• Home
  • >>
  • Actualitat
  • >>
  • Per què hem d'optar per una empresa B Corp?
  • Per què hem d'optar per una empresa B Corp?

    ActualitatLinkia FP

    Fa poc vam publicar un article sobre el turisme sostenible i la importància que aquest aspecte té en la societat, ja que és una cosa que tot ésser humà hauria de tenir en compte per promoure beneficis tant per a l’entorn, com per al marc ambiental. Avui, però, en les següents línies, parlarem sobre els estàndards socials i ambientals, però des del punt de vista de les empreses, concretament, les certificades amb el segell B Corp. Si formes part d’una d’elles o fins i tot vols crear la teva pròpia, queda’t, perquè aquest article serà interessant i a més et servirà de gran ajuda.

    Comencem pel principi… Què és el B Corp?

    Podríem dir que el B Corp és un nou model d’empreses dedicat, no únicament a executar activitats amb finalitats econòmiques o comercials, sinó un moviment centrat a resoldre les problemàtiques socials i els desafiaments mediambientals existents.

    El que busquen aquest tipus de companyies és trobar la rendibilitat del seu negoci a través de les accions socials, és a dir, tenir un equilibri entre el propòsit comunitari i els beneficis econòmics. Quin és l’objectiu? Que aquestes empreses generin un impacte positiu en l’entorn i que, gràcies a aquest moviment, les persones les utilitzin amb aquesta finalitat.

    El B Corp va néixer el 2006 als Estats Units, impulsat amb molt potencial perquè totes les empreses se sumessin a aquest model i obtinguessin un major èxit, i sembla que es va aconseguir. Actualment ja trobem aquest tipus d’organitzacions en més de 50 països i representat per més de 130 sectors econòmics, en els quals Espanya forma part d’aquesta llista amb més de 30 empreses.

    Avantatges B Corp

    Una cosa que hem de saber sobre aquesta qüestió és que, el model B Corp no només beneficia l’entorn social o ambiental, sinó que, dins de la mateixa empresa, aquest impuls garanteix la sostenibilitat organitzativa. Què volem dir amb això? Que els treballadors, els proveïdors i la mateixa comunitat també formen part de la presa de decisions.

    Per aquesta raó, es valora el conjunt de l’empresa, és a dir, tota la gestió, l’impacte en la societat i a més que funcioni i que tingui potencial. Mirar per la millora del col·lectiu i sobretot el medi ambient és imprescindible perquè el nostre negoci resulti efectiu, i nosaltres a continuació et mostrarem alguns dels avantatges B Corp

    El model B Corp té un compromís amb la transparència i el mesurament de l’impacte ja comentat, i per a això s’han de sotmetre a una avaluació rigorosa, diversificada en 5 àrees.

    1. Governança de la companyia 

      Hem de tenir clar que cal avançar en la nostra empresa. Complir amb els objectius i les metes plantejades, però sempre mirant cap al futur i les novetats que es presenten i, sobretot, evitant conflictes i crisis tant internes com externes. Hem de veure quines noves oportunitats se’ns plantegen en el mercat, mirant per l’ecosistema i l’entorn per seguir mantenint i potenciant la reputació de l’organització.

    2. Política de protecció de l’entorn 

      Una obvietat. Conservar i respectar el que ens envolta és imprescindible. En aquest cas, dins de la nostra empresa hem de garantir un increment sostenible que sustenti la capacitat de desenvolupar generacions futures.

    3. Atenció als treballadors 

      A les empreses B Corp els treballadors són rellevants. L’empresa mira per ells i pel seu benestar, tenint en compte la igualtat de salaris i la diversitat de gèneres o grups minoritaris. Moltes empreses segueixen els models tradicionals sense comptar amb aquestes problemàtiques socials, però amb aquest nou model d’empresa, aquesta qüestió és de vital importància.

    4. Relació amb la seva comunitat i grups d’interès 

      Els stakeholders habitualment es veuen afectats per les decisions de les diferents companyies. A les empreses B Corp, aquests individus s’han de tenir en compte. Es garanteix que estiguin satisfets amb el treball que s’ha realitzat, i que, per tant, trobin objectius comuns per mirar pel bé del negoci, comptant amb les organitzacions i els membres que en formen part.

    5. Avaluació i garantia 

      La intenció és generar un gran impacte positiu de cara a la societat i el medi ambient. Hem de garantir que l’empresa és social i que s’estan complint amb tots els propòsits, de manera que, de cara a novetats futures, pugui seguir assegurant aquest model i que funcioni de manera correcta.

    Exemples B Corp

    Moltes empreses, com comentàvem, estan optant per aquest nou model de negoci. Aquí et deixarem alguns exemples B Corp que segur que coneixes i que no sabies que ho utilitzaven.

    1. Danone 

      Com no. Una empresa basada en llet i ferments naturals. Aquesta opció de B Corp considera la importància de la societat i el medi ambient, ja que és una empresa en la qual utilitzen ingredients que estan acuradament seleccionats i la seva fermentació com bé sabem és natural.

    2. Veritas 

      Aquesta empresa és líder en el seu sector. És una cadena nacional de supermercats ecològics per tal que la societat pugui accedir a la millor alimentació possible. Opta per l’ecologia certificada, sostenible i com ells mateixos diuen, “socialment justa”.

    3. Change.org 

      No podia faltar una corporació benèfica, la qual compta amb més de 400 milions d’usuaris i es compromet amb la possibilitat de promoure les peticions socials que interessen als clients.

    4. Ben & Jerry 

      Ells mateixos ho diuen. Són una empresa de gelats amb propòsit, amb un èxit compartit i que marca la diferència. Els ingredients que aporten afavoreixen els canvis positius, busquen una propietat perquè les persones connectin amb ells i a més creen consciència i suport sobre temes rellevants que constrenyen l’empresa. Un clar exemple de B Corp.

    5. Worldcoo 

      I finalment Worldcoo, una empresa que uneix companyies amb causa i ONG per finançar projectes que promoguin el gran impacte social. És una organització que a més col·labora amb UNICEF, garantint el compliment amb la transparència, la responsabilitat i la conducta.

    A l’hora de crear una empresa, hem de tenir en compte tots aquests factors B Corp És molt important mirar cap al futur i les qüestions socials i ambientals que ens envolten. D’aquesta manera, obtindrem un major benefici i aportarem una gran ajuda al nostre entorn. Esperem que t’hagi agradat aquest article i, si vols aprendre més sobre el món empresarial, a Linkia FP tenim alguns cursos que potser t’interessen. Dóna un cop d’ull!

    Introduce tu comentario

    Qui som

    Linkia FP és una agrupació de Centres Oficials d'Ensenyament de Formació Professional que s'uneixen per a oferir els seus Títols Oficials en modalitat online.

    Actualment s'imparteixen cicles de les branques d'Informàtica i comunicacions, Serveis socioculturals i a la comunitat, Administració i gestió, Comerç i màrqueting, Hostaleria i turisme, Sanitat.

    Els nostres cursos
    Descobreix tots els nostres cicles formatius a distància
    Veure cursos