Demana informació

Demana més informació

Alguna pregunta? Consulta'ns i et truquem

Gràcies per contactar amb Linkia FP

Aviat un assessor es posarà en contacte amb tu per resoldre totes les teves consultes

Màrqueting turístic: Definició i característiques

Màrqueting turístic: Definició i característiques

 

Alguna vegada has visitat una ciutat i t’has enamorat d’ella just quan has arribat? És molt probable que això es degui a el màrqueting turístic. El màrqueting turístic és un terme que s’utilitza per referir-se a aquesta disciplina comercial per la qual els visitants se senten atrets per un lloc en particular que pot ser una ciutat, un lloc de patrimoni particular o un lloc de destinació turística, un hotel o un centre de convencions.

S’associa amb estratègies de màrqueting en el camp de l’turisme. Avui hi ha molts països al món, on el turisme juga un paper important en la millora del seu PIB. Estudiar una formació professional en aquest sentit és un encert segur.

Tipus de màrqueting turístico

El més probable és que una empresa que posi en pràctica accions de màrqueting turístic pugui obtenir l’avantatge sobre els seus clients en poc temps i convertir-se en un monopoli en la indústria del turisme.

Entre els diferents tipus de màrqueting turístic es troba el de ubicació. El seu enfocament principal és atreure l’atenció de les persones a un lloc específic. En això, no es fan recomanacions respecte a un lloc en particular o qualsevol allotjament. Ara hi ha alguns llocs que ja són tan populars a tot el món que els venedors de turisme no han de fer molts esforços per atreure la seva atenció a aquests llocs. Tot el que necessiten fer és recordar-los aquests llocs i és probable que el consumidor pugui convèncer fàcilment de visitar qualsevol lloc. Per exemple, “Las Vegas” és popular pel seu encant etern i la seva perspectiva plena de vida.


En l’actualitat, el turisme es realitza tenint en compte tant la ubicació com les activitats que es realitzen en aquests llocs. Aquest tipus de màrqueting generalment té en compte als viatgers que són amants de l’aventura o fanàtics de l’activitat. Hi ha molts llocs a tot el món que són famosos per algunes activitats específiques. A l’igual que Alaska és famosa pel surf de neu, el parc nacional de les Taules de Daimiel és famós per les seves emocionants activitats com senderisme. 


Per tant, depenent de el tipus d’activitat per la qual un lloc en particular és famós, es pot dur a terme una comercialització turística. Algunes persones poden ser amants de l’aventura, algunes poden estar buscant art i cultura, algunes persones estimen la caça, depenent de la seva àrea d’interès, els marcadors de turisme poden segmentar els grups de clients i apropar-se a ells. Per tant, el màrqueting d’activitats és una forma de fer turisme que emfatitza a atreure l’atenció d’un client a llocs particulars sobre la base de les activitats que s’hi realitzen.


Característiques del màrqueting turístic

Un dels aspectes més importants de l’màrqueting turístic és determinar l’efecte dels beneficis de venda i els altres tipus de beneficis que s’obtenen a l’competir amb els seus rivals en el mateix mercat.

Els especialistes en màrqueting turístic s’han de centrar més en aquests destinacions que brinden tant negocis com avantatges i plaer als seus clients. Aquests plaers depenen de diversos factors com la facilitat de viatjar, les instal·lacions dels hotels, la vida nocturna d’aquest lloc, les activitats ofertes i la cultura general d’aquest lloc.


Per tant, a l’considerar aquests factors, els especialistes en màrqueting turístic comprendran les àrees en què s’han de centrar més, perquè la comercialització de l’turisme es pugui realitzar de manera efectiva.

El preu és un altre aspecte important de l’màrqueting turístic. Ara moltes persones eviten viatjar a causa de problemes relacionats amb els diners. I aquí és on el màrqueting turístic ve a salvar el dia. Avui s’han desenvolupat moltes aplicacions, en què si una persona reserva un hotel en un transport com un vol o un tren, obté descomptes. Això atrau molts clients.

Juntament amb el màrqueting de referència gratuït, també intenten oferir serveis de valor afegit als seus clients. Hi ha alguns hotels que també ofereixen serveis de transport gratuïts als seus visitants. A més, depenent de si és una temporada alta o una temporada baixa, els preus es modifiquen.


Ara, perquè el màrqueting turístic obtinga guanys, decidir la ubicació on volen fer el màrqueting pot tenir un paper clau en el lluny que poden arribar. El lloc es refereix a aquesta àrea on es poden distribuir els productes i els serveis.

En màrqueting turístic, la ubicació i els venedors de destinació ofereixen els seus productes i serveis als seus clients a través d’agents de viatges, operadors turístics, tes de venda interna, etc. La distribució dels seus productes i serveis es pot fer a través de catàlegs, llocs web en línia, botigues, etc.

La promoció és el quart pilar de l’màrqueting turístic. En aquest s’utilitzen nombroses estratègies i tecnologies diferents per a la promoció de qualsevol àrea específica o destinació turística. De fet, les revistes especialitzades i els planificadors de reunions també són una forma eficient per a fins de promoció. Aquests sovint vénen amb molts cupons de descompte, fullets, etc. També intenten que els seus clients objectius vegin els anuncis que apareixen al lloc web perquè estiguin a l’tant dels diversos llocs turístics.

Així que si t’agrada el màrqueting i el turisme, cursar un sobre aquesta disciplina pot ser la teva millor opció. I recorda, a la majoria de les persones els agrada viatjar i avui dia el turisme és un sector en auge, per la qual cosa és una excel·lent oportunitat per triomfar fent el que més t’agrada.

 

  • Home
  • Blog
  • Màrqueting turístic: Definició i característiques

Demana més informació

Contacta amb nosaltres per telèfon o usant el formulari de contacte.

Gràcies!

El teu missatge ha estat enviat correctament

OK