitats toves i com millorar-les

    ActualitatLinkia FP

    Les soft skills, també anomenades habilitats toves, fan referència a aquelles habilitats de caràcter personal i social que permeten a una persona integrar-se en un lloc de treball i crear un bon clima de motivació, comprensió i educació. Durant aquests últims anys, estan cobrant tanta importància en l’àmbit laboral, que fins i tot es converteixen en un factor determinant a l’hora de decantar-se per un candidat o un altre. Com a experts en la Formació Professional a distància , en Linkia FP no només volem detallarte millor què són les soft skills, sinó també compartir amb tu una sèrie de consells perquè puguis millorar-les.

    Què són les soft skills i per què són tan importants

    Una forma d’entendre què són les soft skills o habilitats toves en situant-les en contraposició respecte a les anomenades “habilitats dures o tècniques”, aquelles que són directament rellevants per al lloc de treball a què es postura. Aquestes últimes, encara que solen ser quantificables i mecàniques (i, per tant, també més evidents), no són les úniques importants. De fet, en les entrevistes amb Recursos Humans o amb qualsevol altre ocupador, cada vegada es valoren més les habilitats toves. I és que per assolir l’èxit en qualsevol dels teus propòsits, i igualment els de l’empresa, hauràs interactuar amb altres persones que treballaran amb tu (des companys fins directius o clients) i saber mantenir una actitud optimista davant de qualsevol petit o gran obstacle.

    Com millorar les habilitats toves: 1-1

    Potser estiguis ja treballant i detectis a la teva empresa a alguna persona amb qui tots semblen sentir-se a gust, atrets per les seves idees i actituds. O potser simplement estiguis preparant-te per la teva immersió en el món laboral i vols informar-te sobre com superar una entrevista de treball . Sigui quina sigui la teva situació, no només convé que estiguis familiaritzat amb què són les soft skills, sinó que també t’interessarà saber com millorar-les. Així que passem a detallar algunes de les més importants per donar-te alguns consells.

    1. Intel·ligència emocional

    La intel·ligència emocional sol conèixer com la capacitat de reconèixer i gestionar les emocions pròpies i les dels altres. A nivell general, està composta per cinc elements clau: la consciència d’un mateix, l’autoregulació, la motivació i les habilitats socials. En aquest sentit, conrear et resultarà indispensable per empatitzar amb la resta del teu equip i aconseguir que tots us sentiu còmodes. Per a això, et recomanem que sempre intentis posar-te al lloc de l’altre. Pot ser que no soni com l’habilitat més important per al creixement i l’èxit empresarial, però en alguns casos ho és. Una mala actitud mai et ajudarà a millorar en el teu treball.

    2. Actitud de jugador d’equip

    La capacitat de jugar bé amb els altres és una habilitat tova en la qual has estat treballant, sense saber-ho, des del teu primer dia de pre-escolar o llar d’infants. És possible que no ho sabessis quan et peleabas per alguna pilota o descobrint les regles d’un joc inventat, però en realitat et estaves preparant per a tota una vida de col·laboració en el lloc de treball. Ja sigui siguis un col·laborador individual o un responsable, hauràs de treballar amb altres persones: en reunions, en pluges d’idees i en diversos projectes multifuncionals dins de la teva empresa. Una actitud positiva quan es tracta de treballar amb altres, és essencial per a l’harmonia de l’equip, el que significa que has de poder dur a terme una reunió eficaç i inclusiva, estar obert a noves idees i treballar respectuosament amb els altres. En aquest sentit, practicar algun esport o activitat en equip pot fer-te molt bé.

    3. Mentalitat de creixement

    En qualsevol treball, sense importar quin sigui el teu funció, trobaràs obstacles, decepcions i altres situacions que podrien generar-alts nivells de frustració. Una habilitat tova fonamental per a la teva capacitat de perseverar és tenir una mentalitat de creixement: un terme que la psicòloga Carol Dweck va encunyar per referir-se a un marc de pensament que reflecteix les teves habilitats, talents i intel·ligència com habilitats en les que pots créixer i millorar. Algú amb una mentalitat de creixement podria considerar l’incompliment d’una meta trimestral com una oportunitat per identificar les fortaleses i debilitats i així abordar millor la meta de l’proper trimestre. No obstant això, una persona amb una mentalitat fixa podria dir-se a si mateixa que no és bona exercint el seu treball. ¿El millor que pots fer? Treballar en convertir els teus “derrotes” a en impuls per millorar. Una cosa que és aplicable en tots els àmbits de la vida.

    4. Obertura a la retroalimentació

    Encara que forma part de la intel·ligència emocional, mereix una menció especialment quan es tracta del lloc de treball: ser obert i poder rebre comentaris sobre el teu acompliment és fonamental per a l’èxit en un treball, especialment en un de nou. La retroalimentació constructiva t’ajuda a donar el millor de tu, mentre que, si t’ho prens com una cosa personal o reacciones a la defensiva, acabaràs generant no només un bloqueig en el teu procés de millora, sinó que fomentaràs que els altres sentin que no poden compartir les seves opinions amb tu. La clau per donar i rebre comentaris és entrar en la conversa des d’un lloc amable: no estàs rebent comentaris constructius perquè aquesta persona et odia personalment, és perquè vol que dés el millor de tu mateix. T’animem a que demanis comentaris a més persones per obtenir ajuda immediata i així perfeccionar el teu conjunt d’habilitats.

    5. Adaptabilitat

    No importa quina sigui la teva funció, i no importa quina sigui la indústria en la qual treballis, la capacitat d’adaptar-te amb una actitud positiva a l’canvi contribueix en gran mesura a el desenvolupament d’una carrera reeixida. Ja es tracti d’un canvi de categoria professional o d’empresa, has d’acceptar el canvi com una realitat, especialment en un món empresarial en constant evolució, i afrontar-lo com una oportunitat per posar a prova noves estratègies. Si no et sents còmode amb els canvis freqüents, pots escriure els teus sentiments i reaccions, en lloc d’expressar-los immediatament. A l’exposar com et sents i per què et sents de certa manera, podràs distingir les preocupacions legítimes de les queixes, i així intentar evitar aquestes últimes. Esperem que el nostre apropament a què són les soft skills i com millorar-t’hagi resultat interessant i, sobretot, que ho posis en pràctica! No en va, les habilitats toves s’han convertit en unes de les habilitats professionals més valorades en els CV . Així que no les deixis!

    Introduce tu comentario

    Qui som

    Linkia FP és una agrupació de Centres Oficials d'Ensenyament de Formació Professional que s'uneixen per a oferir els seus Títols Oficials en modalitat online.

    Actualment s'imparteixen cicles de les branques d'Informàtica i comunicacions, Serveis socioculturals i a la comunitat, Administració i gestió, Comerç i màrqueting, Hostaleria i turisme, Sanitat.

    Els nostres cursos
    Descobreix tots els nostres cicles formatius a distància
    Veure cursos