Demana informació

Demana més informació

Alguna pregunta? Consulta'ns i et truquem

Gràcies per contactar amb Linkia FP

Aviat un assessor es posarà en contacte amb tu per resoldre totes les teves consultes

El mindful màrqueting. Què és i com ho apliquem a la nostra marca?

El mindful màrqueting. Què és i com ho apliquem a la nostra marca?

El mindful màrqueting. Què és i com ho apliquem a la nostra marca?

Estàs buscant un enfocament diferent de la teva marca i intentant trobar una connexió propera amb els clients? Ets al lloc adequat, perquè en l’article d’avui t’explicarem com aconseguir-ho a través d’una nova estratègia de màrqueting: el mindful màrqueting. ¿No ho has escoltat mai? No et preocupis. En les properes línies t’explicarem en què consisteix aquesta nova tècnica que en aquests moments està en auge entre les empreses actuals; t’ensenyarem alguns exemples sobre les marques que ho estan utilitzant ara mateix, i, a més, et donarem alguns consells perquè sàpigues com aplicar aquesta tècnica a la teva marca o empresa personal. T’ho expliquem ja! 

Què  és el  mindful  màrqueting? 

El mindful màrqueting, o més conegut com a màrqueting conscient, és una estratègia que té com a objectiu principal produir una repercussió social positiva. Què vol dir això? Que la finalitat de la marca o de l’empresa, no és únicament generar ingressos cap a aquesta, sinó que el que busquen és escoltar el que els preocupa realment als clients per així adaptar-lo als valors principals de la marca. 

Aquesta estratègia de mindful marketing, actualment, està present en moltes marques, sense importar el sector o àmbit al qual pertanyin. És un plantejament diferent, perquè, d’alguna manera, la marca i els clients treballin conjuntament. 

Les empreses, en aquest cas, han d’actuar de manera propera i transparent, per tal de buscar solucions. Els consumidors, ara mateix, ja no busquen únicament obtenir un producte per als seus beneficis propis, sinó que també volen que siguin efectius per a la resta de la societat sense ànim de lucre. Com? Mitjançant el medi ambient, la diversitat sexual, la salut mental o, fins i tot, la violència de gènere. Per aquesta raó, gràcies al mindful màrqueting, els guanys, a més de ser destinades a la pròpia empresa, també són dirigides a alguna causa social o entitat col·laboradora. 

Què  hem de fer per aplicar el mindful màrqueting a la nostra marca? 

Com a eix principal, hem de pensar en què podem aportar a la societat com a marca o empresa. Per aquesta raó, hem de seguir un procés essencial per poder aconseguir-ho. T’ho expliquem punt per punt. 

Empatitzar

El primer pas per dur a terme correctament l’estratègia de mindful màrqueting és empatitzar amb els clients. És important que per a això escoltem a les persones i sapiguem quines són les seves necessitats principals. 

Definir els valors

Un cop sapiguem què és el que vol el nostre públic objectiu, cal que definim els valors de l’empresa. Per a això, hem de ser conscients que els valors han d’anar d’acord amb els nostres principis per així guiar-nos en totes les accions que realitzem. 

Ser transparent

Els consumidors actuals saben detectar quina és la finalitat principal de l’empresa i quan no estan d’acord amb ella. Per aquesta raó, per aplicar l’estratègia de mindful màrqueting hem de ser transparents en tot moment i ser honestos amb ells. Només d’aquesta manera establirem una connexió veritable entre tots dos i la marca funcionarà amb èxit. 

Actuar

Com diu el lema, “millor fets i no paraules”. Hem de saber aplicar els nostres principis i valors a les accions que realitzem i demostrar qui som i per què han de confiar els clients en nosaltres. D’aquesta manera, amb el mindful màrqueting veuran què és el que busquem i que no únicament ens interessen els beneficis o els guanys de la marca. 

Reflexionar

Sempre hem de reflexionar i valorar tot el que hem fet fins al moment. És important analitzar els resultats obtinguts i si cal dur a terme accions de millora. Si seguim els passos anteriors i tenim en compte el que és important, aconseguirem aplicar el mindful màrqueting i que la nostra marca tingui reconeixement i una gran repercussió social positiva. 

Exemples  de marques i mindful màrqueting 

Ara que ja saps què és el mindful màrqueting i com has d’aplicar-lo a la teva empresa, t’ensenyarem alguns exemples de marques que utilitzen aquesta tècnica. Estem segurs que els coneixes a la perfecció. Som-hi!

  1. Apple. La RSC (Responsabilitat Social Corporativa) d’Apple està enfocada en l’àmbit mediambiental. Aplica molt bé el mindful màrqueting, ja que totes les accions que duen a terme, les expliquen amb detall i mostren com, en la mesura del possible, aporten a aquest impacte. En els últims 11 anys, per exemple, han arribat a reduir la petjada de carboni, en més de 4 milions de tones, gràcies a la innovació dels seus dissenys, investigacions i usos reciclables en els seus productes.

  2. IKEA. La gran multinacional holandesa de mobles i objectes domèstics també mira pel medi ambient. A la seva empresa, han arribat a incrementar l’ús de les fibres naturals en els seus productes i ha aconseguit milers de solucions sostenibles per combatre amb aquesta empremta.

  3. Freshly Cosmetics. La marca de cosmètica natural aplica molt bé el mindful màrqueting perquè mira per l’impacte que té el medi ambient en la nostra salut. Per aquesta raó, van voler buscar propòsits per garantir el futur del nostre planeta i van crear un manifest anomenat “Planet First”. En què consisteix? En plantar un arbre per cada comanda realitzada que superi els 50 euros i amb això utilitzen el sistema de re-fill per omplir els envasos dels productes, que estan creats amb vidres, alumini, kraft i fusta, materials que són totalment sostenibles.   

Com has pogut comprovar, el mindful màrqueting és una estratègia que actualment utilitzen moltes de les marques reconegudes en aquest país. Com veus, és una bona opció per als propietaris de les empreses, per als mateixos clients que consumeixen aquests productes i per als problemes socials que, per desgràcia, vivim en aquests moments. Si vols saber més sobre aquesta estratègia o del món del màrqueting, pots apuntar-te al nostre Grau Superior de Publicitat i Màrqueting a distància, en el qual t’ensenyarem les tècniques necessàries per a dur a terme de la millor manera possible la teva marca o empresa personal. Anima’t, i consulta qualsevol informació amb nosaltres quan ho necessitis! 

  • Home
  • Blog
  • El mindful màrqueting. Què és i com ho apliquem a la nostra marca?

Demana més informació

Contacta amb nosaltres per telèfon o usant el formulari de contacte.

Gràcies per contactar amb Linkia FP

Aviat un assessor es posarà en contacte amb tu per resoldre totes les teves consultes

OK