Demana informació

Demana més informació

Alguna pregunta? Consulta'ns i et truquem

Gràcies per contactar amb Linkia FP

Aviat un assessor es posarà en contacte amb tu per resoldre totes les teves consultes

Especialitats en Màrqueting

Especialitats en Màrqueting

Especialidades en Marketing

Hem de ser conscients que, en l’actualitat, el màrqueting ha obtingut un paper molt important en les diferents empreses i s’ha convertit en un dels departaments més demandats. Per quin motiu? La raó principal és que la connexió que ha d’haver-hi entre el consumidor i l’empresa és necessària per a saber com, quan i on el producte i/o servei amb el qual treballem és demandat. I d’això tracta el màrqueting, d’analitzar els comportaments dels mercats i els consumidors, per veure com treballem tant d’internament com externament. No obstant això, és molt crucial destacar que dins del màrqueting hi ha múltiples branques diferents, les quals contenen conceptes de gran interès per a les persones a les quals els apassiona aquest sector. Vols saber quins són? Doncs queda’t en aquest article, perquè avui, en les properes línies que venen a continuació, t’explicarem de manera detallada quines són les diferents especialitats del màrqueting i què és el que cal destacar de cadascuna d’elles. A més, et recordem que, si veritablement t’interessa aquest món i vols dedicar-te a això, en Linkia FP comptem amb un Grau Superior de Màrqueting i Publicitat a distància, un cicle formatiu en què aprendràs tot el que cal saber sobre aquest sector i sortiràs professionalment com un especialista en màrqueting d’èxit. A què esperes per donar-li un cop d’ull? 

Quines  són les especialitats dins del màrqueting? 

El departament de màrqueting és de vital importància per a les empreses. Gràcies a ell s’aconsegueix definir els nínxols de mercat, les necessitats dels consumidors al qual es dirigeix respecte a un producte i/o servei, i crea les relacions estretes que tots dos necessiten. Tanmateix, això no és tot, ja que el màrqueting, a més d’això, conté diferents especialitats en màrqueting que cal tenir en compte per completar un gran treball. A continuació, te les expliquem amb detall. 

Estratègies de Segmentació i Posicionament 

Una de les coses més importants que hem de tenir presents quan treballem en el departament de màrqueting, és el públic al qual ens dirigim. Quan pertanyem a una empresa hem de fer una anàlisi de mercat per veure quin és el mercat en què ens estem movent i quin és el tipus de públic al qual li pot interessar allò que oferim. És per això que es necessita una estratègia de segmentació, una especialitat del màrqueting que divideix el mercat total en grups i escull els que continguin les característiques que s’estableixin per a l’adequació del nostre producte i/o servei. De la mateixa manera, necessitem una estratègia de posicionament, en la qual portem la nostra marca, empresa o producte a la imatge que nosaltres estem buscant. Com? Gràcies al coneixement de les necessitats principals dels consumidors per així poder proporcionar els beneficis que ells mateixos busquen. 

Gerència de franquícies 

En màrqueting també hi ha una persona que s’encarrega de la gerència de franquícies, una altra especialitat del màrqueting. En aquest cas és aquella que s’ocupa de definir l’estratègia, gestionar la informació necessària i liderar les accions que s’han de dur a terme per generar certa demanda. D’aquesta manera, haurà de realitzar-lo de la millor manera possible, sempre que respecti els models i les adreces de l’empresa. 

Imboud màrqueting 

Quantes vegades has buscat alguna cosa en internet sobre algun producte o servei i automàticament en les hores o dies posteriors t’ha aparegut publicitat en les xarxes sobre això? Doncs senyors, això és l’imboud màrqueting. Un conjunt d’estratègies que té com a objectiu principal atreure els consumidors a l’empresa perquè acabin de realitzar la seva visita o, en aquest cas, la compra d’algun producte i/o servei que han estat investigant. 

Màrqueting disruptiu 

El màrqueting disruptiu és una mica diferent, tal com indica el seu nom, al màrqueting tradicional que tots ja coneixem. Aquesta especialitat del màrqueting s’encarrega de trencar els esquemes que ja veiem habitualment i se centra especialment a innovar. Per a això, cal ser conscients del que la competència està utilitzant en les seves estratègies i veure més enllà d’això, és a dir, treballar en una cosa diferent, fora del comú. Al cap i a la fi, és un altre enfocament que busca un canvi radical en l’empresa i amb el qual pretén destacar davant les altres.

Pla de màrqueting estratègic 

Tota empresa necessita tenir un pla de màrqueting. I et preguntaràs, per a què és necessari o per què és tan important? Doncs per conquerir de la millor manera possible als consumidors que t’envolten o als que vols captar la seva atenció. Podem dir que el pla de màrqueting estratègic es basa en un document que conté les dades més importants de l’empresa, és a dir, els objectius que s’han plantejat prèviament i que es volen complir, les accions que s’han de dur a terme per aconseguir els propòsits i tot allò que calgui per posar en pràctica per aconseguir atraure els clients que necessitem. 

Analítica Web 

Una altra especialitat del màrqueting és l’analítica web. Com hem comentat, saber les necessitats dels nostres consumidors per poder treballar amb això és essencial. És per això que una de les tasques que ha de dur a terme el departament de màrqueting és investigar el comportament de l’usuari a la pàgina web de la nostra empresa per veure què és el que els interessa i el que veritablement necessiten. I d’això es tracta bàsicament l’analítica web. Podem dir que és un procés, en el qual es tracta la recopilació, el mesurament, l’avaluació i l’explicació racional del que fan els consumidors a la nostra empresa per poder ser conscients de la relació que tenen entre tots dos i veure si s’ha de seguir treballant de la mateixa manera o, per contra, millorar alguns aspectes per perfeccionar aquesta relació. 

Category Management 

També tenim el Category Management com a especialitat del màrqueting, una estratègia encarregada de definir i administrar diferents categories de productes, amb l’objectiu que es generi cert valor per als proveïdors i que de la mateixa manera els consumidors satisfacin les seves necessitats principals. 

  

I això és tot per avui! Com ja veus, el màrqueting és un sector molt ampli amb una infinitat de conceptes interessants a tenir en compte. Esperem que aquest article sobre les especialitats del màrqueting t’hagi servit de gran ajuda per saber si realment és una cosa que t’agrada i és al que et vols dedicar en un futur. Fins al proper article!

  • Home
  • Blog
  • Especialitats en Màrqueting

Demana més informació

Contacta amb nosaltres per telèfon o usant el formulari de contacte.

Gràcies!

El teu missatge ha estat enviat correctament

OK