SOLICITA + INFORMACIÓN whatsapp

Complements vitamínics naturals per estudiar

Els complements vitamínics per estudiar poden ser una ajuda en determinats casos, sobretot en època d’exàmens. Per això, els dediquem aquest article, en el qual et vam explicar breument per a què serveixen, quins criteris has de seguir per prendre’ls i quins són els més destacats.

Complements vitamínics naturals per estudiar: ¿per a què serveixen? 

Els complements vitamínics per estudiar són, com el seu propi nom indica, “complements”. És a dir, tenen la funció de proporcionar l’aportació de vitamines que, per unes raons o per unes altres, no és capaç de produir el nostre organisme per si sol o que no rep a través de l’alimentació.

Cal recordar que la forma més recomanable d’aconseguir aquesta aportació de vitamines i d’altres nutrients és per mitjà d’una dieta sana i equilibrada, així com una vida quotidiana marcada pels hàbits saludables com les passejades per l’exterior i el descans nocturn. Tots dos factors són la base per tenir un adequat equilibri entre cos i ment, en el curt i en el llarg termini: ajuden a prevenir malalties a anys vista, però també contribueixen al fet que ens sentim menys fatigats en el dia a dia. I això últim, com sabràs, és fonamental per a qualsevol estudiant.

Precisament per això, en Linkia FP apostem fort pel foment de la vida saludable, amb posts com els dedicats a les vitamines o als aliments recomanables per al cervell. I per descomptat, aquesta és una de les raons per les quals també incloem en la nostra oferta formativa el Grau Superior de Dietètica Enfocament Ecològic a distància o, si prefereixes estudiar de forma presencial, el Grau Superior de Dietètica a Madrid.

Com prendre’ls i qui pot

Els complements vitamínics per estudiar no són medicaments que s’han de receptar o que es compren exclusivament a la farmàcia. No obstant això, tampoc són productes que es poden consumir a la lleugera. Per això, la primera recomanació que hem de fer és la de llegir el prospecte de manera exhaustiva per comprovar que en la seva composició no hi ha ingredients als quals puguis ser al·lèrgic o intolerant. A més, en aquest prospecte s’indicarà clarament les quantitats que es poden ingerir al dia, si s’ha de fer en dejú o no, etc.

Menció especial mereixen les persones vegetarianes i veganes que, per la seva dieta mancada d’aliments d’origen animal, poden experimentar uns baixos índexs de determinades vitamines.

I per descomptat, les persones que tenen algun problema de salut, sigui digestiu o general, s’han de posar en contacte amb un expert en nutrició, una professió especialitzada a la qual et donen accés als cursos formatius de grau superior que esmentàvem més amunt.

Alguns complements vitamínics per a una dieta sana 

A continuació et mostrem alguns complements vitamínics interessants per a una dieta sana i, a més, altres nutrients que es poden obtenir per mitjà d’aquest tipus de complementació natural.

Complexos multivitamínics

Són els complements vitamínics més habituals i en la seva composició inclouen gran varietat de diferents vitamines, a més d’estar reforçats amb minerals afegits. A l’ésser bastant genèrics, són vàlids per a un ampli ventall de persones.

Complements d’una sola vitamina

Són aquells productes que proporcionen una vitamina específica. Això és útil quan realment ets conscient de la vitamina de la qual no tens, cosa que només sabràs si et sotmets a una anàlisi metge. Aquests són els més habituals:

  • Vitamina A: Important per a la formació de teixits i per al bon funcionament de sistema immune
  • Vitamina B: En realitat, hi ha moltes varietats d’aquesta vitamina. La B9 o àcid fòlic, és una de les més conegudes. Algunes com la B12, són habituals entre les persones veganes i vegetarianes, ja que està molt present en aliments com l’ou o els lactis
  • Vitamina C: També fonamental per al sistema immune
  • Vitamina D: És una de les més conegudes a Espanya, ja s’obté de manera natural mitjançant l’exposició a la llum solar. I molt valorada pels que passen molt de temps ‘tancats’ en interiors, com els treballadors de les oficines o els estudiants. Per això, és un dels complements vitamínics per estudiar que pots tenir en compte
  • Vitamina E: important per a la cura de la pell
  • Vitamina K: per a la regeneració d’ossos i teixits, sovint recomanada per a gent gran

Altres complements per a estudiants

A més dels citats complements vitamínics per estudiar, podem citar altres que també es venen en herbolaris i parafarmàcies i que poden ser interessants per als que passen moltes hores immersos en activitats mentals. En realitat, es tracta de compostos, normalment d’origen vegetal, rics en determinats nutrients.

Un dels que es pot citar en primer terme és el ginseng: els complements que tenen a aquesta planta com a ingredient principal poden proporcionar beneficis com la millora de la funció cognitiva. És a dir, pot millorar determinades capacitats intel·lectuals, com la memòria a curt termini i el temps de reacció de les persones sanes quan se sotmeten a una prova mental, com podria ser un examen.

També cal citar el magnesi, que es tracta d’uns dels minerals més importants per a l’organisme i que és molt habitual en els complements per estudiar, però també de cara a altres beneficis per a la salut com la regulació de la funció intestinal i l’equilibri del sistema nerviós.

El gingebre és també protagonista en molts complexos vitamínics, ja que aquesta arrel és rica en algunes d’elles, com les B i C. I molta popularitat ha arribat a la cúrcuma, que s’associa a efectes antioxidants, així com el llevat de cervesa, que ofereix una aportació extra de minerals i vitamines.

Tots aquests complements vitamínics per estudiar els podràs trobar en botigues especialitzades, com herbolaris, seccions de parafarmàcies de les grans superfícies i fins i tot farmàcies corrents. Va a elles o al teu nutricionista de confiança per a consultes més específiques, ja que tota ajuda és bona per afrontar els estudis en les millors condicions.