SOLICITA + INFORMACIÓN whatsapp

Com ser director de Màrqueting i què has d’estudiar

Cómo ser director de Marketing y qué debes estudiar

Tens cert interès per estar al corrent de les últimes tendències de consum i vols portar la teva empresa a l’èxit gràcies a les millors estratègies de venda? Sens dubte, el teu perfil professional ideal és ser director de Màrqueting. Un director de màrqueting és la persona encarregada de dissenyar el pla més adequat per la seva empresa; qui traça els objectius principals a complir, i qui s’encarrega de les estratègies i de les accions que vol dur a terme per potenciar el perfil d’una marca. Què es necessita per a això? Es necessita conèixer bé el mercat, les competències i, sobretot, als nostres clients per poder crear vincles estrets amb ells i així potenciar la nostra marca i/o empresa. Vols fer aquest pas en la teva carrera professional i arribar a ser un gran director de Màrqueting? Doncs aquest és el teu article, perquè en les pròximes línies t’explicarem tot el que necessites saber sobre aquest perfil professional i el seu sector i, a més, et mostrarem què és el que has d’estudiar per aconseguir-ho. Estàs preparat? Atent! 

Què  he d’estudiar per ser director de Màrqueting? 

Per poder arribar a ser director de Màrqueting, pots fer-ho a través de diferents camins. Com el seu propi nom indica, pots especialitzar directament en màrqueting per així obtenir tots els coneixements necessaris sobre el sector al qual et dedicaràs. Per a això, nosaltres, des de Linkia FP, et recomanem que escullis l’opció d’un Grau Superior en Màrqueting i Publicitat a distància. Un cicle formatiu en què aprendràs a com s’ha de portar una empresa i a gestionar les estratègies de màrqueting necessàries per així potenciar la marca, el servei o el producte que estiguis portant a terme al teu negoci. 

No obstant això, no és l’única opció que existeix. Dedicar-te al màrqueting no implica estudiar únicament sobre això, sinó que hi ha persones que actualment treballen com a directors de màrqueting i que prèviament a això s’han format en àrees i matèries diferents. Es coneixen professionals que s’han graduat en Administració i Direcció d’Empreses (ADE), en l’àmbit de la Comunicació, com per exemple en Periodisme, o fins i tot gent que ha volgut combinar ADE amb el grau de Màrqueting. És per això que no has de quedar-te únicament amb una sola opció, sinó que pots considerar les diferents possibilitats i escollir la que creguis més adequada i ideal per a tu. 

Quin ha de ser el perfil d’un director de Màrqueting? 

Si vols ser director de màrqueting has de tenir en compte algunes qüestions bàsiques per poder desenvolupar te bé dins de l’empresa a la qual pertanyis. Per a això, et deixarem a continuació, alguns punts amb els aspectes que has de tenir present si vols dedicar-te especialment a això i tenir un gran èxit professional. 

  • Capacitat de lideratge. 
  • Saber treballar en equip. 
  • Dominar l’ús de les xarxes socials. 
  • Tenir una aptitud analítica. 
  • Mantenir una bona comunicació amb els altres. 
  • Tenir creativitat. 
  • Ser capaç d’innovar. 
  • Tenir una bona redacció de textos.   

Avantatges  d’estudiar Màrqueting 

Com t’hem comentat, pots arribar a ser director de Màrqueting a través de diferents vies, però si el que t’apassiona veritablement és el màrqueting pur i vols estudiar sobre això, aquí et deixem alguns dels avantatges que té triar aquest ofici abans que qualsevol altre.  

  • És un sector que actualment està en creixement. 
  • Té un gran camp d’especialització, ja que pots exercir els coneixements obtinguts al llarg de la teva etapa acadèmica en múltiples àmbits diferents. 
  • És una professió que té molt de futur. 
  • Hi ha una constant actualització. Cada vegada més, apareixen conceptes nous i qüestions a millorar per potenciar encara més la teva marca i/o empresa. Per aquesta raó, s’ha d’estar al corrent de tot el nou que impliqui innovar i destacar davant la nostra competència. 
  • Pots desenvolupar la teva creativitat i el pensament crític. Si ets una persona amb creativitat i que té grans idees, aquest és el teu perfil ideal. Aquí podràs desenvolupar tot el teu potencial i aportar tot el que puguis per dur a terme de la millor manera l’empresa en la qual estiguis treballant. 

 

Com veus, optar per ser director de màrqueting és una gran oportunitat d’ocupació. Té múltiples avantatges i raons per les quals has d’escollir aquest sector per al teu futur professional. Si vols dedicar-te a això i vols donar-li un cop d’ull al nostre cicle formatiu, no dubtis a fer-ho i contactar amb nosaltres per resoldre qualsevol mena de dubte. Som aquí pel que necessitis. A què esperes per informar-te? És la teva oportunitat!