Demana informació

Demana més informació

Alguna pregunta? Consulta'ns i et truquem

Gràcies per contactar amb Linkia FP

Aviat un assessor es posarà en contacte amb tu per resoldre totes les teves consultes

Què fa un copywriter?

Què fa un copywriter?

 

Els copywriters, també coneguts com a redactors o redactors creatius, són professionals que creen contingut per a publicitat, màrqueting o qualsevol altre sector (de fet, les paraules que estàs llegint ara mateix, ‘les ha escrit un d’ells!). Si has arribat fins aquí, probablement t’interessi convertir-te en copywriter. Així que, per facilitar-te el camí, no només et recomanarem estudiar un cicle de formació professional, sinó que a més et comptarem amb tot luxe de detalls quines són les funcions principals dels copywriters.

Un professional de la redacció

Els copywriters són redactors creatius que o bé poden ser emprats per agències de comunicació i publicitat o bé poden treballar per compte propi oferint els seus serveis de redacció per a qualsevol altre sector. Els redactors poden treballar per a una empresa o treballar com a autònoms. Són contractats en funció de la seva capacitat per crear textos convincents que atreguin als lectors, transmetin un determinat missatge o entretinguin.

Aquests professionals principalment lliuren els textos complets o bé elaboren descripcions de productes que acompanyaran posteriorment a qualsevol element visual. Els redactors de les agències generalment treballen en estreta col·laboració amb els directors d’art i tenen molta informació sobre els elements visuals. Moltes agències de publicitat dels engloben dins del seu equip creatiu.

Els redactors han de saber com escriure per a diversos mitjans, com ara mitjans impresos, web, ràdio i televisió. Un redactor treballa en estreta col·laboració amb l’editor per determinar el to i fer una pluja d’idees sobre el tema que ha d’escriure amb l’objectiu d’aconseguir un òptim producte escrit.

Habilitats i requisits d’un copywriter

Entre les habilitats professionals que ha de reunir tot redactor i la majoria s’obté cursant una fp de Màrqueting i Publicitat, es troben les següents:

  • Creativitat: haurà de crear un treball original i desenvolupar idees al voltant dels temes escollits.
  • Determinació: algunes tasques poden trigar molt de temps a finalitzar, o l’editor pot demanar moltes, moltes correccions, de manera que cal ser pacient i tractar de determinar què és el que requereix realment el client.
  • Persuasió: els redactors necessiten saber com escriure persuasivament i, en alguns casos, defensar les seves eleccions creatives.
  • Percepció social: els redactors han de tenir bon coneixement social perquè el text sigui rellevant i modern. A més, ha de comprendre com reaccionaran els lectors a la seva escriptura.
  • Habilitats d’escriptura: els redactors han d’escriure bé, amb el to, el sentiment, l’estructura de les oracions i l’emoció adequats. La gramàtica compte i molt!
  • En qué sectores trabajar como copywriter

Com t’hem comentat anteriorment, hi ha molts sectors en què es requereixen les habilitats d’un redactor. A continuació et esmentem quins són els sectors principals i quins són els requeriments de cada un d’ells:

  • Relacions públiques: articles, kits de premsa, comunicats de premsa, actualitzacions de productes o qualsevol comunicació que una empresa enviï a les estacions de televisió i ràdio o diaris per a consum públic. Les relacions públiques cobreixen qualsevol comunicació amb clients, empleats, clients o el públic en general.
  • Publicitat i màrqueting: anuncis, cartes de vendes, exhibicions de fires comercials, volants, fullets, catàlegs, postals, empaquetatges, plans de negocis, etiquetes, correu directe, literatura de productes, etc.
  • Material audiovisual i de difusió: anuncis de ràdio, comercials de televisió, guions de vídeo i guions d’àudio s’utilitzen per recaptar fons, reclutar, capacitar i ensenyar per organitzacions, el govern, educadors i empreses. No és inusual que els audiovisuals siguin dirigits, produïts i editats pel redactor.
  • E-commerce i sectors online: pàgines wiki, llocs web, missatges de resposta automàtica, anuncis publicitaris, scripts de vídeo i podcast, pàgines de vendes en línia, màrqueting per correu electrònic, descripcions de productes i altres continguts. Els redactors han d’entendre les tècniques de SEO.
  • Redacció de discursos: discursos escrits per recaptar fons, funcions comercials, esdeveniments especials, funcions polítiques i reunions executives. El redactor ha de ser capaç d’escriure discursos que venen, motiven, persuadeixen i comuniquen a nivell emocional.
  • Material tècnic: generalment es deixa per a aquells amb experiència en ciències, enginyeria, programació d’ordinadors, etc. En aquesta àrea es necessiten informes, documents tècnics, manuals de capacitació, manuals d’instruccions, fulls de dades i tot tipus de documentació tècnica.

Estudiar a distància

Fer un cicle formatiu a distància és una de les millors opcions que té aquell que es vulgui dedicar al món de la redacció.

L’aprenentatge a distància està guanyant importància ràpidament entre els estudiants adults, i és fàcil veure per què. Estudiar un curs a distància ofereix l’oportunitat de millorar les seves perspectives de carrera i ampliar el seu potencial d’ingressos mentre es beneficia de la llibertat i la flexibilitat.

El principal avantatge de l’aprenentatge a distància és la capacitat de treballar al teu propi ritme, i en la comoditat de la teva llar. Això vol dir que, amb la planificació i l’horari correctes, pots obtenir un gran equilibri entre la teva estudi i els teus altres compromisos, i fins i tot guanyar alguns diners mentre aprens.

 

Demana més informació

Contacta amb nosaltres per telèfon o usant el formulari de contacte.

Gràcies!

El teu missatge ha estat enviat correctament

OK