• Home
  • >>
  • Actualitat
  • >>
  • Quines són les claus per un bon posicionament SEO?
  • Quines són les claus per un bon posicionament SEO?

    ActualitatLinkia FP

    En el marc actual en el qual vivim, si vols crear la teva pròpia empresa i no estàs al dia de com funciona Internet …  amic, estàs perdut. El primer que has de tenir en compte és que ara mateix la recerca d’informació a través d’Internet i la importància de les xarxes socials és primordial per al nostre dia a dia. Els usuaris utilitzen aquestes eines digitals tant per relacionar-se, com per buscar informació sobre qualsevol cosa d’una forma ràpida i senzilla. I et preguntaràs, què puc fer perquè la meva empresa arribi al trànsit més gran de persones? Doncs aquí t’explicarem quines són les claus i què has de fer per un major posicionament web.

    Per què és important el posicionament web?

    En navegar per les xarxes, el que busquen els usuaris és estrènyer relacions amb les empreses, i per a això nosaltres hem d’estar atents i buscar com satisfer les seves necessitats. Google ara mateix és el major motor de cerca, ja que té la capacitat d’oferir-nos informació sobre qualsevol tema a tota velocitat. Per aquesta raó, és important saber què és el que li interessa al nostre públic objectiu, i aquí és quan apareix el concepte de paraules clau. Quan un usuari introdueix una paraula clau (keyword) a Internet, les primeres recerques que troba són les empreses amb un major posicionament web. La teva empresa no apareix en les 10 primeres? Alguna cosa estàs fent malament. Però no et preocupis. Només has de tenir en compte els factors del posicionament Google perquè el teu negoci pugi de lloc en el rànquing.

    Posicionament SEO i SEM

    Existeixen dos processos diferents en les estratègies de màrqueting perquè la teva empresa obtingui un major posicionament web a la recerca d’Internet, i això és possible a través de dues opcions: el posicionament SEO o el posicionament SEM.

    El posicionament SEM, amb les xifres de Search Engine Màrqueting, és una eina que té la finalitat d’optimitzar la visibilitat de la nostra web a través dels motors de cerca. L’objectiu principal és que la nostra empresa aparegui en els primers llocs de Google gràcies a les paraules clau relacionades amb la marca o el tema que tractem. Aquesta estratègia de posicionament té un cost per l’anunciant. Cada vegada que aconsegueixi un clic a la seva web, haurà de pagar una quantitat, i per tant obtindrà un major trànsit de persones mitjançant la compra d’anuncis en els cercadors.

    El posicionament SEO (Search Engine Optimization), en canvi, també és una estratègia per millorar la posició i la visibilitat de la teva empresa a les pàgines de resultats, però en aquest cas, no es guanya mitjançant el pagament per una licitació. És una eina en la qual les paraules clau també tenen importància, però on la teva web es premia si està optimitzada per a tots els dispositius. Això és una cosa que cal tenir en compte, ja que els usuaris acostumen a buscar informació des del seu telèfon mòbil, ordinador o tablet.

    Tècniques SEO

    Hi ha algunes estratègies que podem desenvolupar a la nostra empresa perquè tingui un major posicionament web a internet, i nosaltres t’explicarem alguns consells que t’ajudaran a aconseguir-ho. Per això, hem de saber diferenciar dos factors. D’una banda, les tècniques SEO On Page, i per una altra les SEO Off Page.

    Les SEO On Page són aquelles eines que podem desenvolupar dins de la nostra web. Aquestes són les més senzilles, ja que són les que realitzarem en la mateixa pàgina, però, en canvi, són les que tindran un menor impacte.

    1. Unir posts relacionats 

      L’objectiu és buscar pàgines que estiguin posicionades per les mateixes paraules clau o similars i crear una única pàgina amb el contingut de totes. Aquesta tècnica és la que millors resultats ens donarà. Per això, haurem de detectar quines pàgines tenen un contingut més ben posicionat i analitzar-les per crear una única versió.

    2. Trobar enllaços externs o backlinks perduts 

      El que hem de fer en aquest cas és trobar enllaços externs que apuntin a pàgines de la nostra propietat que ja no existeixen (on ens apareix error 404). Aquest és un error comú que cometen moltes empreses i que sembla que està oblidat, però és una cosa molt important a tenir en compte. Un enllaç extern que ens porta a una pàgina que no existeix és un enllaç perdut, però que, al mateix temps, ens dóna l’oportunitat de treure profit amb pàgines que vulguem posicionar millor.

    3. Incrementar el temps de sessió, les pàgines vistes i disminuir el temps de rebot 

      Hem de demostrar-li a Google que el contingut de la nostra web és bo i que els usuaris interactuen molt en ella. Per això, hem de fer dues coses: afegir al principi dels articles enllaços a pàgines relacionades perquè els usuaris segueixin navegant al nostre web, o utilitzar bàners perquè els usuaris segueixin interessats a seguir recorrent la pàgina.

    4. Utilitzar comentaris per afegir paraules clau 

      Això és una cosa que hem de tenir interioritzada: les keywords. És una estratègia que ens ajudarà sempre a obtenir un major posicionament web. La idea és intentar afegir al contingut o respondre als comentaris (per exemple, dels nostres articles) amb paraules clau per les quals s’està posicionant l’article. Això sí, tampoc hem de saturar-ho, sinó que les afegirem sempre que sigui necessari i correspongui al que estem explicant.

    5. Canviar les meta descripcions i els títols per incrementar les visites 

      Aquesta és una tècnica de cerca. Trobar quines paraules clau estan en el posicionament Google (en els cinc primers llocs) ens vindrà molt bé. Si no rebem les visites que hauríem de tenir, podem utilitzar aquest mètode i canviar els títols o les meta descripcions dels nostres textos o articles per pujar en el rànquing.

    Les SEO Off Page, en canvi, són les que es realitzen en mitjans externs, però les que més reputació i visibilitat traslladaran a la nostra web. Aquestes necessiten una menor experiència que les SEO On Page per poder ser desenvolupades, però amb les que haurem de ser més curosos.

    1. Detectar contingut duplicat 

      Aquesta estratègia de posicionament web es basa a descobrir altres espais que hagin utilitzat contingut dels teus articles i que no s’hagin modificat. En aquest cas, pots trobar on apareix i serà un avantatge per la teva empresa, ja que podràs demanar-li un enllaç que doni crèdit a la teva autoria.

    2. Monitoratge d’Internet per paraules clau i nom de marca 

      Aquesta eina permetrà que estiguis informat sobre la teva empresa, quines són les últimes novetats i quins són els mitjans i empreses rellevants en la teva indústria. L’objectiu és utilitzar algunes eines de monitoratge perquè quan algun mitjà de comunicació publiqui un article relacionat amb certes paraules clau que tu tens a la teva web, t’arribin aquestes publicacions al mail. Gràcies a aquests avisos ens permetrà trobar altres mitjans en els quals podem escriure articles convidats (una altra tècnica SEO) i obtenir un major posicionament web.

    3. Promocionar el teu contingut a les xarxes socials 

      Com ja sabem, les xarxes socials són molt importants actualment, i la gran majoria dels usuaris que naveguen per Internet, passen hores davant d’elles. Per aquesta raó, per poder augmentar el trànsit del contingut i tenir més possibilitats en el posicionament Google, podem accedir a les xarxes socials amb més notorietat i donar visibilitat al nostre contingut, ja sigui en grups de Facebook com en fòrums nínxol del teu propi mercat.

    4. Alta en directoris i cercadors verticals 

      Aquesta tècnica és una cosa semblant a la dels articles convidats. El que podem fer en aquesta ocasió és registrar la nostra empresa en directoris o cercadors verticals que siguin de qualitat perquè mostrin el nostre contingut en elles.

    5. Comprar publicacions rellevants 

      En alguns casos podem optar per un mètode de pagament. Si creiem que és necessari i que hi ha publicacions en mitjans externs, com en blocs o diaris, que poden ser importants per la nostra empresa, podem comprar-les. Aquestes publicacions han d’estar ben escollides per obtenir un millor posicionament web a Internet, però hem d’analitzar-les bé i pensar si realment ens interessa i serà útil per nosaltres.

    Esperem que el nostre article enfocat a la importància del posicionament web t’hagi servit d’ajuda i t’animi a millorar la teva empresa de la millor manera possible. Si vols aprendre més sobre això, t’aconsellem un dels nostres cicles, centrat en Màrqueting i Publicitat, on trobaràs tota la informació necessària.

    Introduce tu comentario

    Qui som

    Linkia FP és una agrupació de Centres Oficials d'Ensenyament de Formació Professional que s'uneixen per a oferir els seus Títols Oficials en modalitat online.

    Actualment s'imparteixen cicles de les branques d'Informàtica i comunicacions, Serveis socioculturals i a la comunitat, Administració i gestió, Comerç i màrqueting, Hostaleria i turisme, Sanitat.

    Els nostres cursos
    Descobreix tots els nostres cicles formatius a distància
    Veure cursos