SOLICITA + INFORMACIÓN whatsapp

Què és un tècnic superior en informàtica? | Linkia FP

tecnico-superior-informatica

La informàtica és un dels pilars de la formació professional: els cicles de grau mitjà i superior no només tenen una alta demanda entre els estudiants, sinó que a més els seus titulats tenen molt bones perspectives laborals. Així ho recull un informe recent de la Cambra de Comerç de Barcelona, ​​en col·laboració amb Infojobs, de l’any 2020. I dins d’aquesta família professional, hi ha un perfil que destaca per la seva importància: el de Tècnic Superior d’Administració de Sistemes Informàtics a la Xarxa. En aquest post t’expliquem qui es pot convertir en un ia quines sortides laborals pot optar.

Definició de Tècnic Superior en Informàtica 

El terme tècnic superior en informàtica és una forma abreujada i popular de referir-se als qui obtenen la titulació d’un cicle formatiu de grau superior en administració de sistemes informàtics en xarxa. Durant dos anys, aquests titulats reben una formació teòrica i pràctica que els permet configurar, administrar i mantenir sistemes informàtics, amb tot allò que això implica: maquinari, programari, servidors, bases de dades, xarxes telemàtiques emprades per a la seva intercomunicació, etc.

Per tant, un tècnic superior en administració de sistemes informàtics en xarxa arriba al mercat laboral amb un perfil molt interessant per a les empreses, ja que ha adquirit els coneixements necessaris per ser polivalent. Mereix una menció especial la seva formació en un camp on hi ha un gran dèficit de professionals qualificats: la ciberseguretat, una matèria que té alhora un Cicle d’Especialització.

No obstant això, cal recordar que hi ha altres Cicles Formatius de Grau Superior de la família d’Informàtica i Comunicacions, encara que més orientats a altres àrees específiques: el CFGS en Desenvolupament d’Aplicacions Multiplataforma i el CFGS en Desenvolupament d’Aplicacions Web, que també estan disponibles a el catàleg de cicles de Linkia FP.

A més, hi ha una altra titulació informàtica en un nivell inferior, és a dir, de grau mitjà: el de sistemes microinformàtics i xarxes, que aporta una formació tècnica més bàsica.

A qui s’adreça el Cicle Superior d’Administració de Sistemes Informàtics en Xarxa a distància

Si vols convertir-te en Tècnic Superior en Administració de Sistemes Informàtics en Xarxa, no només has de reunir els requisits acadèmics que s’exigeixen als cicles superiors (principalment, haver superat el Batxillerat, encara que hi ha altres vies). L’ideal és que reuneixis també una sèrie d’aptituds que t’ajudaran a interioritzar millor els ensenyaments i a posar-los en pràctica de manera més efectiva quan accedeixis a un lloc de treball.

Algunes d’aquestes aptituds són:

  • Interès per les noves tecnologies: algunes persones neixen amb una autèntica vocació per aquest àmbit, però en realitat n’hi ha prou amb un mínim interès, ja que els coneixements tècnics s’adquireixen amb aquest cicle formatiu de grau superior
  • Capacitat d’adaptació i obertura a coneixements nous: el món de la informàtica està en permanent canvi i actualització. Per això, un tècnic superior en administració de sistemes i xarxes ha de tenir la ment oberta per assimilar nous coneixements.
  • Capacitat per superar els problemes inesperats: cada incidència informàtica és un petit repte que sovint posa a prova la paciència i la lucidesa de qui s’hi enfronta. Per tant, resulta important no doblegar-se davant d’aquests problemes i no donar-se mai per vençut/da
  • Capacitat de treballar metòdicament: tant la implantació de sistemes com el manteniment i la resolució d’incidències requereixen una dinàmica de treball ordenada i planificada, que es fonamenti en l’anàlisi objectiu de cada situació i permeti fer passos amb seguretat i certesa
  • Capacitat per preveure incidents: un bon tècnic superior en administració de sistemes informàtics en xarxa ha d’estar sempre preparat per a situacions de crisi. Davant seu, ha de saber desplegar les eines adequades de protecció i de restitució, en cas que s’hagin produït danys
  • Dots didàctics: encara que un informàtic sigui el responsable últim que els sistemes funcionin adequadament, haurà de delegar i confiar en altres persones. Especialment, en els usuaris dels equips esmentats i que, al cap ia la fi, seran els que més temps passaran davant seu. Per tant, heu de tenir habilitat d’explicar amb claredat el seu funcionament perquè l’usuari reporti el menor índex d’incidències possible

Sortides professionals

Com dèiem, un tècnic superior en informàtica té un horitzó laboral molt clar, ja que es pot postular per a nombrosos llocs de treball. I a més, molts d’aquests llocs responen a vacants que no es cobreixen amb facilitat, cosa que significa que els titulats trobaran menys competència a cada procés de selecció a causa de l’alt nombre d’ofertes laborals existents.

Aquest és un llistat de llocs de treball a què pots optar com a Tècnic Superior en Informàtica:

  • Responsable d’Informàtica d’una empresa, ocupant-te tant de les qüestions relatives al maquinari dels equips com a la implantació i el manteniment del programari, a més de les xarxes usades per a la seva interconnexió (Intranet, Internet, etc.), els servidors emprats per al funcionament al núvol o les bases de dades de la companyia
  • Administrador de bases de dades a grans empreses i organismes
  • Tècnic en teleassistència per oferir suport de manera externa a clients professionals i/o particulars
  • Tècnic en entorns web
  • Tècnic en serveis de comunicacions i missatgeria

En aquest context de gran oportunitat laboral per als Tècnics Superiors en Administració de Sistemes Informàtics a Xarxa, Linkia FP ofereix una facilitat afegida: la possibilitat de matricular-se, estudiar i titular-se de manera telemàtica, a través del nostre Cicle Superior a distància: comptem amb la infraestructura necessària perquè els alumnes rebin aquesta formació a casa, amb flexibilitat per compaginar-la amb altres assumptes laborals o familiars. I tot això amb un pla d’estudis oficial, que preveu les mateixes hores de pràctiques que en un cicle presencial, i amb interessants acords bilaterals amb empreses per fer aquestes pràctiques.