SOLICITA + INFORMACIÓN whatsapp

Sortides professionals del Grau en Assistència a la Direcció

assistència direccio
En un món de creixent innovació i emprenedoria, els executius estan més ocupats que mai. Com a tal, la seva necessitat que algú organitzi tasques administratives i administratives continua creixent. És per això pel que la tasca dels assistents de direcció es fa precisa no només en grans empreses, sinó també en les petites. Si t’estàs plantejant estudiar un Grau en Assistència de Direcció a distància, t’animem a conèixer quines són les sortides d’assistència a la direcció, així com les qualitats amb les quals has de complir.

Assistència a l’adreça: sortides professionals

En general, els assistents de direcció s’encarreguen de tasques organitzatives i de gestió, com ara organitzar reunions i cites, preparar documents importants, actualitzar registres i escriure informes. En alguns casos, fins i tot poden acomplir tasques de recursos humans, com la programació de torns de treballadors i la supervisió de la incorporació i capacitació de nous empleats. Pel que fa a l’horari laboral, generalment treballen a temps complet, però a vegades poden requerir certa flexibilitat per adaptar-se als horaris dels executius. Això sí, després d’haver cursat els seus corresponents estudis, els assistents de direcció poden treballar en una gran varietat d’entorns, incloent-hi botigues minoristes, fàbriques i entorns corporatius. T’expliquem quins són algunes de les sortides de l’assistència a l’adreça:

1. Secretariat

Una de les sortides professionals més conegudes d’aquest cicle és la de secretari / a, el que et capacitarà professionalment per gestionar les tasques administratives d’una empresa i fins i tot assistir als alts directius. Per això, aprendràs a distingir els diferents tipus d’empreses, amb els seus processos informatius, i quines funcions exerceix el secretari/a en elles. També podràs exercir com a tal perquè t’hauràs especialitzat en protocol social i empresarial, ja sigui per converses cara a cara, telefòniques o tractament de conflictes.

2. Assistent personal

Seràs un professional de confiança que dona suport administratiu i personal als alts directius. La teva funció principal serà la d’ajudar-los a fer un millor ús del seu temps atenent les seves trucades telefòniques i correu electrònic, gestionant la seva agenda, programant cites, i investigant i resumint la informació pertinent per a la preparació de reunions.

3. Assistent de despatxos i oficines

En aquest cas, realitzaràs funcions similars a les d’un auxiliar administratiu. T’encarregaràs d’assegurar el bon funcionament d’una oficina o empresa acomplint tasques administratives, com ara arxivar, planificar i coordinar les activitats generals de l’oficina, a més de redactar els informes corresponents. En certs casos i depenent del tipus d’empresa per a la qual treballis, podries arribar a fer-te càrrec de tasques relacionades amb Recursos Humans, com ara encarregar-se de la nòmina, el reclutament i la logística.

4. Assistent jurídic

Com assistent jurídic d’una empresa relacionada amb l’àmbit legal, com un despatx d’advocats, t’encarregaràs de revisar els fets de cada cas i hauràs d’assegurar-te que tot el que pugui ser considerat com a informació pertinentment rellevant sigui tingut en compte. Assumiràs la responsabilitat directa pel treball jurídic realitzat.

5. Assistent de Recursos Humans

Aquí el que faràs serà encarregar-te de brindar assistència als gerents i altres especialistes en l’àrea en l’execució d’un gran nombre de tasques administratives, processant la documentació pertinent a queixes, acomiadaments, absències de personal, l’avaluació d’acompliment al costat del seu respectiu informe. A més, faràs un seguiment de la informació corresponent a compensacions i altres beneficis dels empleats de l’empresa. Com veus, un assistent a la Direcció pot treballar en innombrables departaments d’una gran empresa, així com en diversos sectors professionals, de manera que el treball sempre sol estar garantit.

Qualitats per destacar com a assistent a l’adreça

Per poder desenvolupar-te i destacar professionalment en qualsevol de les sortides d’assistència a la direcció esmentades, no només has d’haver estudiat un cicle de Formació Professional, sinó que has de complir amb una sèrie de qualitats, com posseir una sòlida gestió del temps, habilitats d’organització i disposar de bons dots comunicatius. Altres qualitats molt valorades són la capacitat de lideratge i de motivació, sense oblidar exhibir qualitats d’un pensador creatiu i analític, necessàries per millorar els processos organitzatius. Hauràs també de tenir la capacitat de mantenir un comportament tranquil i de pensar ràpidament davant d’una crisi o disputa, així com altres qüestions més pràctiques com el coneixement d’ús de diferents eines informàtiques i empresarials. Esperem que el nostre post t’hagi servit d’ajuda a l’hora de decidir-te a cursar un determinat estudi o fins i tot a saber quin és el perfil d’assistent a l’adreça que més pot encaixar amb els teus interessos.