• Home
  • >>
  • Consells
  • >>
  • 7 raons per què cal estudiar publicitat
  • 7 raons per què cal estudiar publicitat

    Consells

    “Sóc una persona molt creativa, però no sé què estudiar”. Quan es tracta de forjar un futur professional és normal que apareguin els dubtes. Hi mil i una sortides professionals i potser per a una persona creativa no totes siguin igual de vàlides. De fet, si hi ha uns estudis que desenvolupen la creativitat, entre altres competències aquesta és la publicitat. En gran mesura, les persones creatives són les que es decanten per estudiar un cicle formatiu a distància de publicitat i és que en ells se senten com a casa. Els estudiants aprenen a dissenyar campanyes publicitàries ja persuadir amb la creació d’eslògans i altre material publicitari. No obstant això, no sempre cal ser creatiu per a decantar-se per aquesta branca, ja que en ella també hi ha cabuda per als apassionats de la comunicació. Però si encara no estàs molt convençut per què aquest és el cicle que necessites per a la teva vida professional, et donem 7 raons per cursar-lo.

    Motius per estudiar publicitat

    Estudiar o no estudiar publicitat? Aquesta és la qüestió. Nosaltres et animem a fer-ho per aquests motius:

    1. És divertida

    El creguis o no, hi ha estudis més divertits que altres i el cicle formatiu en Publicitat és un d’ells. Es tracta d’una disciplina que abasta moltes matèries, de manera que no hi ha lloc per a l’avorriment. A més, si t’agrada la televisió, la ràdio i els mitjans impresos, segur que gaudiràs analitzant els millors i els pitjors anuncis publicitaris de la història.

    2. És molt útil

    Sense la publicitat avui en dia les empreses no vendrien ni els seus productes ni serveis i moltes d’elles haurien hagut de tancar fa temps a causa de les pèrdues. La publicitat és molt útil en el dia a dia i no es pot pensar en ella sense pensar en el futur, ja que no es tracta d’una moda passatgera, sinó d’una cosa que sempre han necessitat tant grans com petites empreses.

    3. És una àrea transversal

    En els anys 60 la publicitat era percebuda principalment com un instrument de venda. En l’actualitat es pot dir que aquesta percepció ha canviat. I és que avui dia aquesta disciplina s’ha convertit en una àrea transversal per a qualsevol empresa. De fet, la supervivència de moltes companyies depèn de l’acompliment d’aquest departament. Pràcticament totes les empreses necessiten gestionar adequadament les seves marques per sobreviure i en aquest punt la publicitat és molt important.

    4. Desenvolupa tot tipus d’habilitats

    Si ets una persona creativa, estudiar un fp de màrqueting i publicitat potenciarà teu costat més creatiu i inspirador i si ets una persona comunicativa, podràs donar-li curs a aquesta habilitat. La publicitat és un àmbit que desenvolupa tot tipus d’habilitats i destreses. Els publicistes són persones creatives, que dominen l’art de l’estratègia, comunicatives i que manegen tot tipus d’eines comunicatives des d’aquelles enfocades en el disseny, passant per la fotografia, l’audiovisual i fins el disseny web.

    5. Una professió apassionant

    Qui s’involucra en el món de la publicitat acaba estimant aquesta professió. Es tracta d’una professió que apassiona per si sola. I és que la publicitat en potenciar la creativitat, la capacitat comunicativa, la imaginació, la reflexió i el treball en equip fa que tot aquell que s’iniciï en aquest món acabi gaudint cada moment de la professió.

    6. Infinitat de sortides professionals

    Una de les qüestions que més preocupa a l’hora de buscar un futur professional són les sortides que tindran aquests estudis. La publicitat té una infinitat de sortides professionals. I és que qui cursa aquest tipus de formació professional a distància no només està capacitat per treballar en un departament de comunicació o de publicitat, sinó que també pot exercir tasques de màrqueting i estratègia, entre d’altres. D’aquí que hi hagi una gran quantitat de sortides professionals per als publicistes. Poden treballar tant en mitjans de comunicació, en la gestió i comercialització de la publicitat o en departaments d’empreses, com a gestors de la marca i disseny i creació de campanyes publicitàries.

    7. Per una bona causa

    La publicitat també va més enllà. Es tracta d’una disciplina que permet a aquells que l’han estudiat posicionar-se en la lluita per una bona causa. La publicitat no només reporta beneficis comercials, sinó que serveix per generar canvis culturals i socials. Com és això possible ?, et preguntaràs. Doncs bé, la publicitat pot fer que la societat es posicioni a favor de drets humans, mediambientals, per lluitar contra la discriminació i fins i tot evitar les addiccions. Així que si a més et consideres una persona que vol lluitar per una bona causa, recorda que la publicitat és capaç d’estendre llaços i ponts a diversos nivells, així que potser estudiar publicitat sigui l’opció més indicada per a tu.

    Perfil

    Linkia FP es una agrupación de Centros Oficiales de Enseñanza de Formación Profesional que se unen para ofrecer sus Títulos Oficiales en modalidad online.

    Actualmente se imparten ciclos de las ramas de Informática y comunicaciones, Servicios socioculturales y a la comunidad, Administración y gestión, Comercio y marketing, Hostelería y turismo, Sanidad.