SOLICITA + INFORMACIÓN whatsapp

Requisits per ser Auxiliar Administratiu

Requisitos para ser Auxiliar Administrativo

Creus que encaixes a la perfecció en el món de l’administració i vols dedicar-te a això en la teva vida professional? En l’article d’avui t’explicarem quins són els requisits acadèmics que necessites per arribar a ser Auxiliar Administratiu i les diferents opcions que tens per escollir. En la societat actual el sector de l’administració s’ha convertit en un dels sectors més demandats dins de les 26 famílies professionals que la formació professional posseeix. Un auxiliar administratiu és aquella persona encarregada d’actualitzar, registrar i emmagatzemar la informació d’una empresa o institució, així com dur a terme funcions de tractament de textos, d’atenció telefònica i gestió de mails, fotocòpies o de correus postals. És per això, que avui, les diferents empreses requereixen professionals especialitzats en gestió administrativa perquè s’encarreguin d’aquestes funcions i duguin a terme aquest departament de l’empresa de la millor manera possible. Si el teu consideres que ets una d’aquestes persones que pot encaixar en el perfil professional d’aquest àmbit i vols endinsar-te en aquests estudis, et recomanem que comencis per un Grau Mitjà en Gestió Administrativa a distància. Un cicle formatiu en què aprendràs a realitzar aquest tipus d’activitats en administracions públiques o en altres empreses i en què a més podràs desenvolupar tot el teu potencial gràcies a les diferents activitats que faràs tant dins, com fora del centre. Així mateix, volem que sàpigues que aquest cicle, segons les dades recollides per l’empresa de recursos humans de Randstad–la número 1 a Espanya i al món– lidera en l’actualitat entre els cicles formatius amb més ocupabilitat. El passat 2020 es van signar un total de 160.806 contractes gràcies a la realització d’aquest Grau. Vols saber més? T’ho expliquem tot, ja! 

Què  necessito per ser Auxiliar Administratiu? 

Si vols estudiar alguna cosa especialitzada per a ser auxiliar administratiu, has de saber que hi ha diverses opcions. Una d’elles, és endinsar-se en un Grau Universitari, el que segur que ja coneixes, que és el d’Administració i Direcció d’Empreses (ADE). Aquesta és una bona opció, ja que, en un període de quatre anys, pots aprendre tots els coneixements sobre aquest sector i realitzar un període de pràctiques en una empresa o institució per aplicar tota la teoria que has anat aprenent al llarg dels cursos a la pràctica.  

Si vols optar per aquesta opció, pots fer-ho, però has de saber que hi ha uns requisits necessaris, i són els següents:  

  • Tenir el títol de Batxillerat i haver superat l’EVAU (Avaluació per a l’Accés a la Universitat). 
  • Tenir una titulació de Tècnic Superior de Formació Professional. 
  • Haver superat la prova d’accés a la Universitat per a majors de 25 anys.   

D’altra banda, i que considerem que és una possibilitat més factible per a ser auxiliar administratiu, és escollir una Formació Professional. I et preguntaràs… Quina és la diferència en comparació a un Grau Universitari? Doncs molt senzill. L’administració també compta amb una gran quantitat de graus mitjans i superiors perquè t’especialitzis en aquest àmbit i en menys temps, perquè els cicles formatius tenen una durada de dos anys. Això què vol dir? Que pots començar per un Grau Mitjà en Gestió Administrativa i, si et ve de gust, posteriorment especialitzar-te en un Grau Superior del mateix àmbit, com per exemple en Administració i Finances. A més, encara que el període acadèmic sigui de tan sols dos anys, també es realitzen pràctiques en empreses líders del sector, en el qual pots aprofitar l’oportunitat de desenvolupar tot el teu potencial obtingut i veure de prop com es treballa en les diferents institucions. 

Però per això, has de saber que també es requereixen algunes condicions, almenys considerar una d’elles si vols ser Auxiliar Administratiu. Te les mostrem.  

  • Tenir el títol de Batxillerat. 
  • Haver superat la Prova d’Accés a Grau Superior. 
  • Haver superat la Prova d’Accés a la universitat per a majors de 25 anys. 
  • Estar en possessió de títol de COU. 
  • Estar en possessió de títol de FPII. 
  • Estar en possessió d’un títol oficial equivalent o superior a qualsevol dels anteriors. 

Quines  aptituds ha de tenir una persona que és Auxiliar Administratiu?   

Ara que ja saps què és el que necessites, acadèmicament parlant, per ser Auxiliar Administratiu, passem a mostrar quines són les aptituds que ha de tenir una persona al seu lloc de treball. D’aquesta manera, si compleixes amb aquests requisits personals, sabràs a el 100% que estàs preparat per ser un especialista d’èxit. Som-hi! 

  • Coneixements de càlcul. 
  • Coneixements de les eines ofimàtiques (full de càlcul, base de dades, processador de text …). 
  • Ser organitzat, acurat i metòdic. 
  • Capacitat de síntesi. 
  • Ser capaç de treballar en equip. 
  • Capacitat per manejar ordinadors i fotocòpies. 
  • Habilitats comunicatives (oral i escrita). 
  • Amabilitat i educació per atendre el telèfon. 

  

I ja estaria per avui! Esperem que aquest article sobre com arribar a ser auxiliar administratiu t’hagi servit de gran ajuda i que acabis de decidir-te sobre el teu futur professional. Si a la fi optes per la possibilitat d’estudiar una fp, pots contactar amb nosaltres per demanar la informació que necessitis. Estem a la teva disposició!