SOLICITA + INFORMACIÓN whatsapp

9 Hàbits saludables per a estudiants

 

Portar una vida sana i equilibrada hauria de ser la base de tot, tant per la teva salut general com pel teu rendiment acadèmic. Per això, en aquest post de Linkia FP recomanem alguns hàbits saludables per a estudiants, que t’ajudaran a viure millor i a obtenir millors resultats durant el curs.

Els hàbits saludables per a estudiants més beneficiosos

 

Poden ser molts més, però en aquesta llista hem seleccionat agost 8 hàbits saludables per a estudiants que considerem absolutament bàsics. Pren nota!

1. Mantingues una bona dieta

Si ets un estudiant jove que acaba d’estrenar ‘independència’, un dels reptes més difícils que se’t presenten és menjar bé. Al no estar acostumat a cuinar amb regularitat, la temptació de recórrer a menjar precuinat és molt forta, però hauries d’optar per això només en situacions excepcionals. No només perjudica la teva salut (per contenir grans quantitats de sucre i greixos saturats) sinó també el teu rendiment acadèmic, ja que una bona condició física ajuda a estudiar millor.

Per tant, elabora una bona llista de menús, que sigui tan variada com sigui possible, en la qual no faltin les fruites, les verdures, els hidrats de carboni, els lactis, els ous, la carn i el peix, tot en la seva justa mesura.

2. Oblida’t del que no és sa

Et suggerim que no recorris o, almenys, no abusis de substàncies que sovint es fan servir com a suposada ‘ajuda’ a l’estudi. Parlem del cafè, les begudes energètiques o els fàrmacs i comprimits vitamínics de diferent tipus, llevat que en aquest últim cas estigui recomanat per un especialista mèdic. Tots ells, sense excepció, poden generar addicció. I cap addicció és bona.

3. Esmorza com un rei, dina com un príncep …

“Sopar com un pobre.” Això és el que diu el refranyer popular. Tan important és triar bé els aliments de la dieta com repartir-los adequadament al llarg de la jornada. Per això, comença el dia amb un esmorzar complet, ja que has de carregar d’energia teu organisme per al qual ve.

Tot el contrari que el sopar: menjar molt abans d’anar al llit omplirà de calories teu cos, just en el moment en què el teu organisme menys ho necessita. I això suposa tota una invitació a l’augment de pes i al desajust en els nivells de glucosa i colesterol en sang. Procura que, almenys, passen un parell d’hores entre la teva sopar i el teu somni.

4. Aigua, per sobre de qualsevol altra cosa

És cert que els refrescos, les begudes isotòniques i fins i tot els sucs envasats tenen un alt percentatge d’aigua, lògicament. Però també uns altíssims nivells de sucre. Amb això, volem dir que no hi ha res millor que l’aigua perquè el nostre organisme pugui dur a terme els seus processos metabòlics adequadament. Per descomptat, pots ‘prendre alguna cosa’ de tant en tant, però sense que això sigui la norma.

5. Practica esport

Per sort, això és més fàcil amb la modalitat d’estudi a distància, ja que et dona més autonomia, com et dèiem en aquest post sobre els avantatges d’estudiar online. Especialment per als que han d’estudiar i treballar a la vegada, perquè l’estalvi de temps en els desplaçaments es pot dedicar a aquest hàbit saludable. Ningú millor que tu saps quin exercici és el més adequat, ja que no només ha de servir per posar-te en forma, sinó també per passar-ho bé.

Per donar-te algunes idees, la natació és un dels més recomanables: treballa el cos sencer i l’aigua de la piscina té un efecte relaxant de per si. També l‘aire pur, de manera que practicar senderisme, marxa nòrdica, trail running o BTT serà encertat. Però si prefereixes dedicar-te a disciplines indoor, com el fitness, la musculació o el zumba, també notaràs els seus beneficis.

6. Exercicis de relaxació

Sens dubte, practicar esport és una bona manera d’alliberar estrès, però hi ha moltes altres que pots afegir a la teva rutina saludable. Una d’elles és la de realitzar exercicis de meditació o relaxació, com pot ser ioga o pilates. Una cosa especialment recomanable en època d’exàmens, però que es pot dur a terme en qualsevol moment en general. Entre 15 i 30 minuts al dia pot ser suficient.

7. Bon descans a la nit

En l’àmbit d’hàbits saludables, un dels millors consells per a estudiants és el de descansar correctament. Quan s’és jove, dormir a la nit pot resultar una pèrdua de temps, ja que sembla que el nostre cos ho aguanta tot … però no és així. L’ideal per recarregar energia adequadament és dormir entre 8 i 10 hores.

8. Dona’t el luxe d’una bona migdiada

Reprenent l’anterior apartat sobre la meditació, podem recomanar el que Camilo José Cela deia ‘ioga ibèric’. És a dir, la migdiada. En una vida amb ritme frenètic, això sembla tot un luxe, però tot estudiant hauria reservat un lloc en la seva rutina diària. Sobretot, si s’està plantejant com organitzar-se per estudiar. Segons diferents estudis recollits per la Fundació Espanyola del Cor, dormir uns 45 minuts durant el dia pot reportar beneficis com la reducció de la tensió arterial, prevenir cardiopaties o millorar l’estat d’ànim. I el que és més important per a un estudiant: facilitar l’aprenentatge, augmentar la concentració i estimular la creativitat.

9. Ventila bé la teva àrea d’estudi

Està demostrat que quan hi ha altes concentracions de CO2 a una estada, les persones poden experimentar cansament, incomoditat i fins i tot mals de cap. I en casos greus, quan això està lligat a gasos nocius, pot provocar efectes encara més greus per a la salut. Per això, ventilar bé l’habitació on es troba la teva àrea de treball pot ser un d’aquests hàbits saludables per a estudiants. I més encara si, en temps de Covid, l’estada es comparteix amb altres persones …

 

Com veus, molts d’aquests hàbits saludables per a estudiants estan relacionats amb l’alimentació. Per tant, si vols aprofundir i dedicar-te a això en l’àmbit laboral, pots matricular-te en el nostre Grau Superior en Dietètica a distància o en Dietètica Enfocament Ecològic. I si ets un alumne de qualsevol altre curs, no t’oblidis d’aquests importants consells per a estudiants!