Quines són les funcions de la publicitat?

Actualitat

Si persuadeix és perquè és bo. Aquesta és una de les màximes dels publicistes que es dediquen a crear diàriament anuncis atractius i que venguin productes o serveis. I és que, per exemple, un anunci de rebaixes no tindria èxit si no aconseguís que ningú anés a la botiga a comprar alguna de les peces de roba que anuncia o si no cridés l’atenció. Això dóna  peu a pensar quines són les funcions de la publicitat. Però tot i així, hem preparat un interessant article en el qual et anem detallant quines són aquestes funcions de la publicitat. I és que sense els anuncis, ja sigui en tanques, falques de ràdio, espots televisius o faldons de diari, moltes vegades no ens assabentaríem d’informació que ens interessa.

Les principals funcions de la publicitat

donar informació

Quan un veu un anunci publicitari potser el primer que se li passa pel cap és que algú vol persuadir. No va tan mal encaminat, així és, però entre les funcions de la publicitat, la primera d’elles és la informativa. Tot anunci proporciona informació útil per al consumidor. O, almenys, això és el que pretén. Entre la informació que se sol proporcionar al consumidor destaca la de donar a conèixer un producte o servei, les seves característiques o, en alguns casos, informar de certs descomptes o beneficis per adquirir aquest bé. Així que quan et posis davant del televisor i vegis algun anunci, pots intentar treure algunes de les seves característiques, veuràs que el mateix anunci et proporcionarà molta informació útil sobre el producte.

Crear marca fent publicitat

¿Per què volen o necessiten les empreses fer publicitat? Principalment per incrementar les seves vendes, però tampoc cal oblidar que és una de les formes que moltes companyies tenen de crear identitat de marca i de diferenciar-se d’altres empreses. Per exemple, com diferenciaries a Coca Cola de Pepsi? Són dues empreses que fabriquen un producte molt similar, pel que són competència. Doncs els anuncis de Coca Cola sempre s’han associat amb l’alegria, el benestar i la felicitat. Aquí hi ha la diferència.

Aconseguir més clients

Augmentar la cartera de clients és un altre dels objectius de la publicitat. I és que una empresa necessita dels seus clients per sobreviure. Per aquest motiu aquesta funció de la publicitat sigui imprescindible, no només per mantenir informats els clients habituals sobre què està fent l’empresa, sinó per captar nous clients dins el segment de la població al qual dedica els seus productes. En aquest cas, les empreses tendeixen a renovar-se de manera periòdica. Per això ha companyies que encara que tenen un producte estrella, acostumin a treure noves línies de productes de manera periòdica. La publicitat és una manera de que les empreses reforcin els comportaments dels clients cap a una marca en particular.

Persuasió per a la compra

Per fi hem aterrat a la funció de la publicitat que tothom coneix. I és que la persuasió és la base dels anuncis publicitaris, estiguin en el suport que estiguin. La publicitat persuadeix als consumidors a comprar un nou producte, a provar els nous que ha tret l’empresa o provar algun dels serveis que s’ofereixen. Per aquesta raó, moltes firmes s’esforcen per generar grans impactes en els mitjans de comunicació. És una manera d’aconseguir nous clients.

La publicitat també educa

Potser això et sembli una mica estrany: “De debò la publicitat educa ?, t’estaràs preguntant. No se’ns ha anat el cap ni hem canviat de tema, seguim parlant de publicitat. I sí, la publicitat té una funció educativa, encara que no la segueixen totes les empreses. I és que és lògic que a les grans empreses o grups privats els interessi més vendre que educar la ciutadania. No obstant això, hi ha ocasions en què aquestes empreses d’índole privada s’alien amb l’Administració o agències governamentals i posen en marxa campanyes publicitàries educatives. Segur que recordaràs la campanya que durant anys va desenvolupar Antena 3 per evitar els accidents de trànsit i que es denominava ‘Posa-li Fre’. Aquí la publicitat no buscava vendre cap producte, sinó conscienciar la població sobre determinats actes al volant que tenen conseqüències.

Què fer per dedicar-se a la publicitat?

El món publicitari és apassionant. De fet, la publicitat ens envolta diàriament, és per això pel que cada vegada més persones busquen una sortida professional en el món publicitari. Una opció amb moltes sortides laborals és cursar un cicle de formació professional a distància sobre màrqueting i publicitat. Cada vegada són més persones les que opten per l’opció de cicles formatius a distància ja que permeten compaginar l’estudi amb el treball i tenen un alt grau d’ocupabilitat.

Perfil

Linkia FP es una agrupación de Centros Oficiales de Enseñanza de Formación Profesional que se unen para ofrecer sus Títulos Oficiales en modalidad online.

Actualmente se imparten ciclos de las ramas de Informática y comunicaciones, Servicios socioculturales y a la comunidad, Administración y gestión, Comercio y marketing, Hostelería y turismo, Sanidad.