SOLICITA + INFORMACIÓN whatsapp

Què s’estudia en màrqueting i per a què serveix


A l’hora d’escollir una professió, molts es decanten per uns estudis que els vagin a brindar bones oportunitats a nivell laboral. Avui en dia un dels estudis amb més oportunitats és l’FP Grau Superior de Màrqueting i Publicitat a distpancia , que forma a professionals per dirigir amb èxit l’estratègia de màrqueting d’una empresa. Si sents interès per aquest àmbit, t’expliquem què s’estudia en màrqueting i en què et permetrà establir-te fer en un futur.

Què és el màrqueting i per a què serveix?

Segur que en els últims anys t’has estat preguntant què és el màrqueting exactament, un terme que s’ha establert amb força en la nostra societat. Al respecte, podem dir que el màrqueting té a veure amb l’aplicació d’idees i procediments per tal d’analitzar i predir els requisits i preferències de consumidor, avaluar la viabilitat de les estratègies de marca i / o producte i modificar-les per complir amb un requisit específic que és el de satisfer a consumidor. És, per tant, lògic intuir que la resposta a “¿per a què serveix el màrqueting?” és l’augment de les vendes. Però no només això, sinó que a més ens brinda grans coneixements sobre el comportament dels consumidors i ens permet establir un vincle amb la nostra marca molt més significatiu per a l’usuari.

Què s’estudia en màrqueting?

Les múltiples sortides Professionals del màrqueting converteixen aquest camp en una professió apassionant. De fet, durant la formació en màrqueting s’aprendran molts aspectes de la comunicació i de la publicitat, realment útils a l’hora d’aplicar-los a qualsevol sector empresarial. En màrqueting s’estudia tot el que tingui a veure amb l’impuls i promoció d’un producte o servei d’una empresa. Així, un expert en màrqueting haurà d’entendre de publicitat, de comunicació, d’anàlisi comercial i de comportament i tendència dels consumidors, entre altres qüestions. Els estudis en màrqueting duran a l’alumne a dominar els diferents aspectes del màrqueting, per tal d’aprendre a crear i aplicar un pla de màrqueting d’èxit. Per ser més específics, com a estudiant de Màrqueting adquiriràs coneixements com els que t’esmentem a continuació:

  • Estratègia Digital. Estudiaràs les mètriques per mesurar un pla de màrqueting digital i aprendràs a planificar estratègies de màrqueting coordinant totes les eines que s’utilitzin.
  • SEO. El SEO consisteix a optimitzar pàgines webs perquè Google les mostri com a resultat per a determinades cerques. Aquesta part del màrqueting digital és tècnica i t’agradarà si tens un perfil més analític.
  • SEM. El SEM consisteix a crear i gestionar campanyes de pagament en cercadors. És a dir, són totes les campanyes en què pagues perquè un anunci es mostri en cercador i l’usuari faci clic.
  • Community Management. La gestió de comunitats online és tot un art. Aquí estudiaràs la manera de gestionar una comunitat online per aconseguir beneficis en l’àmbit de branding o vendes.
  • Analítica Digital. L’analítica digital és per als més curiosos. Estudiaràs com entendre a través de les dades als usuaris que interactuen amb el teu lloc web. Sabràs interpretar si els ha agradat el teu contingut o han tingut algun problema en l’experiència de compra.

Avantatges d’estudiar màrqueting i publicitat

Potser et consideres una persona creativa i a la qual li encanta estar al dia de les últimes tendències. És per això pel que segurament has pensat a estudiar un Grau d’FP en Màrqueting i Publicitat, però, t’has parat a pensar els avantatges d’estudiar màrqueting i publicitat? De cara a ajudar-te en la teva decisió, t’expliquem quins són.

1. Una professió molt dinàmica i en constant evolució

El màrqueting i la publicitat són dels pocs àmbits on resulta pràcticament impossible avorrir-se. A més que la seva aplicació pot donar-se en empreses de diferent índole i amb contextos i objectius molt diferenciats, l’avanç de totes les seves tècniques evoluciona ràpidament i constantment, de manera que, com a professional en màrqueting, sempre hauràs de mantenir-te actualitzat per aprofitar les últimes novetats i tendències.

2. Àmplies perspectives laborals segons els teus interessos

Hauries oblidat l’estereotip de màrqueting que pertany al competitiu món de les grans empreses, ja que és igualment aplicable a mitjanes i petites empreses. Per exemple, les organitzacions sense ànim de lucre han de promocionar tant com les empreses. Això vol dir que pots enfocar la teva carrera en màrqueting cap a aquell sector que més interès et suscito i: podràs treballar en una agència portant a diferents clients, o podràs treballar per a una empresa particular de qualsevol àmbit. La decisió és teva!

3. Una carrera amb perspectives de futur

Així com el futur augura la desaparició d’un gran nombre de professions, el màrqueting té la seva existència assegurada durant molt de temps. Així, el professional de màrqueting juga i jugarà un paper de vital importància en qualsevol negoci, ja que d’ell depèn la reputació i l’èxit en vendes de la marca i els seus productes o serveis. Tenir estudis en màrqueting et brindarà una sèrie d’habilitats realment valuoses per al món laboral i, el millor de tot, sense data de caducitat. Després de tot el que s’ha exposat, sembla innegable que estudiar màrqueting és una aposta segura de futur. Així que, si t’agrada estar al dia i conèixer les últimes tendències de mercat, segur que tot el que s’estudia en màrqueting et resultarà enormement interessant.