Requisits per estudiar Publicitat

ActualitatConsellsLinkia FP

Requisitos para estudiar Publicidad

Quan parlem del món de la publicitat i de les activitats que li competeixen, estem parlant d’un sector que, actualment, es troba en moviment constant a causa dels canvis que es produeixen pràcticament diàriament al mercat del consum. És un àmbit que conté un ampli ventall de funcionalitats, sobre les quals es tracta des de la inserció d’una nova marca des de zero fins a millorar una imatge d’un producte o servei determinat ja creat. Quin és l’objectiu principal d’aquest sector? Informar, difondre i persuadir el consumidor, amb la finalitat d’aconseguir una fidelització sòlida i un engagement amb la marca o l’empresa que concerneix. És un àmbit que et produeix interès i que voldria tractar en un futur laboral? Perquè avui, en aquest article, parlarem dels diferents camins que hi ha per dedicar-se al món de la publicitat; dels requisits acadèmics que calen per poder estudiar-hi i, a més, mostrarem una llista de les aptituds personals que necessites i que són imprescindibles per aconseguir l’èxit professional. En vols saber més? Estigues atent, perquè t’ho explicarem tot, ja mateix! 

Què  necessito per ser Publicista? 

Si ja saps amb certesa que el teu futur és el sector de la publicitat, has de saber que hi ha diferents camins fins a arribar-hi. Els graus més comuns d’aquest àmbit són la Publicitat i les Relacions Públiques; la Publicitat, el Màrqueting i les Relacions Públiques o la Comunicació i les Relacions Públiques. Però, ara bé, què és millor, fer un grau universitari o, per contra, decantar-te per una formació professional? 

Hi ha moltes persones que creuen que arribaràs més lluny si optes per un grau universitari, ja que suposadament té més prestigi. Tot i això, aquestes persones estan molt equivocades. Actualment, la formació professional s’està guanyant un gran lloc a l’educació, ja que els propietaris de les empreses estan començant a escollir cada vegada més professionals qualificats que surten d’una fp. Per quin motiu? Perquè els cicles formatius acostumen a tenir una durada de dos anys, incloent-hi un període de pràctiques professionals en empreses, mentre que, a la universitat, fas un període aproximat d’entre quatre i cinc anys per grau. 

Cada alumne ha d’escollir el que consideri més convenient en funció de les necessitats principals. Però per això, has de saber que, per a les dues opcions, sigui la universitat o la formació professional, són imprescindibles uns requisits acadèmics. 

Si optes per un grau universitari has de tenir, almenys, un dels requisits que et mostrem a continuació:  

  • El títol de Batxillerat i haver superat l’EVAU (Avaluació per a Accés a la Universitat). 
  • Una titulació de tècnic superior de formació professional. 
  • O haver superat la prova daccés a la Universitat per a majors de 25 anys. 

D’altra banda, si preferiu optar per una fp, sigui a distància o de forma presencial, heu de tenir: 

  • El títol de Batxillerat. 
  • Haver superat la prova d’accés a grau superior. 
  • Haver superat la prova d’accés a la universitat per a més grans de 25 anys. 
  • Estar en possessió del títol de COU. 
  • Estar en possessió del títol de FPII. 
  • O estar en possessió d’un títol oficial equivalent o superior a qualsevol dels anteriors. 

Quines  aptituds ha de tenir una persona que és Publicista? 

Per dedicar-te al món de la publicitat has de tenir els coneixements adequats sobre el sector per poder desenvolupar totes les teves habilitats apreses dins una empresa. Tot i això, no ho és tot, perquè també és molt important que tinguis unes aptituds personals per poder aconseguir l’èxit professional. I et preguntaràs… què necessito per ser una especialista en Publicitat? Doncs et donarem la resposta, a continuació. 

  • Has de tenir creativitat i imaginació. 
  • Has de tenir coneixements de cultura artística i popular. 
  • Coneixements de disseny gràfic, informàtica, fotografia i nous mitjans de comunicació. 
  • Has de ser capaç de poder treballar sota pressió i amb terminis de lliurament ajustats.  
  • Tenir habilitats comunicatives. 
  • Saber treballar en equip. 
  • Tenir una capacitat organitzativa. 
  • Has de tenir autoconfiança. 
  • I, sobretot, ser observador, és a dir, parar molta atenció a tots els detalls. 

  

Et veus preparat per endinsar-te en aquest sector i ser un publicista d’èxit? És el teu moment. Des de Linkia FP et recomanem el nostre Grau Superior en Màrqueting i Publicitat a distància. Un cicle formatiu on podràs aprendre, de la mà dels millors professionals, tot el que necessites saber sobre aquest àmbit. A què esperes per informar-te? Estem a la teva disposició! 

Introduce tu comentario

Qui som

Linkia FP és una agrupació de Centres Oficials d'Ensenyament de Formació Professional que s'uneixen per a oferir els seus Títols Oficials en modalitat online.

Actualment s'imparteixen cicles de les branques d'Informàtica i comunicacions, Serveis socioculturals i a la comunitat, Administració i gestió, Comerç i màrqueting, Hostaleria i turisme, Sanitat.

Els nostres cursos
Descobreix tots els nostres cicles formatius a distància
Veure cursos