Què és i com ser un Mercadólogo?
- Temps de lectura: 5 minuts
Si et fixes bé, tot el que t’envolta és publicitat. Les tanques publicitàries que veus al carrer, els anuncis dels autobusos urbans, els missatges d’empreses que reps a través de les xarxes socials … Però tots aquests continguts que et fan desitjar comprar determinats productes no neixen sols. Hi ha professionals que s’ocupen d’estudiar les tendències de mercat i de convertir simples missatges en atractius continguts que facin que, en definitiva, un producte es posicioni en la ment del consumidor. Ells són els mercadològs.
Què fa un mercadólogo?
La màrqueting és una especialitat molt important en qualsevol empresa. Grans i petites empreses han de comptar amb professionals vinculats al perfil de la publicitat que s’ocupin de crear missatges atractius per al consumidor. Segur que t’estàs preguntant què és un mercadólogo i quin tipus de relació té amb l’àmbit publicitari. Doncs bé, ho és tot per a aquest àmbit. Un mercadólogo ha de tenir una visió molt clara del negoci, ja que el seu principal objectiu és vendre el concepte associat a un producte o servei. Vols saber quines funcions té un mercadólogo? Segueix llegint!
Investiga el mercat
Abans de poder posicionar alguna cosa en la ment del consumidor, el mercadólogo ha de conèixer molt bé l’àmbit en el qual s’està movent. Així que una de les seves funcions és realitzar un estudi de mercat que li aporti dades necessàries sobre el consumidor. Així podrà desenvolupar un pla de màrqueting en condicions.
“Think different“
Et sona aquest eslògan? Sabries associar-lo a la seva marca? Fa uns anys, Apple va aconseguir tenir molta repercussió entre els amants de la tecnologia a través d’una campanya publicitària. En ella convidava a pensar de manera diferent a la resta; en definitiva, una manera molt enginyosa de cridar l’atenció del consumidor per comprar un producte. Sens dubte, situar aquesta idea en la ment del consumidor va ser tasca del mercadólogo d’Apple.
Troba l’oportunitat
Hi ha productes i productes, però tots tenen alguna cosa innovador i únic. Només cal saber trobar on està l’oportunitat de negoci i què és el que més cridarà l’atenció del consumidor. Aquesta és, també, tasca del mercadólogo. Bàsicament, aquests professionals han d’explotar totes les oportunitats que ofereix un producte per a ser millors que la competència. A més, moltes oportunitats de negoci les troben a través del ‘networking’, és a dir, coneixent clients, empresaris i emprenedors amb els que tracen aliances.
economitza recursos
Maximitzar els recursos disponibles també és tasca d’un mercadólogo. I és que, si et preguntes què és i com ser un mercadólogo, has de saber que economitzar recursos serà una de les teves tasques fonamentals, ja que aquests professionals orienten sempre la seva feina als resultats.
Com ser un mercadólogo
Ser bo mai és suficient, cal ser el millor. Si vols ser un mercadólogo has de tenir en compte que has d’estar preparat per a qualsevol tipus de mercat. Una de les opcions per dedicar-se al sector de la publicitat i el màrqueting és estudiar un dels cicles formatius a distància que estigui relacionat amb el comerç i màrqueting. Aquesta família professional, relacionada amb el màrqueting, abasta les activitats relacionades amb la distribució comercial: comerç al detall ia l’engròs, activitats auxiliars de transport, emmagatzematge i operadors logístics; però també, serveis a empreses en l’àmbit del màrqueting, la investigació de mercats i la publicitat. Pel que fa al perfil professional d’un mercadólogo, ha de ser una persona creativa i innovadora. Cada vegada més, les exigències del mercat demanden a professionals que se sentin còmodes davant els reptes i que, òbviament, tinguin habilitats tecnològiques per utilitzar aquest tipus d’eines.
Passos per tenir èxit com mercadólogo
Un cop adquirits els coneixements necessaris per poder dedicar-se a la de màrqueting, només queda avançar i superar-se. Per exemple, una de les tasques d’aquest tipus de professionals és la d’estar sempre actualitzat. Es tracta d’un dels punts més importants, ja que la tecnologia avança i apareixen noves eines enfocades a la investigació de mercats que poden ser molt útils. Per a un mercadólogo també és important estar pendent de les xifres, ja que les dades dels estudis o de les campanyes de màrqueting revelen si l’estratègia que s’està duent a terme funciona o no. I és que, quan una estratègia de màrqueting no aporta els resultats desitjats el millor és provar amb una altra diferent. Finalment, un mercadólogo no pot romandre aliè al que succeeix en el ciberespai. Estar present a les xarxes socials és fonamental per comunicar-se amb els consumidors i conèixer millor les seves opinions. T’ha resultat interessant aquest article? Creus que pots encaixar en aquest sector? Si estàs pensant en estudiar algun cicle relacionat amb el màrqueting, el comerç i la publicitat, però no trobes el temps o la forma d’assistir a classes presencials, et pot interessar la formació professional a distància on trobaràs el nostre cicle superior de Màrqueting i Publicitat a distància i que t’ensenyarà les claus per ser un bon mercadólogo.