Demana informació

Demana més informació

Alguna pregunta? Consulta'ns i et truquem

Gràcies per contactar amb Linkia FP

Aviat un assessor es posarà en contacte amb tu per resoldre totes les teves consultes

El mètode d’estudi de la piràmide experiencial

El mètode d’estudi de la piràmide experiencial

con de l'aprenentatge Són molts els models educatius i les maneres en què l’educació ha anat evolucionant al llarg dels anys. Hem passat pel mètode Montessori, el mètode Pomodoro i molts més. Però avui venim a parlar d’un mètode d’estudi que creiem que no té tota la publicitat que es mereix i és, ni més ni menys que … (redoblament de tambors). La piràmide de l’experiència! també conegut com el con de l’aprenentatge, ¿et sona? ¿Veritat que no? Ens sembla escandalós que aquesta teoria no sigui tan coneguda com algunes de les esmentades anteriorment. Per aquest motiu, al blog d’avui, anem a desengranar tots els secrets de la piràmide experiencial, una teoria que va arribar a través d’Edgar Dale i que posa en valor el poder de l’experiència a l’hora d’adquirir coneixements.

Qui és Edgar Dóna-li?

  Edgar Dale és un pedagog nord-americà molt vinculat a el món audiovisual i que va fer nombroses aportacions en el sector de l’educació de la qual destaca la creació d’, com ja hem dit, el seu con de l’aprenentatge.

Con de l’Aprenentatge / Piràmide de l’experiència

El con de l’aprenentatge o piràmide experiencial és una piràmide que està dividida en 6 diferents nivells:

  • Diem i fem: Aquesta activitat és la que ubicaríem a la base de la piràmide i és la que, segons Dale, ens aporta una major capacitat d’aprenentatge. Inclou tot allò vinculat a les experiències reals ia tenir una involucració directa amb el nostre estudi. Això implica analitzar, dissenyar, crear i avaluar el que estudiarem. Una de les activitats que trobaríem a la base de la piràmide seria, per exemple, fer una presentació. Però, especialment, intentar convertir en una experiència real tot allò que volem aprendre. Aquesta fase posa en evidència que el més important és que experimentis allò que vas a estudiar perquè, d’aquesta manera, segur que ho vas a recordar com si d’una anècdota es tractarà.
  • Diem i escrivim: En aquest nivell de la piràmide es fa èmfasi en la interacció amb una altra gent. Explicar el contingut que estudies a través de participar en debats o converses amb amics. Sempre que expliquis alguna cosa i el teu interlocutor entengui sense cap problema el que li estàs explicant, vol dir que que qui et vagi a avaluar també veurà que has assumit els conceptes i els ha entès.
  • Sentim i veiem: En aquesta fase ja vam passar a ser subjecte passiu, i, en principi les mesures ja no són tan efectives com les comptades fins al moment. Però, pot ser molt útil com a mètode per reforçar el que s’ha estudiat o per al primer contacte amb un tema d’estudiar: veure vídeos a YouTube, anar a una demostració o exhibició o fins i tot veure una pel·lícula poden ser recursos molt eficaços. Si observem el que volem aprendre i veiem com es realitza. Ens serà molt útil per tenir una idea de com és el hem d’estudiar.
  • Paraules sentides: És aquest apartat només es troba allò que escoltem. Per exemple, quan escoltem algun enregistrament. Tot i que, segons Dale, només a través de l’escolta no és suficient per arribar a comprendre un contingut.
  • Dibuixos observats: Els dibuixos observats bàsicament consisteixen en esquemes i gràfics que ens poden ajudar com a material de suport, però no poden ser el nostre únic mètode per estudiar. Especialment, ens poden ser útils com a índex, i ens pot ajudar a la nostra organització
  • Lectura: Aquesta és la part que segons Edgar Dale et va a aportar menys coneixements. Ja que, a força de llegir els conceptes van a quedar-te un temps escàs. És difícil que et recordis uns dies després et segueixis acordant del que vas llegir. No obstant això, Dale, no diu que sigui un mal mètode, però sí que afirma hi ha altres que poden resultar més eficaços. Pot ser un recurs més útil per acabar d’assentar les idees que per començar a processar-les.

En resum, aquesta és la idea d’aprenentatge que ens planteja Edgar Dale, un aprenentatge amb l’experiència com a base d’aquest. Això no vol dir que tots els altres mètodes no siguin vàlids, cada estudiant s’adapta al seu propi modus operandi. Cada estudiant és un món, i el que li serveix a un potser no a un altre. Però, estem segurs que si combines algunes d’aquestes tècniques vas a poder començar a notar els seus fruits i vas a haver de dedicar molt menys temps de què dedicaves a l’estudi. Què opines? Et llegim en els comentaris!

Gràcies per llegir el nostre bloc d’avui: El mètode d’estudi de la piràmide experiencial. T’esperem en el proper!

  • Home
  • Blog
  • El mètode d’estudi de la piràmide experiencial

Demana més informació

Contacta amb nosaltres per telèfon o usant el formulari de contacte.

Gràcies!

El teu missatge ha estat enviat correctament

OK