SOLICITA + INFORMACIÓN whatsapp

Les claus de com fer-se autònom. Pas a pas.

 

como hacerse autonomo

Portes un temps plantejant-donar-se d’alta com a autònom? ¿Muntar el seu propi negoci és el seu nou objectiu? Llavors, seguiu llegint, perquè li donarem les claus perquè sàpiga que administracions i institucions estan implicades en aquest procés, i tots els passos que haurà de seguir per arribar a com fer-se autònom.

Però, abans … Sabies alguns dels múltiples avantatges que indiquen els treballadors un cop van aconseguir donar-se d’alta com a autònom? Les principals que destaquen són les següents:

  • Domini sobre el seu temps de treball, jornades de treball flexibles i vacances lliures.
  • Major conciliació de la vida laboral i familiar.
  • Grans oportunitats de treball a conseqüència de l’augment de la demanda de perfils cada vegada més experts.
  • Reptes constants. La feina d’un autònom s’allunya de la monotonia de la vida a l’oficina i suposa un gran ventall d’activitats per realitzar.

Aquestes, són algunes de les moltes raons que motiven a milions de persones a donar-se d’alta com autònom. Aprofiti l’oportunitat perquè, a continuació, li expliquem pas a pas que passos s’han de seguir.

Com fer-se autònom? I no morir entre la paperassa

El com fer-se autònom és un procés en el qual si sabem cada pas que hem de donar, no té per què ser un camí complex. Avui, li donarem tots aquells consells necessaris per a facilitar-li, en la mesura més gran del possible, el camí fins a com fer-se autònom.

Dada important: ha de tenir en compte que per donar-se d’alta com a autònom no necessita tenir un mínim de capital, tothom pot ser-ho. Però ha de comptar amb què, davant de qualsevol deute que se li prestin, se li fa responsable amb tots els seus béns. Això està subjecte a la llei de l’IRPF (Impost a la Renda de les Persones Físiques).

Totes les parades per donar-se d’alta com a autònom

Primers passos de com fer-se autònom:

  • Tresoreria General de la Seguretat Social. Allà, haurà d’obtenir el seu número de la seguretat social (en cas que no el tingui) i donar-se d’alta en el Règim Especial de Treballadors Autònoms. Però això no és tot, també caldrà que s’inscrigui a la seva empresa en el Codi de Compte de Cotització, cosa que et permetrà la identificació i el control de l’acompliment de les seves obligacions com a empresari.

Para darse de alta tiene dos opciones:

En l’actualitat, per donar-se alta d’autònom, és obligatori realitzar els tràmits de cotització, afiliació i recaptació de manera online.

Pel que fa a la inscripció com a empresari s’haurà d’omplir el document TA.6, que permetrà poder portar un control de l’empresa a través d’un número patronal, el qual permetrà poder carregar les cotitzacions de la seguretat social. Un cop omplert, s’haurà de presentar en Tresoreria General de la Seguretat Social més pròxima al seu domicili o de manera online a la seva seu electrònica.

Finalment, en aquesta parada també ha de verificar que compti amb una mútua o entitat gestora pròpia, cal (a més d’obligatori) que compti amb la seva pròpia mútua perquè davant de qualsevol accident laboral es vegi protegit. És d’imprescindible compliment que faci constar que compta amb una mútua per poder arribar a donar-se d’alta com a autònom.

Un cop fet tots aquests tràmits ja estarem molt més de prop de resoldre la pregunta de com fer-se autònom? Seguim!

  • Agència Tributària. En aquesta parada també haurà de fer algunes gestions, com, per començar: donar-se d’alta en el cens d’empresaris, totes les dades que va a oferir a aquesta entitat s’utilitzaran per calcular el percentatge d’impostos als que haurà de fer front. Això ho haurà de fer per mitjà del document model 036 o el model 037. El model 036 és el més complet i abasta totes les activitats i varietats que pot realitzar un empresari mentre que el model 037, és només accessible a un determinat tipus de càrrecs. El model 037 està més dirigit a aquelles petites empreses i la majoria dels autònoms. En cas que el nostre comerç vagi més enllà del territori nacional, probablement, el model 036 sigui el més adequat per a la nostra activitat.

Tots dos documents poden ser lliurats a través de la seu electrònica de l’Agència Tributària o de manera presencial en l’oficina de l’Agència Tributària més propera al teu domicili.

  • En la seva penúltima parada, en el procés de com fer-se autònom, haurà de dirigir-se al Centre de Treball de la seva comunitat autònoma i comunicar l’obertura del seu centre de treball.
  • En aquesta última parada del procés de com fer-se autònom, s’ha d’informar de les llicències que li són exigides en el seu àmbit de treball dins del seu municipi o comunitat autònoma, ja que varien molt depenent del lloc i, encara que aquesta sigui l’última parada, és convenient que aquestes llicències les comenci a demanar i tramitar com més aviat millor perquè si no poden arribar a retardar molt el procés de com fer-se autònom.

Un cop hagi seguit tots els nostres passos fins a com fer-se autònom ja podrà acomplir la seva activitat com a autònom bé! Com haurà vist no és un procés molt ràpid, però si tenim clars els passos que hem de seguir segur que no tindrà cap complicació per donar-se d’alta com a autònom.

Moltes gràcies per llegir el nostre article d’avui: Les claus de com fer-se autònom. Pas a pas. Si t’interessa aquest tema, en Xtudeo tenen un programa de Formació per autònoms en el que gràcies a ell tindràs els coneixements imprescindibles per portar el teu negoci pel bon camí. No dubtis a preguntar i apuntar-t’hi!