Sortides professionals del Grau Mitjà en Gestió Administrativa
- Temps de lectura: 4 minuts
El mercat competitiu actual exigeix que les empreses no només es posicionin bé en el seu sector, i perquè això passi és fonamental que comptin amb una gestió administrativa eficaç, que inspiri confiança i professionalitat. Aquesta necessitat fa que les sortides professionals del Grau Mitjà en Gestió Administrativa a distància siguin àmplies i variades. A més, no hi ha una fórmula única que sigui vàlida per a totes les organitzacions, ja que s’ajusten a diferents realitats i necessitats. Si t’has plantejat cursar aquest cicle d’FP, t’interessarà conèixer les ofertes laborals a les quals podràs optar i què s’esperarà de tu com a professional. T’ho expliquem a continuació.
Sortides laborals si estudies el Grau Mitjà en Gestió Administrativa
Existeixen innombrables funcions que podràs realitzar com a tècnic en Gestió Administrativa en diferents empreses. Algunes de les perspectives laborals són les següents:
Assistent administratiu de dades
Com a assistent administratiu t’encarregaràs d’informatitzar la documentació, de l’escriptura de còpies o la transcripció d’àudios. La majoria d’assistents també duen a terme altres tasques d’oficina o de secretaria, com realitzar fotocòpies, enviar correus electrònics, arxivar documents, gestionar el correu postal i fer-se càrrec del lloc de recepció.
Recepcionista
Els recepcionistes són les persones encarregades de rebre els visitants a l’empresa. A més, entre les seves funcions destaquen tasques administratives com l’actualització dels sistemes informàtics, el registre de cites, els registres confidencials de la informació i el registre de la informació obtinguda per telèfon o per correu electrònic.
Auxiliar administratiu
Els auxiliars administratius ajuden a mantenir el correcte i eficaç funcionament de les oficines. Realitzen una gran varietat de funcions administratives com l’actualització, registre i emmagatzematge d’informació; fotocopiat; arxivat; tractament de textos; atenció telefònica i gestió de l’correu postal i electrònic.
Secretari
Els secretaris donen suport administratiu als directius i altres professionals. Les seves responsabilitats inclouen usar l’ordinador per redactar cartes, informes i altres documents, atendre trucades telefòniques, organitzar reunions, portar l’agenda del seu cap, atendre les visites i fins i tot organitzar esdeveniments.
Proveïdor de materials
Els proveïdors de materials venen matèries primeres a l’engròs i al detall. Tracten amb els particulars i proveïdors, mantenen registres financers i de valors, i manipulen materials de construcció.
Per què les empreses necessiten a aquests professionals?
La bona gestió administrativa aporta a l’empresa nombrosos beneficis, motiu pel qual estudiar una FP en Gestió Administrativa és una bona manera d’assegurar la inserció en el món laboral. Algunes de les raons per les que aquests professionals són altament requerits són les següents:
Mantenir finances saludables
Sense controlar la despesa, reduir el malbaratament i tenir les dades actualitzades és impossible mantenir les seves finances en bon estat. El perfil de tècnic en Gestió Administrativa permet d’administrar el flux de caixa en les empreses de forma més segura i fluida, centralitzant la informació per evitar duplicacions i errors. Aquest tipus de professional permet establir els mètodes necessaris per mantenir en tot moment el control.
Augmentar la productivitat
Disposar de professionals en Gestió Administrativa permet a les empreses augmentar la productivitat. Identificar els errors del procés i corregir-los donarà com a resultat una metodologia més eficient i contribuirà a assegurar que totes les funcions exercides pels diferents departaments resultin rendibles i millorin dia rere dia els seus resultats.
Ajuda a complir objectius
Seguint el fil del qual s’ha comentat en l’anterior punt, la bona gestió administrativa i el control de tots els processos té com a finalitat assolir els objectius marcats i millorar els resultats de l’empresa. Al respecte, contribueix enormement el fet que les tasques administratives deixen de recaure en els gerents, de manera que aquests poden dedicar la seva plena atenció a qüestions més estratègiques. Una cosa que, per descomptat, és important no perdre de vista.
Promoure decisions basades en dades
Tota decisió empresarial ha d’estar fonamentada en dades reals i precisos. De fet, com més fidels siguin aquestes dades, més sòlides i segures seran les raons d’una decisió, l’anàlisi de la situació actual de l’empresa i la valoració del futur d’aquesta. Aquesta és una de les raons per les quals el paper d’aquests professionals resulta fonamental per a qualsevol empresa. En definitiva, i com a resum, com a tècnic en Gestió Administrativa tens moltíssimes sortides professionals. Una dels seus grans avantatges és que poden treballar en empreses de qualsevol sector, exercint com el suport perfecte per a les activitats comptables, administratives, comercials, financeres i fiscals, sense descuidar l’atenció a client i la seva satisfacció. Així que si vols estudiar una carrera amb futur i bona projecció laboral, no t’ho pensis més, aquesta és la teva.