• Home
  • >>
  • Entrevistes
  • >>
  • Entrevista a Irene Morales: Professora dels Cicles Formatius de Gestió Administrativa i Dietètica a Distància
  • Entrevista a Irene Morales: Professora dels Cicles Formatius de Gestió Administrativa i Dietètica a Distància

    Entrevistes

    “Vaig estudiar psicologia però sempre he estat vinculada al món de l’educació i la formació”

    Com et definiries professionalment?

    Jo sóc psicòloga, col·legiada pel COPC i acreditada pel Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya, però sempre he estat vinculada al món de l’educació i la formació.

    Sempre va ser un sector pel qual et vas decantar?

    Sempre vaig sentir certa vocació per ell; personalment penso que viure i aprendre són dos conceptes inseparables. Tots dos camps (l’educació i la psicologia) estan units per vincles comuns.

    Com per exemple?

    Com a professional sóc conscient que, tant iniciar un procés de psicoteràpia, com prendre la determinació d’iniciar uns estudis per ampliar o millorar personal i professionalment, és sempre una difícil decisió.

    Una decisió molt diferent en cada un dels casos.

    Així és, cada persona és un ésser únic, amb el seu propi passat i el seu propi present, i hem de comprendre que cada un tenim un ritme de creixement i aprenentatge diferent.

    A més de ser professora en FP a Distància, ¿en quins altres projectes docents col·labores?

    Ara mateix també participo en altres activitats formatives orientades a la Formació Ocupacional, al Creixement Personal i al Benestar.

    ¿I segueixes podent dedicar part del teu temps a la Psicologia?

    Sí, tinc la sort de poder compaginar i gaudir de dos professions que m’entusiasmen i seguir vinculada al món de la Psicoteràpia! Realitzo sessions de teràpia individual, de manera presencial i de manera online. A més, en els últims mesos m’he anat formant en Mindfulness, estratègia que va aplicar tant en consulta psicològica, com en l’àmbit educatiu.

    ¿Mindfulness?

    És una tècnica de relaxació que treballa la capacitat de la ment per quedar enfocada en un aspecte del moment present i que ajuda a millorar la concentració, millorar l’estrès, la conciliació de la son i que t’ensenya a gaudir dels petits camins i de els processos.

    Quina interessant! I com vas arribar a Linkia FP?

    Doncs va ser una mica per casualitat. Fa uns anys col·laborava amb el Centre d’Estudis Politècnics, centre que també va començar aquest bonic projecte. I des d’aquí, em van oferir la possibilitat de col·laborar en ell, i la idea em va entusiasmar.

    Llavors coneixes Linkia FP com a projecte des dels seus inicis?

    Sí! Vaig tenir la sort de poder participar en els seus primers passos, encara que per motius personals i alhora vaig haver de apartar del projecte.

    Però el destí va voler que tornessis de nou!

    Així és, un dia em van tornar a trucar i em van proposar fer les classes de Formació i Orientació Laboral, i la veritat és que em va fer especial il·lusió: d’una banda, tornar a col·laborar amb aquest projecte tan innovador i formada per gent professional sempre és un incentiu. I d’altra banda, era una proposta que també em permetia seguir compaginant les meves altres activitats laborals, a més de conciliar amb la meva vida personal i familiar.

    Què tal la relació amb els “alumnes 3.0”?

    A mi m’encanta el tipus de relació que s’estableix amb els alumnes i poder veure el implicats que estan; ells també porten vides atrafegades, amb múltiples compromisos professionals, familiars … vides en què també necessiten poder compaginar i conciliar, motiu pel qual han triat estudiar a distància. Sort que avui dia tenim aquesta opció!

    I com podries explicar la connexió que es crea a l’entorn en línia de Linkia FP amb ells?

    Sens dubte és una relació molt diferent a la que estem acostumats a presencial. Es parteix de la idea que els estudiants online són més autònoms, més autosuficients … però no sempre és així. Has d’estar atenta a cobrir les necessitats que tenen en el seu dia a dia, tot i que no tens el seguiment ni els veus les cares. Molts et demanen coses, et pregunten … però molts altres no saps si t’estan seguint, si t’estàs explicant bé o malament … No hi ha tant feedback.

    I com aconsegueixes resoldre aquesta “limitació”?

    Com a professor, has de suplir aquesta distància: jo ho intento sent molt activa en els fòrums, proposant activitats que no sempre tenen a veure directament amb l’assignatura, demanant opinions, punts de vista, percepcions, millores … Al final, intentar crear una relació, salvant les distàncies de l’online, i tenint en compte el possible sentiment de “soledat” amb el qual l’alumne pot trobar-se a l’hora d’encarar els seus estudis.

    Com viviu els professors aquest “moment exàmens” en què us trobeu amb els vostres alumnes i els coneixeu personalment?

    És molt estrany! jejeje Ells et coneixen, però tu a ells no … Jo vaig demanant noms com una boja, per intentar associar el nom que he vist a les classes, en els xats i en els fòrums, amb les persones. Te n’adones que et miren, ells et reconeixen. Però tu no estàs molt segura si són els teus alumnes … o simplement que no t’has pujat la cremallera dels pantalons!

    Quin moment! I ells, que juguen amb una mica d’avantatge, no donen el pas de saludar-vos?

    Sí, al principi potser “es tallen” una mica, però finalment molts s’acosten a saludar i a comentar com els ha anat el curs, com se senten, com encaren l’examen … I és una cosa realment enriquidor i que, com profe, es agraeix. Perquè nosaltres també podem sentir-nos sols, o més aviat rars, de parlar a una càmera, però no veure cares a l’altra banda …

    A totes aquelles persones que tenen dubtes sobre si matricular-se en Linkia FP per por de sentir-se sols o no rebre el suficient suport, què els diries?

    Doncs que fos aquestes pors! Suport tindran constantment: els profes ens connectem diàriament a resoldre dubtes i inquietuds que van sorgint. A més, si mai ens despistem, sempre hi ha un company que contesta abans que el profe.

    ¿Així que entre ells també es donen un cop de mà?

    Sí, en la majoria de grups he pogut percebre que hi ha molt companyerisme entre els alumnes, i constantment s’estan donant suport, animant i oferint solucions i trucs que a ells els ha anat bé. ¡També hi ha vida fora de Linkia! Els alumnes fan els seus grups de WhatsApp, queden … I en aquest sentit, les classes són una gran oportunitat de connectar en directe setmanalment amb el professor i amb els altres alumnes, i és l’oportunitat d’observar com a tots, més o menys, els preocupen les mateixes coses, s’embussen en els mateixos punts … Així que aprofitem les classes, a més de per donar el temari que toca, per resoldre tots aquells dubtes en directe que van sorgint. I això segur que és reconfortant. Així que com a alumnes, i sense cap dubte, van a rebre tot el suport del món, tant d’altres companys, dels profes, com de l’equip de gestió de Linkia que hi ha darrere, i que també fa una gran tasca.  

    Moltes gràcies per explicar-nos la teva experiència Irene!  

    Vols més informació sobre l’FP a Distància amb Linkia FP? Visita linkiafp.es o truca al 900 67 02 02

    Autor: Cristina García

    Introduce tu comentario

    Qui som

    Linkia FP és una agrupació de Centres Oficials d'Ensenyament de Formació Professional que s'uneixen per a oferir els seus Títols Oficials en modalitat online.

    Actualment s'imparteixen cicles de les branques d'Informàtica i comunicacions, Serveis socioculturals i a la comunitat, Administració i gestió, Comerç i màrqueting, Hostaleria i turisme, Sanitat.

    Els nostres cursos
    Descobreix tots els nostres cicles formatius a distància
    Veure cursos