SOLICITA + INFORMACIÓN whatsapp

Com serà el futur del màrqueting: X apreciacions a tenir en compte

Sense màrqueting, una empresa no existiria. Sense màrqueting és molt probable que molts dels productes que avui en dia consumeixes, tampoc haguessin arribat a les teves mans. El màrqueting és el motor de creixement que tota empresa necessita i, quan pensem tant en el present com en el futur del màrqueting, cal destacar que cada vegada hi ha més conscienciació sobre la importància de resulta mantenir actualitzat fa a les estratègies i eines més noves del sector.

En Linkia FP mantenim la nostra FP Cicle Superior Màrqueting i Publicitat a distància actualitzat segons les tendències de mercat, brindant una formació adaptada a les últimes innovacions i amb un enfocament pràctic. Donada la nostra experiència, avui et proposem endinsar-nos en quina serà l’evolució del màrqueting durant els anys vinents. Ens acompanyes?

 

Com serà el futur del màrqueting?

Les funcions del departament de màrqueting ja no només se centraran en la creació de contingut de qualitat i de campanyes efectives que cridin l’atenció al públic, sinó que també les seves tasques seran més analítiques, ja que se serviran del Big Data i la Intel·ligència Artificial per a comprendre millor les necessitats dels usuaris.

 

1. El machine learning, imprescindible

Els especialistes en màrqueting utilitzaran l’aprenentatge automàtic (o machine learning) per a comprendre, anticipar i actuar d’una manera més ràpida i efectiva que qualsevol competidor. El machine learning permetrà als experts en màrqueting obtenir informació per personalitzar el contingut dels productes mentre descobreix com són els clients potencials. ¿L’objectiu? Aconseguir vendes.

En aquest sentit, s’impulsaran aplicacions basades en l’aprenentatge automàtic que siguin capaços d’aprendre què és més efectiu per a cada client. Mitjançant el machine learning, els departaments de màrqueting podran realitzar contribucions encara més significatives al creixement dels ingressos, enfortint les relacions amb els clients.

 

2. La Intel·ligència Artificial per processar dades

No és estrany sentir parlar d’Intel·ligència Artificial. Els robots i els programes informàtics que prenen decisions formen ja part del dia a dia en molts sectors. El màrqueting, és clar, és un d’ells: només cal pensar en els chatbots. Així, tota tasca en la qual l’especialista en màrqueting hagi de llegir dades i prendre decisions basades en aquestes dades es veurà afectada per la IA d’una manera o altra en el futur pròxim.

La Intel·ligència Artificial afavorirà que es puguin processar dades de clients a temps real i es pugui mesurar la variació que es pot produir en el comportament d’aquest client. D’aquesta manera, els especialistes en màrqueting poden estar segurs que els seus clients estan rebent els missatges més rellevants i personalitzats possibles, en el moment més oportú.

 

3. Chatbots per fidelitzar

Probablement has escoltat alguna vegada que els bots són el futur. Un bot de màrqueting és una forma d’automatització que utilitzen les empreses per obtenir més clients i ajudar els clients existents.

Els bots seran una eina d’ajuda essencial en el món del màrqueting, ja que permeten automatitzar processos i ajudar els clients, oferint-los resposta a les seves preguntes més freqüents. Per exemple, els bots de màrqueting a Facebook Messenger utilitzen la conversa com a forma per millorar el compromís de la marca amb l’usuari i intentar captar més conversions. Es poden programar preguntes i respostes freqüents amb el que l’usuari no haurà d’esperar al fet que una persona d’atenció al client es posi en contacte amb ell.

4. Big Data per aconseguir més fonts d’informació

L’ús de grans volums de dades permetrà als especialistes en màrqueting augmentar el volum i la varietat de fonts d’informació al temps que acceleren la generació dels informes, cosa que permet realitzar pronòstics en temps real i una presa de decisions més precisa.

Això significa que els especialistes en màrqueting poden veure com es poden augmentar els retorns amb el pressupost, comprendre com els diferents nivells de despesa afecten els ingressos i determinar el potencial de campanyes específiques.

5. Un pla de màrqueting personalitzat

La tecnologia obre un món de possibilitats per als professionals del màrqueting, especialment pel que fa a la personalització del producte o servei segons el tipus de consumidor. I és que rebre una informació que no ens interessa, un plus que realment no sigui rellevant, és una pèrdua no només de temps, sinó també de diners per a les dues parts: usuari i empresa. Terminar amb aquestes pèrdues i desviaments innecessaris és un dels principals objectius de la incursió de la tecnologia en el màrqueting.

Esperem haver-te resolt quines són les sortides professionals del màrqueting amb més projecció i que aquesta informació t’ajudi a prendre millor la decisió sobre el teu futur professional.