Demana informació

Demana més informació

Alguna pregunta? Consulta'ns i et truquem

Gràcies per contactar amb Linkia FP

Aviat un assessor es posarà en contacte amb tu per resoldre totes les teves consultes

Què són les soft skills o habilitats toves i com millorar-les

Què són les soft skills o habilitats toves i com millorar-les


Les soft skills, també anomenades habilitats toves, fan referència a aquelles habilitats de caràcter personal i social que permeten a una persona integrar-se en un lloc de treball i crear un bon clima de motivació, comprensió i educació. Durant aquests últims anys, estan cobrant tanta importància en l’àmbit laboral, que fins i tot es converteixen en un factor determinant a l’hora de decantar-se per un candidat o un altre. Com a experts en la Formació Professional a distància, a Linkia FP no només volem detallar-te millor què són les soft skills, sinó també compartir amb tu una sèrie de consells perquè puguis millorar-les.

Què són les soft skills i per què són tan importants?

Una forma d’entendre què són les soft skills o habilitats toves en situant-les en contraposició respecte a les anomenades “habilitats dures o tècniques”, aquelles que són directament rellevants per al lloc de treball a què es postura. Aquestes últimes, encara que solen ser quantificables i mecàniques (i, per tant, també més evidents), no són les úniques importants. De fet, en les entrevistes amb Recursos Humans o amb qualsevol altre ocupador, cada vegada es valoren més les habilitats toves. I és que per assolir l’èxit en qualsevol dels teus propòsits, i igualment els de l’empresa, hauràs d’interactuar amb altres persones que treballaran amb tu (des de companys fins directius o clients) i saber mantenir una actitud optimista davant de qualsevol petit o gran obstacle.

Com millorar les habilitats toves: 1-1

Potser estàs ja treballant i detectis a la teva empresa a alguna persona amb qui tots semblen sentir-se a gust, atrets per les seves idees i actituds. O potser simplement estàs preparant-te per la teva immersió en el món laboral i vols informar-te sobre com superar una entrevista de treball. Sigui quina sigui la teva situació, no només convé que estiguis familiaritzat amb què són les soft skills, sinó que també t’interessarà saber com millorar-les. Així que passem a detallar algunes de les més importants per donar-te alguns consells.

1. Intel·ligència emocional

La intel·ligència emocional sol conèixer com la capacitat de reconèixer i gestionar les emocions pròpies i les dels altres. En l’àmbit general, està composta per cinc elements clau: la consciència d’un mateix, l’autoregulació, la motivació i les habilitats socials. En aquest sentit, conrear et resultarà indispensable per empatitzar amb la resta del teu equip i aconseguir que tots us sentiu còmodes. Per a això, et recomanem que sempre intentis posar-te al lloc de l’altre. Pot ser que no soni com l’habilitat més important per al creixement i l’èxit empresarial, però en alguns casos ho és. Una mala actitud mai t’ajudarà a millorar en el teu treball.

2. Actitud de jugador d’equip

La capacitat de jugar bé amb els altres és una habilitat tova en la qual has estat treballant, sense saber-ho, des del teu primer dia de preescolar o llar d’infants. És possible que no ho sabessis quan et barallaves per alguna pilota o descobrint les regles d’un joc inventat, però en realitat t’estaves preparant per a tota una vida de col·laboració en el lloc de treball. Ja siguis un col·laborador individual o un responsable, hauràs de treballar amb altres persones: en reunions, en pluges d’idees i en diversos projectes multifuncionals dins de la teva empresa. Una actitud positiva quan es tracta de treballar amb altres, és essencial per a l’harmonia de l’equip, el que significa que has de poder dur a terme una reunió eficaç i inclusiva, estar obert a noves idees i treballar respectuosament amb els altres. En aquest sentit, practicar algun esport o activitat en equip pot fer-te molt bé.

3. Mentalitat de creixement

En qualsevol treball, sense importar quina sigui la teva funció, trobaràs obstacles, decepcions i altres situacions que podrien generar-alts nivells de frustració. Una habilitat tova fonamental per a la teva capacitat de perseverar és tenir una mentalitat de creixement: un terme que la psicòloga Carol Dweck va encunyar per referir-se a un marc de pensament que reflecteix les teves habilitats, talents i intel·ligència com habilitats en les quals pots créixer i millorar. Algú amb una mentalitat de creixement podria considerar l’incompliment d’una meta trimestral com una oportunitat per identificar les fortaleses i debilitats i així abordar millor la meta del trimestre vinent. No obstant això, una persona amb una mentalitat fixa podria dir-se a si mateixa que no és bona exercint el seu treball. ¿El millor que pots fer? Treballar a convertir els teus “derrotes” en impuls per millorar. Una cosa que és aplicable en tots els àmbits de la vida.

4. Obertura a la retroalimentació

Encara que forma part de la intel·ligència emocional, mereix una menció especialment quan es tracta del lloc de treball: ser obert i poder rebre comentaris sobre el teu acompliment és fonamental per a l’èxit en un treball, especialment en un de nou. La retroalimentació constructiva t’ajuda a donar el millor de tu, mentre que, si t’ho prens com una cosa personal o reacciones a la defensiva, acabaràs generant no només un bloqueig en el teu procés de millora, sinó que fomentaràs que els altres sentin que no poden compartir les seves opinions amb tu. La clau per donar i rebre comentaris és entrar en la conversa des d’un lloc amable: no estàs rebent comentaris constructius perquè aquesta persona t’odia personalment, és perquè vol que donis el millor de tu mateix. T’animem al fet que demanis comentaris a més persones per obtenir ajuda immediata i així perfeccionar el teu conjunt d’habilitats.

5. Adaptabilitat

No importa quina sigui la teva funció, i no importa quina sigui la indústria en la qual treballis, la capacitat d’adaptar-te amb una actitud positiva al canvi contribueix en gran manera al desenvolupament d’una carrera reeixida. Ja es tracti d’un canvi de categoria professional o d’empresa, has d’acceptar el canvi com una realitat, especialment en un món empresarial en constant evolució, i afrontar-lo com una oportunitat per posar a prova noves estratègies. Si no et sents còmode amb els canvis freqüents, pots escriure els teus sentiments i reaccions, en lloc d’expressar-los immediatament. En exposar com et sents i per què et sents de certa manera, podràs distingir les preocupacions legítimes de les queixes, i així intentar evitar aquestes últimes.

Esperem que el nostre apropament a què siguin les soft skills i com millorar que hi hagi un resultat interessant i, sobretot, que ho posis en pràctica! No en va, les habilitats toves s’han convertit en unes de les habilitats professionals més valorades en els CV. Així que no les deixis! Si vols endinsar-te en aquestes qüestions i vols aprendre més sobre això, a Xtudeo brinden uns cursos en línia de Soft Skills que t’ajudaran a desenvolupar i millorar les capacitacions de les habilitats toves. Demana informació!

  • Home
  • Blog
  • Què són les soft skills o habilitats toves i com millorar-les

Demana més informació

Contacta amb nosaltres per telèfon o usant el formulari de contacte.

Gràcies!

El teu missatge ha estat enviat correctament

OK