Què fa un copywriter?
- Temps de lectura: 5 minuts
Els copywriters, també coneguts com a redactors o redactors creatius, són professionals que creen contingut per a publicitat, màrqueting o qualsevol altre sector (de fet, les paraules que estàs llegint ara mateix, ‘les ha escrit un d’ells!). Si has arribat fins aquí, probablement t’interessi convertir-te en copywriter. Així que, per facilitar-te el camí, no només et recomanarem estudiar un cicle de formació professional, sinó que a més et comptarem amb tot luxe de detalls quines són les funcions principals dels copywriters.
Un professional de la redacció
Els copywriters són redactors creatius que o bé poden ser emprats per agències de comunicació i publicitat o bé poden treballar per compte propi oferint els seus serveis de redacció per a qualsevol altre sector. Els redactors poden treballar per a una empresa o treballar com a autònoms. Són contractats en funció de la seva capacitat per crear textos convincents que atreguin als lectors, transmetin un determinat missatge o entretinguin.
Aquests professionals principalment lliuren els textos complets o bé elaboren descripcions de productes que acompanyaran posteriorment a qualsevol element visual. Els redactors de les agències generalment treballen en estreta col·laboració amb els directors d’art i tenen molta informació sobre els elements visuals. Moltes agències de publicitat dels engloben dins del seu equip creatiu.
Els redactors han de saber com escriure per a diversos mitjans, com ara mitjans impresos, web, ràdio i televisió. Un redactor treballa en estreta col·laboració amb l’editor per determinar el to i fer una pluja d’idees sobre el tema que ha d’escriure amb l’objectiu d’aconseguir un òptim producte escrit.
Habilitats i requisits d’un copywriter
Entre les habilitats professionals que ha de reunir tot redactor i la majoria s’obté cursant una fp de Màrqueting i Publicitat, es troben les següents:
- Creativitat: haurà de crear un treball original i desenvolupar idees al voltant dels temes escollits.
- Determinació: algunes tasques poden trigar molt de temps a finalitzar, o l’editor pot demanar moltes, moltes correccions, de manera que cal ser pacient i tractar de determinar què és el que requereix realment el client.
- Persuasió: els redactors necessiten saber com escriure persuasivament i, en alguns casos, defensar les seves eleccions creatives.
- Percepció social: els redactors han de tenir bon coneixement social perquè el text sigui rellevant i modern. A més, ha de comprendre com reaccionaran els lectors a la seva escriptura.
- Habilitats d’escriptura: els redactors han d’escriure bé, amb el to, el sentiment, l’estructura de les oracions i l’emoció adequats. La gramàtica compte i molt!
- En qué sectores trabajar como copywriter
Com t’hem comentat anteriorment, hi ha molts sectors en què es requereixen les habilitats d’un redactor. A continuació et esmentem quins són els sectors principals i quins són els requeriments de cada un d’ells:
- Relacions públiques: articles, kits de premsa, comunicats de premsa, actualitzacions de productes o qualsevol comunicació que una empresa enviï a les estacions de televisió i ràdio o diaris per a consum públic. Les relacions públiques cobreixen qualsevol comunicació amb clients, empleats, clients o el públic en general.
- Publicitat i màrqueting: anuncis, cartes de vendes, exhibicions de fires comercials, volants, fullets, catàlegs, postals, empaquetatges, plans de negocis, etiquetes, correu directe, literatura de productes, etc.
- Material audiovisual i de difusió: anuncis de ràdio, comercials de televisió, guions de vídeo i guions d’àudio s’utilitzen per recaptar fons, reclutar, capacitar i ensenyar per organitzacions, el govern, educadors i empreses. No és inusual que els audiovisuals siguin dirigits, produïts i editats pel redactor.
- E-commerce i sectors online: pàgines wiki, llocs web, missatges de resposta automàtica, anuncis publicitaris, scripts de vídeo i podcast, pàgines de vendes en línia, màrqueting per correu electrònic, descripcions de productes i altres continguts. Els redactors han d’entendre les tècniques de SEO.
- Redacció de discursos: discursos escrits per recaptar fons, funcions comercials, esdeveniments especials, funcions polítiques i reunions executives. El redactor ha de ser capaç d’escriure discursos que venen, motiven, persuadeixen i comuniquen a nivell emocional.
- Material tècnic: generalment es deixa per a aquells amb experiència en ciències, enginyeria, programació d’ordinadors, etc. En aquesta àrea es necessiten informes, documents tècnics, manuals de capacitació, manuals d’instruccions, fulls de dades i tot tipus de documentació tècnica.
Estudiar a distància
Fer un cicle formatiu a distància és una de les millors opcions que té aquell que es vulgui dedicar al món de la redacció.
L’aprenentatge a distància està guanyant importància ràpidament entre els estudiants adults, i és fàcil veure per què. Estudiar un curs a distància ofereix l’oportunitat de millorar les seves perspectives de carrera i ampliar el seu potencial d’ingressos mentre es beneficia de la llibertat i la flexibilitat.
El principal avantatge de l’aprenentatge a distància és la capacitat de treballar al teu propi ritme, i en la comoditat de la teva llar. Això vol dir que, amb la planificació i l’horari correctes, pots obtenir un gran equilibri entre la teva estudi i els teus altres compromisos, i fins i tot guanyar alguns diners mentre aprens.