• Home
  • >>
  • Actualitat
  • >>
  • Quines funcions realitza un product manager?
  • Quines funcions realitza un product manager?

    Actualitat

     

    Hi ha qui afirma que el de ‘product manager’ és un dels treballs més desitjats del moment. La veritat és que la demanda d’aquest tipus de professionals en les empreses ha crescut amb l’escuma. Si estàs pensant en especialitzar-te en aquest àmbit, pots cursar cicles formatius a distància especialitzats en aquest àmbit com un fp superior de màrqueting i publicitat. Aquesta és la teva oportunitat de conèixer una mica millor quines funcions realitza un product manager i com són realment aquests professionals.

    L’objectiu d’un product manager és maximitzar les vendes, els ingressos, la quota de mercat i els marges de benefici. La finalitat última de la gestió de productes és impulsar el desenvolupament de nous productes. És a dir, nous productes que siguin millors i diferenciats per crear beneficis i valor per al client. La reacció del client és el principal indicador de la rendibilitat del producte i l’èxit en la gestió del producte.

    Tasques d’un product manager

    Els product managers són responsables de moltes coses. D’una banda, lideren l’equip per lliurar un producte final. Això vol dir que ells són els que ideen l’estratègia per fer-ho. Tenen un paper organitzacional. Més enllà de les responsabilitats establertes anteriorment, el gerent de producte també pot liderar la comercialització del producte, la qual cosa implica pronòstics i anàlisi de guanys.

    Els product manager lideren projectes, com els gerents de projecte, però els seus projectes sempre involucren el desenvolupament d’un producte per lliurar a una base de clients. Això implica investigació de mercat, planificació de projectes, lideratge d’equip i molt més.

    Guia cap a l’èxit 

    El product manager és el responsable de guiar l’èxit d’un producte i liderar l’equip responsable de millorar-lo. És una funció organitzativa important, especialment en les empreses de tecnologia, que estableix l’estratègia, el full de ruta i la definició de característiques per a un producte o línia de productes. El lloc també pot incloure responsabilitats de màrqueting, pronòstic i pèrdues i guanys. En molts sentits, el paper del product manager és similar en concepte a un gerent de marca en una companyia de béns de consum envasats.

    Experiència en productes 

    A més d’això, el product manager aporta l’experiència necessària per a liderar l’organització i prendre decisions estratègiques d’un producte. Sovint analitzen el mercat i les condicions competitives, establint una visió del producte que es diferencia i ofereix un valor únic basat en les demandes del client. El paper abasta moltes activitats, des estratègiques fins tàctiques, i proporciona un important lideratge interfuncional, especialment entre els equips d’enginyeria, màrqueting, vendes i suport.

    És, al seu torn, la persona responsable de definir el perquè, quan i què del producte que crea l’equip d’enginyeria. Això vol dir que lideren equips multifuncionals des de la concepció d’un producte fins al seu llançament.

    Rol estratègic 

    És responsable d’establir una visió i estratègia de producte. El seu treball és articular clarament el valor comercial per a l’equip del producte perquè entenguin la intenció darrere del nou producte o llançament del producte. Posseeix el full de ruta i ha de prioritzar la construcció del que més importa per assolir els objectius estratègics i iniciatives darrere del producte.

    Centra el llançament del producte

    Aquests professionals han de planificar què lliuraran els seus equips i el cronograma d’implementació. Això és vàlid independentment de la metodologia de desenvolupament que utilitzi l’equip d’enginyeria. El product manager és responsable de definir el procés de llançament i coordinar totes les activitats necessàries per portar el producte al mercat. Això implica tancar les bretxes entre les diferents funcions dins de l’empresa i alinear tots els equips involucrats, és a dir, màrqueting, vendes i atenció al client.

    Tota organització vol millors idees, però és difícil administrar-les i prioritzar-les. Els product manager generen, desenvolupen i seleccionen noves idees. Determinen quines idees s’han de promoure en característiques per impulsar l’estratègia del producte, és a dir, aquelles que aconseguiran objectius clau per a la línia de productes i el negoci. Amb aquesta finalitat, també s’asseguren que els comentaris i les sol·licituds s’integrin perfectament en els seus processos de planificació i desenvolupament de productes. Els gerents de producte després comuniquen l’estat de les idees als clients, socis i membres de l’equip intern que les van enviar.

    Com treballa el product manager

    Prioritza les funcions classificant-les en funció dels objectius i iniciatives estratègics. Això requereix prendre decisions difícils basades en el valor que les noves característiques brindaran als clients i al negoci. De la mateixa manera, el product manager també és responsable de definir els requisits perquè l’experiència de l’usuari sigui la desitjada. Construir excel·lents productes és estimulant. Els clients creen i adopten productes reeixits quan un grup de membres de l’equip compromesos, enfocats i apassionats exerceixen els seus càrrecs el millor que poden. Això comença amb un sòlid product manager que sent un profund sentit de responsabilitat pel seu rol i per administrar el que es defineix anteriorment. Quan es fa bé, els gerents de producte tenen el millor treball a la Terra.

    Si això és el que t’apassiona, endavant! la formació professional et procurarà una excel·lent formació i múltiples sortides laborals, ja que el de product manager és un dels llocs laborals que més necessiten cobrir les empreses que volen innovar i desenvolupar nous productes per als seus clients.

    Perfil

    Linkia FP es una agrupación de Centros Oficiales de Enseñanza de Formación Profesional que se unen para ofrecer sus Títulos Oficiales en modalidad online.

    Actualmente se imparten ciclos de las ramas de Informática y comunicaciones, Servicios socioculturales y a la comunidad, Administración y gestión, Comercio y marketing, Hostelería y turismo, Sanidad.