Demana informació

Demana més informació

Alguna pregunta? Consulta'ns i et truquem

Gràcies per contactar amb Linkia FP

Aviat un assessor es posarà en contacte amb tu per resoldre totes les teves consultes

Funcions d’un Mercadólogo: Rol, Responsabilitats i Tendències Actuals

Funcions d’un Mercadólogo: Rol, Responsabilitats i Tendències Actuals

Si estàs pensant a estudiar un FP i t’atreu el món del màrqueting, segur que t’has preguntat què fa un mercadólogo i com seria treballar en això. En aquest article explorarem les funcions d’un mercadólogo, les seves responsabilitats i el que necessites per a destacar en aquesta professió tan dinàmica. A més, t’explicarem com pots preparar-te amb opcions com les de Linkia FP, un centre que t’ajuda a fer els teus primers passos amb una formació pràctica i pensada per al que les empreses busquen avui.

ÍNDEX DE CONTINGUTS

arrow-right

Recerca de mercat

  • Anàlisi de tendències i comportament del consumidor: Una de les primeres coses que fa un mercadólogo és estudiar als clients. Què els agrada? Què compren? Com decideixen? Amb aquesta informació, es poden prendre decisions més encertades i ajustar el que ofereix una empresa.

 

  • Identificació d’oportunitats de mercat: Aquí el mercadólogo cerca on hi ha buits per a entrar. Per exemple, si veu que als joves els falta alguna cosa en el mercat, proposa idees per a cobrir-lo. Això forma part de les tasques de màrqueting més emocionants, perquè et converteixes en un explorador de noves possibilitats.
arrow-right

Desenvolupament d'estratègies de màrqueting

  • Creació i execució de plans de màrqueting: Una altra funció de màrqueting és armar plans perquè un producte arribi a qui ha d’arribar. Això inclou triar els canals, els missatges i el moment perfecte per a llançar-lo. Tot ben pensat perquè tingui èxit.

 

  • Segmentació i posicionament del producte: No tots els clients són iguals, i el mercadólogo ho té clar. Divideix al públic en grups (com a estudiants o pares) i decideix com fer que el producte sigui atractiu per a cadascun. És una de les funcions de màrqueting essencials.

 

arrow-right

Gestió de la marca

  • Construcció i manteniment de la imatge de marca: Saps això que la primera impressió importa? El mercadólogo treballa perquè una marca sigui fàcil de reconèixer i agradi a la gent. Això inclou des del disseny del logo fins a com es comunica.

 

  • Estratègies de brànding i comunicació: Aquí es tracta de contar històries que enganxin. El mercadólogo crea missatges que reforcin el que la marca significa, una cosa clau en el que fa un mercadólogo tots els dies.
arrow-right

Publicitat i promoció

  • Disseny i implementació de campanyes publicitàries: Des d’un vídeo que es faci viral fins a un anunci en la ràdio, el mercadólogo dissenya campanyes perquè la marca estigui en boca de tots. És una tasca que barreja idees originals amb organització.

 

  • Ús de mitjans digitals i tradicionals per a promoció: Avui, saber manejar xarxes socials és tan important com els mitjans de sempre. El mercadólogo tria què funciona millor segons el públic. Si t’interessa aprendre més, l’àrea d’FP Comerç i Màrqueting de Linkia FP t’ensenya just això.
arrow-right

Anàlisi i mesurament de resultats

  • Avaluació del rendiment de les campanyes: Llançar una campanya no és suficient; cal veure si va donar resultat. El mercadólogo revisa coses com a vendes o interaccions per a entendre què va passar.

 

  • Ajustos basats en mètriques i KPIs: Amb aquestes dades, es fan canvis per a millorar. Això és part del que fa el màrqueting per a mantenir-se al dia i continuar sent útil.

 

arrow-right

Àrees laborals on s'exerceix un mercadólogo

I on pot treballar un mercadólogo? Hi ha un munt d’opcions. Pots estar en empreses grans, agències de publicitat, botigues en línia o fins i tot emprendre pel teu compte. Dins de les especialitats de màrqueting, tens coses com el màrqueting digital, el comerç internacional o l’organització d’esdeveniments.

Per exemple, si et tira el món digital, mira quant pot guanyar algú amb un bon salari d’un especialista en màrqueting digital. O si cerques una mica més general, revisa les sortides de comerç i màrqueting que et dona un FP en aquest camp.

Amb un títol de Cicles Superiors a distància podries treballar en:

  • Equips de màrqueting d’empreses.
  • Agències creatives o de mitjans.
  • Negocis en línia o botigues físiques.

Per a tancar, les funcions d’un mercadólogo són súper variades i t’obren portes a un munt de camins. Si alguna vegada t’has preguntat què fa un mercadólogo o què fa el màrqueting, ara ja saps que és una mescla d’estratègia, creativitat i anàlisi. Et sona interessant? Amb una formació com la de Linkia FP, pots començar a preparar-te per a aquest món tan guay i ple d’oportunitats. Què dius, et llances?

  • Home
  • Blog
  • Funcions d’un Mercadólogo: Rol, Responsabilitats i Tendències Actuals

Demana més informació

Contacta amb nosaltres per telèfon o usant el formulari de contacte.

Gràcies per contactar amb Linkia FP

Aviat un assessor es posarà en contacte amb tu per resoldre totes les teves consultes

OK