Demana informació

Demana més informació

Alguna pregunta? Consulta'ns i et truquem

Gràcies per contactar amb Linkia FP

Aviat un assessor es posarà en contacte amb tu per resoldre totes les teves consultes

Com millorar la comunicació de la teva empresa gràcies a les xarxes socials corporatives

Com millorar la comunicació de la teva empresa gràcies a les xarxes socials corporatives

Formes part d’una empresa i vols saber com potenciar-la? En aquest article t’explicarem la importància que tenen les xarxes socials corporatives en una empresa i quins són els seus avantatges principals. Som conscients que les xarxes socials, en general, han provocat que canviem els nostres hàbits tradicionals, la forma en què ens relacionem i fins i tot els nostres mètodes de treball. Però què ha passat un cop ha esclatat la crisi de la Covid-19? Que ens hem hagut de redireccionar i adaptar aquestes rutines habituals a unes noves circumstàncies. I et preguntaràs … Quina ha estat la solució per a les empreses? Les xarxes socials corporatives. A continuació, us parlarem de la hiperaceleració d’aquestes xarxes socials, de com s’han implementat en les diferents empreses i organitzacions i quins són els seus beneficis en el món laboral actual.

Context sobre les xarxes socials corporatives

En un context empresarial, la comunicació és un aspecte molt important. A la fi és un concepte clau que hem de tenir en compte per transmetre els valors de la nostra empresa. Una bona comunicació produeix que millorem la comprensió d’idees i així mateix perfeccionem el rendiment i la productivitat d’una institució. Quina era la millor opció anteriorment per a això? Un pla de comunicació interna, aquell amb l’objectiu de millorar tant el rendiment de l’empresa, com les condicions de treball.

L’inconvenient que de vegades es produeix a través de la comunicació interna és que es gasta més temps i diners en tractar d’educar els consumidors sobre la seva marca, els seus productes i serveis, el que a la fi provoca que es deixi de banda al client i se li oblidi. Si nosaltres pertanyem a la comunicació interna d’una empresa i no tenim ben informats els empleats i als diferents membres que formen part de l’organització, el que aconseguirem és que perjudiquem l’estratègia de l’empresa i al mateix temps, els objectius principals que es plantegin de cara al futur.

Què ha passat a través de la pandèmia? Que les empreses han hagut de canviar els seus mètodes de treball i gràcies a les noves tecnologies, han optat per un canal que a hores d’ara obtindria un gran èxit, i aquest ha estat la incorporació de les xarxes socials corporatives en les diferents empreses.

Què són les xarxes socials corporatives?

Hi ha molts mitjans i canals per a la comunicació interna, siguin escrits, orals o tecnològics. És una obvietat que hem d’escollir aquells que s’adaptin millor a la nostra institució en un moment determinat, així com al seu potencial econòmic o al volum de personal. Però què són aquestes xarxes socials corporatives que han augmentat en gran manera després de la pandèmia? Una nova eina que ha permès un millor intercanvi d’informació entre l’empresa i els treballadors, d’una manera més flexible i immediata.

És important destacar que aquestes xarxes socials són tancades. Només poden accedir a aquesta plataforma els membres de l’empresa o organització, és a dir, persones relacionades amb l’entitat, siguin col·laboradors, socis o fins i tot clients. Quin és el seu eix principal? La interacció o el “feed-back” que es genera al voltant d’aquestes plataformes socials.

Per què són tan importants les xarxes socials corporatives?

  1. Obren noves vies i formes de treballar.
  2. Interactuem d’una manera diferent i afavorim el coneixement de les persones que treballen per a l’empresa.
  3. Ens permet descobrir i aprofitar la cooperació a desenvolupar a l’empresa.
  4. Ens dona l’oportunitat d’aprendre del company, de compartir i utilitzar el potencial i la intel·ligència col·lectiva.

Per a això és essencial que tinguem present que les persones a les xarxes socials corporatives són molt importants. Hi ha vegades que és complicat que la gent canviï el seu mètode de treball i que s’adapti a les noves tecnologies, però és que a través de la pandèmia que va arribar el passat març de 2020, totes aquestes persones es van haver d’exposar a aquests canvis per no ser perjudicats en un futur respecte al seu entorn laboral.

La pandèmia ha transformat la vida de tots. Ha provocat canvis sobtats en els hàbits que estàvem acostumats a dur a terme i ha fet que ens adaptem a una nova era. No obstant això, hem d’assimilar que gràcies a aquest canvi i a la hiperaceleració de les xarxes socials corporatives, els membres d’una institució aprendran, entre altres coses, a gestionar un gran desenvolupament professional dins d’aquesta empresa.

Tot això és qüestió de temps. És cert que necessitem un procés perquè tot funcioni de manera correcta, però és una bona oportunitat perquè les persones que facin el pas i utilitzin aquests nous mètodes, vagin adaptant-se al nou entorn laboral, coneixent i descobrint quins són els avantatges d’aquestes xarxes socials corporatives per portar una gestió adequada.

Avantatges de les xarxes socials corporatives

Si aconseguim implantar xarxes socials corporatives en una empresa i la gestionem adequadament, obtindrem molts beneficis que val la pena que destaquem:

  1. Millorarà la comunicació interna. Una cosa bàsica perquè tot procés comunicatiu funcioni. Podrem opinar, obrir debats o consultar informació amb tan sols un clic.
  2. Incrementarem l’efectivitat. Podrem buscar informació, converses, mails, documents. Tot el trobarem en la mateixa plataforma i des de qualsevol dispositiu.
  3.  Afavorirem el talent de l’organització. Podrem trobar persones que ens ajudin en la gestió d’un projecte, interessats en millorar un sector específic o innovar algun altre.
  4. Empoderarem i motivarem a agents de l’organització. Això provocarà una major participació per aportar conceptes nous.
  5. Eliminarem reunions.
  6. Eliminarem barreres físiques. Ens proporcionarà l’oportunitat de conèixer millor en què treballa cada departament.
  7. Millorarem la gestió del coneixement.
  8. Millorarem la marca de l’entitat.

Ja veiem que estem exposats a un canvi tecnològic constant i de millora de cara a l’empresa a la qual pertanyem si seguim aquestes tècniques comentades. Això ens permetrà que no hi hagi jerarquies i que tots els membres d’una organització puguin aportar per igual, independentment del seu càrrec. Apostar per una nova forma de treballar sempre és una bona oportunitat per créixer professionalment, amb la necessitat d’innovar i, sobretot, de produir un treball col·laboratiu. Si vols saber més sobre com millorar la teva empresa, pots accedir al nostre grau mitjà de gestió administrativa a distància, en el qual aprendràs a dirigir i saber portar l’mpresa a la qual pertanyis de la millor manera possible. 

  • Home
  • Blog
  • Com millorar la comunicació de la teva empresa gràcies a les xarxes socials corporatives

Demana més informació

Contacta amb nosaltres per telèfon o usant el formulari de contacte.

Gràcies!

El teu missatge ha estat enviat correctament

OK