Demana informació

Demana més informació

Alguna pregunta? Consulta'ns i et truquem

Gràcies per contactar amb Linkia FP

Aviat un assessor es posarà en contacte amb tu per resoldre totes les teves consultes

El metavers. Què és i tot el que necessites saber.

El metavers. Què és i tot el que necessites saber.

El metavers es descriu com l’evolució inevitable d’Internet. Però què és exactament i en què es convertirà? Descobreix en les nostres pròximes línies tot el que necessites saber sobre què és el metavers i en què consisteix.

Imagina un món virtual en el qual milers de milions de persones viuen, treballen, compren, aprenen i interactuen entre si, amb la diferència que cada individu interactua des de la privacitat i comoditat de la seva casa.

Al llarg de l’article, podràs conèixer els aspectes més importants i així convertir-te en tot un expert dels mons virtuals. Som-hi!

Què és el metavers?

És una visió del que molts en la indústria informàtica creuen que és la pròxima iteració d’Internet: un espai virtual únic, compartit, immersiu, persistent i tridimensional en el qual els éssers humans experimenten la vida de formes que no podrien fer-ho en el món físic.

Algunes de les tecnologies que donen accés a aquest món virtual, com els cascos de realitat virtual (RV) i les ulleres de realitat augmentada (RA), estan evolucionant ràpidament.

El concepte no és nou: el terme va ser encunyat en 1992 per l’escriptor Neal Stephenson en la seva novel·la de ciència-ficció Snow Crash, alhora, els treballs basats en la tecnologia i internet es remunten en dècades enrere.

Per què és important?

El terme es va fer popular quan Facebook va canviar la seva identitat corporativa a Meta a l’octubre de 2021. Així mateix, aquest mateix any va anunciar els seus plans d’invertir almenys 10.000 milions de dòlars en el concepte. A més de Meta, gegants tecnològics com Google o Microsoft també estan invertint milers de milions de dòlars en el concepte. S’estima que el comerç electrònic serà el motor dominant, i que els jocs, l’entreteniment, l’educació i el màrqueting seran també sectors molt importants dins del món virtual.

La combinació d’entusiasme per aquest món virtual i la profunda incertesa sobre els seus resultats ha provocat una certa reacció. Els observadors del sector es pregunten si serà, en última instància, molt diferent de les experiències digitals actuals i, en cas afirmatiu, si les masses estaran disposades a passar hores al dia navegant per l’espai digital amb auriculars i ulleres virtuals.

Altres futuristes, no obstant això, sostenen que, encara que el metavers encara està en els seus inicis i encara existeixen barreres tècniques fonamentals, arribarà. I ho farà en gran.

Com funciona el metavers?

Per a entendre el seu funcionament, primer s’han de comprendre els conceptes bàsics que el componen.

Es considera que es convertirà en el futur de les xarxes socials, però també cobrirà molts altres aspectes dins de l’experiència virtual, com els videojocs, els esdeveniments virtuals, les interaccions socials i molt més.

Hi ha dos conceptes clau que juguen un paper molt important en el seu funcionament: La realitat virtual i l’economia virtual.

Realitat virtual:

La realitat virtual permet que els individus puguin endinsar-se a un món virtual amb una visió de 360 graus, en la qual poden viure tot tipus de situacions: des d’explorar noves ciutats, a veure preciosos paisatges o fins i tot assistir a esdeveniments com a concerts virtuals i molt més.

A través d’aquesta eina, els usuaris poden crear-se personatges o avatars i explorar-los en primera persona. La RV (posar què és RV) és crucial per a fer que l’experiència sigui totalment immersiva, ja que fa borrosa la línia entre real i virtual.

Economia virtual:

Cada món virtual té la seva pròpia moneda digital. Els usuaris poden intercanviar aquestes criptomonedes metavers per “diners reals”. Així mateix, poden connectar els seus moneders a aquestes plataformes per a realitzar transaccions.

La majoria d’aquestes plataformes virtuals permeten als usuaris comprar, vendre i crear actius digitals. Cada plataforma proporciona eines de desenvolupament que els usuaris poden utilitzar per a crear entorns virtuals i molt més.

Actualment els béns i serveis immobiliaris són molt populars en el metavers i hi ha molts inversors disposats a invertir en un espai virtual.

De fet, una de les parcel·les més cares venudes fins avui va ser per 4,3 milions de dòlars americans.

Tipos de metavers:

Existeixen principalment dos tipus: els centralitzats i els fescentralitzats. Per a entendre bé que és el multivers, és essencial comprendre la diferència entre tots dos:

Els centralitzats

Aquest món virtual ofereix als usuaris la possibilitat d’interactuar i compartir experiències, però no tenen la llibertat de controlar el seu entorn. Una única organització dirigeix tot l’espai virtual, i tenen el seu propi conjunt de polítiques que caldria seguir per a formar part d’aquest món.

Els descentralizats

En el cas d’aquest món virtual, proporciona a l’usuari molta més flexibilitat, ja que el poder de decisió és de la comunitat. Els propietaris de terrenys virtuals descentralitzats poden donar forma als seus entorns, comprar i vendre els seus actius i molt més.

Conclusió

Recorda que el metavers continua evolucionant constantment i d’una forma molt ràpida. Pel fet que la tecnologia encara no s’ha posat al dia, encara existeixen moltes incògnites. No obstant això, amb el renou que s’ha generat i amb l’acceptació massiva de les criptomonedes a tot el món, les possibilitats de la seva existència semblen més factibles que mai.

Esperem que aquest article t’hagi ajudat a entendre què és el metavers i tot el seu funcionament. Si el teu interès pel metavers no s’ha sadollat, et recomanem realitzar el nostre Grau Superior de Desenvolupament d’Aplicacions Multiplataforma a distància, on podràs aprendre a programar i a desenvolupar en diferents plataformes. Converteix-te un expert en el món digital i crea el teu propi món virtual.

  • Home
  • Blog
  • El metavers. Què és i tot el que necessites saber.

Demana més informació

Contacta amb nosaltres per telèfon o usant el formulari de contacte.

Gràcies!

El teu missatge ha estat enviat correctament

OK