Demana informació

Demana més informació

Alguna pregunta? Consulta'ns i et truquem

Gràcies per contactar amb Linkia FP

Aviat un assessor es posarà en contacte amb tu per resoldre totes les teves consultes

Coneix els principals objectius de la publicitat en màrqueting

Coneix els principals objectius de la publicitat en màrqueting

 

 

 

Coca Cola, BMW, Netflix, Campofrío … són marques que han sabut explotar els dos objectius principals de la publicitat en màrqueting: informar i persuadir. Perquè … ¿per què compres Coca Cola si no és per sentir el refrescant gust de la felicitat o per què veus Netflix si no és per gaudir de contingut de primera qualitat quan i on vulguis sense anuncis? Parlar de publicitat és parlar de màrqueting, com segur que saps si has cursat una formació professional. Descobreix quins són els principals objectius de la publicitat dins el món del màrqueting.

 

Les tres fites publicitàries

Hi ha qui creu que el principal objectiu de la publicitat és que el client compri el producte. Realment així és, però perquè el client arribi a adquirir el bé o servei que es publicita l’important és que recordi la marca de l’anunci que ha vist a la televisió, ha escoltat a la ràdio o ha vist en publicacions en xarxes socials o en tanques publicitàries. Perquè no hi ha res pitjor que anunciar alguna cosa i que el client es vagi a comprar el producte de la competència. I això succeeix i molt.

Així que el fet que el client recordi la marca que anuncia el producte és un dels objectius principals dels anuncis publicitaris en màrqueting.

L’objectiu de recordar els anuncis publicitaris es compleix sempre que la publicitat es transmeti de manera contínua, d’aquesta manera cala molt millor en la ment del client potencial. Els anuncis busquen a través d’aquest objectiu preparar al consumidor per al moment de la compra. Generar el record en els consumidors fa que quan una persona estigui al supermercat o al lloc on es distribueixi el producte decidint quin producte comprar, triï el que ha vist desenes de vegades en la publicitat. Per exemple, a l’hora d’adquirir un producte quan es compra precisament el que s’ha vist anunciat milers de vegades això no vol dir que s’hagi bones referències d’ell ni que s’hagi provat. Però al veure els anuncis de seguit transmet al consumidor més confiança que les altres marques.

D’altra banda, i com és obvi, la publicitat té l’objectiu de persuadir. Si no fos així, els clients no adquiririen els productes. I és que la publicitat pretén cridar a la conversió, és a dir, que es compri el producte o bé demanar dades per incloure en una llista de correu, enviar un missatge, o qualsevol acció que l’empresa pretengui que el consumidor faci. La persuasió és molt utilitzada en publicitat, i en general aquest tipus de publicitat té un missatge molt clar amb una crida a l’acció més que evident. En aquesta ocasió, la publicitat que pretén aconseguir una acció per part del consumidor funciona en determinats períodes de temps. Pot ser en mesos específics, o setmanes, dies, etc. L’important és que la publicitat no és contínua.

Tampoc cal oblidar una de les funcions essencials de qualsevol anunci. Es tracta de la funció informativa. El consumidor no només ha de convèncer-se que necessita el producte i que ha de comprar-lo, sinó que també ha d’entendre la utilitat del mateix i saber quines són les seves funcions. La informació que ha d’incloure tot anunci és referent per a què serveix el producte, els seus beneficis, on es pot adquirir, alguns inclouen fins al preu, així com el valor diferencial del producte. En definitiva, informació molt útil per al consumidor.

Com ha de ser un anunci publicitari

Abans de res, un anunci publicitari ha de ser coherent i atractiu. Aquesta és una base que s’aprèn des del principi en els cicles formatius a distància. Cal no oblidar que un anunci publicitari és generalment un suport visual, auditiu o audiovisual de curta durada que transmet un missatge amb l’objectiu de cridar a l’acció per part del consumidor. La publicitat serveix per vendre un producte o servei o bé per aconseguir dades per part del consumidor.

Entre els trucs que fan servir els publicistes per captar l’atenció dels consumidors destaca el d’utilitzar o seleccionar a personatges famosos. Aquesta tècnica fa que s’incrementin els nivells d’atracció del producte publicitat.

La composició de l’anunci ha de ser senzill perquè pugui ser el centre d’atenció. Els colors dels anuncis són interessants perquè atreuen l’atenció de les persones. En els anuncis on col·loquen models humans, la cara de la persona ha de ser més gran que la seva mida natural.

La publicitat és un ofici molt creatiu que s’aprèn a força d’estudiar molt a l’audiència i de dissenyar molts anuncis publicitaris. A més d’això, un publicista és un professional de múltiples disciplines el futur no té límits. I és que saben de tot: de redacció, de disseny, de comunicació, de persuasió … si t’estàs plantejant estudiar un grau d’aquest tipus, endavant! Tens un futur molt prometedor.

  • Home
  • Blog
  • Coneix els principals objectius de la publicitat en màrqueting

Demana més informació

Contacta amb nosaltres per telèfon o usant el formulari de contacte.

Gràcies!

El teu missatge ha estat enviat correctament

OK