Demana informació

Demana més informació

Alguna pregunta? Consulta'ns i et truquem

Gràcies per contactar amb Linkia FP

Aviat un assessor es posarà en contacte amb tu per resoldre totes les teves consultes

Màrqueting en línia, la tendència que ve per quedar-se

Màrqueting en línia, la tendència que ve per quedar-se

Màrqueting en línia, la tendència que ve per quedar-se Encara que el terme màrqueting s’ha integrat en el vocabulari que emprem en el nostre dia a dia, la veritat és que sovint no sabríem explicar exactament què fa el departament de màrqueting. Avui, en Linkia FP, volem resoldre quines són les funcions de l’departament de màrqueting i dels experts que el conformen. Una cosa veritablement important de comprendre, ja que un equip de màrqueting eficaç pot tenir un impacte fonamental no només en l’empresa (impulsant el creixement i la rendibilitat), sinó també en els usuaris finals.

Les principals funcions de l’departament de màrqueting

Tant si estàs pensant en emprendre amb el teu propi negoci com si estàs interessat en formar-te amb la nostra FP Cicle Superior Màrqueting i Publicitat a distància , és important que coneguis quin és la comesa d’aquests professionals. Especialment si tenim en compte que, a mesura que els objectius s’han anat centrant més en satisfer les necessitats de l’usuari, les funcions de l’departament de màrqueting no només s’han vist modificades, sinó també ampliades. Passem a explicar les principals funcions a continuació:

1. Investigació de mercat

En aquesta fase, el departament de màrqueting analitza les necessitats dels consumidors, així com les seves preferències, desitjos i els seus hàbits o comportaments. Es tracta d’una fase de caràcter experimental, en la qual els especialistes de màrqueting poden dur a terme diferents procediments per temptejar i entendre millor el sector (per exemple, mitjançant sondejos). Realitzar aquesta investigació contextual és fonamental per poder posicionar correctament el nostre producte o servei.

2. Anàlisi del producte o servei i els seus competidors

Havent complert amb la fase prèvia, el departament pot reunir la informació necessària per determinar quina posició ocupa el producte o servei, quines són les seves àrees d’oportunitat, els seus canals de distribució o els mitjans de promoció. S’analitzarà la competència detectant les seves estratègies, per tal de preveure les seves accions i localitzar punts febles: quins són els principals competidors, quin és el seu públic target, la seva experiència en el sector, els seus avantatges i fortaleses, les debilitats … D’aquesta manera, no només es coneixerà el sector o la competència, sinó que també es guanyarà consciència sobre les fortaleses i debilitats del producte per així establir un millor pla de millora i “atac”.

3. Planificació i desenvolupament d’estratègies de màrqueting

Gràcies a totes les dades recopilades fins al moment, les funcions de l’departament de màrqueting podran centrar-se en formular estratègies que permetin assolir els objectius proposats, sobretot pel que fa a la satisfacció dels consumidors. Posteriorment, el focus d’atenció se centrarà en la distribució de recursos, l’assignació de tasques i la coordinació de les activitats per dur a el camp pràctic les estratègies plantejades. Dins d’aquest apartat podria destacar-se la fase de promoció de vendes, en la qual el departament de màrqueting determina com informar i atraure els consumidors sobre els productes o serveis, ja sigui a través de la publicitat en línia, els anuncis físics, les promocions en determinats mitjans o la venda personal.

4. Desenvolupament de pronòstics

Partint de les anàlisis descrits en els punts anteriors, es poden establir uns objectius a complir, tant a curt com a mig i llarg termini. Gràcies als pronòstics (sempre basats en dades reals i constatables), es pot fer una previsió sobre timings, és a dir, sobre quan podrien aconseguir aquests objectius. D’aquesta manera, l’empresa interioritza què tan llarg serà el camí cap a l’èxit i estableix quins mitjans necessita per implementar les actualitzacions o millores.

5. Comunicació externa i interna

Si ens plantegem que la comunicació és una de les principals funcions de l’departament de màrqueting, probablement ho associarem a el públic objectiu i als clients. I no estem equivocats: la comunicació amb el públic, afermat o potencial, s’ha de dur a terme pels mitjans que resultin més efectius (les xarxes socials s’han convertit en una via estupenda) i sempre de forma coherent tant amb els productes o serveis oferts com amb els valors de la marca. Així mateix, també hem de tenir en compte la comunicació interna, ja que el departament ha de compartir la informació sobre la situació i les seves accions a la resta de personal perquè l’empresa sempre estigui a l’corrent. Què integrants compleixen amb les diferents funcions de màrqueting? Les funcions de l’departament de màrqueting són tan àmplies com les sortides professionals de l’màrqueting , convertint a aquests especialistes en professionals preparats per treballar en empreses de qualsevol sector. Tanmateix, això pot conduir-nos a la pregunta de quin perfil ha de complir amb cada funció. I la veritat és que l’assignació de funcions dins de l’departament depèn de l’organització de cada empresa. No obstant això, el personal més recurrent l’integren les figures de el social mitjana manager (al capdavant de l’equip), un o diversos community manager, content manager i social media strategist. Aquests treballaran, a més, amb altres departaments i equips que poden ser interns (de la mateixa empresa) o externs (aliens a l’empresa), com a experts SEO, dissenyadors, analistes o programadors. Per què les funcions de l’departament de màrqueting són tan importants? El departament de màrqueting és el principal responsable de satisfer les necessitats del client, el que té un impacte directe en l’obtenció de guanys. D’aquí la importància de la seva tasca i la necessitat imperiosa de la seva existència en qualsevol empresa. De fet, és l’únic departament capaç de recopilar i interpretar dades de forma contínua per millorar tots els processos relacionats amb el producte o servei. Sent així, els resultats de les seves investigacions tenen un impacte directe en les decisions d’altres àrees (que poden afectar per exemple a el disseny i les característiques mateixes del producte) amb l’objectiu de trobar el moment, la forma, el lloc, la quantitat i el preu adequats per seduir els usuaris. Esperem haver-te ajudat a comprendre quines són les principals funcions de l’departament de màrqueting, un reflex de què es s’estudia en màrqueting en cas que estigui interessat en formar-te.

  • Home
  • Blog
  • Màrqueting en línia, la tendència que ve per quedar-se

Demana més informació

Contacta amb nosaltres per telèfon o usant el formulari de contacte.

Gràcies per contactar amb Linkia FP

Aviat un assessor es posarà en contacte amb tu per resoldre totes les teves consultes

OK