SOLICITA + INFORMACIÓN whatsapp

Què fa un tècnic de màrqueting i publicitat?

En un entorn empresarial cada cop més competitiu i sofisticat, el màrqueting i la publicitat tenen un paper importantíssim per a l’èxit d’una companyia. Per això són moltes les persones que decideixen formar-se en aquest camp. A les següents línies t’expliquem tot el que has de saber sobre un tècnic de màrqueting: les funcions a desenvolupar, els estudis que has de realitzar, etc.

Què és un tècnic de màrqueting

Un tècnic de màrqueting és un professional que, en unió amb altres companys, s’ocupa de les feines de comunicació i publicitat orientades a augmentar les vendes, millorar la imatge de marca o qualsevol altre objectiu estratègic marcat per la companyia.

Val a dir que un tècnic de màrqueting i publicitat pot tenir un caràcter intern o extern. És a dir: pot treballar com a empleat de l’empresa a impulsar, dins d’un departament específic, o bé pot formar part d’una agència de màrqueting, encarregada de gestionar els projectes de diferents empreses que tenen la consideració de ‘client’ d’aquesta agència.

Una menció especial mereixen les noves tecnologies i Internet, ja que aquest tipus de canals s’estan imposant avui dia com els més utilitzats pels usuaris i, alhora, els més efectius per a les empreses. I això fa que el tècnic en màrqueting digital sigui un perfil fonamental i molt demanat en qualsevol organització actual.

Què fa un tècnic de màrqueting: funcions

Aquest tipus de professionals destaquen per la versatilitat i per cobrir un ampli espectre d’àrees dins del màrqueting. Per tant, quan parlem dun tècnic de màrqueting, les funcions que podem enumerar són molt àmplies. Aquestes són algunes de les principals, que assumirà en major o menor mesura segons el lloc específic dins del departament. Però n’hi ha moltes altres, en funció de cada cas.

Participar al pla de màrqueting

El pla de màrqueting és el document mestre que tota companyia ha de realitzar per aconseguir els seus objectius de vendes, promoció i reputació. És el resultat de molta feina en què poden participar nombrosos professionals. I això és precisament el que fa un tècnic de màrqueting: col·laborar allà on se’l requereixi, ja sigui en el disseny, desenvolupament i/o implementació del pla, en qualsevol de les seves fases.

Realitzar estudis de mercat i competència

Per tenir èxit en les accions, és fonamental saber quin és l’estat del sector i de les altres empreses que en formen part. I aquesta pot ser una de les funcions del tècnic en màrqueting: analitzar el que estan fent els altres per proposar accions estratègiques a la pròpia companyia.

Executar accions de màrqueting i analitzar-ne el grau de compliment

No només cal planejar les accions, sinó també executar-les. Des de la configuració d’una campanya SEO/SEM a la col·locació de publireportatges a mitjans. A més, al màrqueting actual on tot és quantificable, una de les funcions del tècnic en màrqueting i publicitat és precisament analitzar el grau de compliment d’aquestes accions. I, després, elaborar els informes pertinents.

Organitzar i gestionar esdeveniments de màrqueting i comunicació

Encara que aquesta comesa és una cosa que recau en el departament de relacions públiques, un tècnic en màrqueting ha d’estar familiaritzat amb aquest tipus d’esdeveniments i col·laborar en la seva organització i gestió.

On estudiar per ser un tècnic de màrqueting

Per arribar a ser un professional d’alt rang al món del màrqueting, és imprescindible tenir una àmplia experiència en el sector, cosa que s’adquireix progressant pels diferents llocs d’aquest departament.

I per tenir l’oportunitat d’accedir-hi, hi ha diverses opcions de formació acadèmica. La més exigent i llarga en el temps és el grau universitari, però abans hi ha una primera finestra d’oportunitat: el Cicle Formatiu de Grau Superior en Màrqueting i Publicitat, és a dir, la FP.

Això és precisament el que pots estudiar a Linkia FP, amb un matís important: s’estudia a distància de manera online, la qual cosa suposa ja per si mateixa una bona manera d’especialitzar-se en el món digital, tan important per al màrqueting actual.