Sortides professionals del màrqueting
- Temps de lectura: 4 minuts
Una de les professions més de moda que hi ha és el màrqueting. No hi ha dubtes que, en l’actualitat, ser especialista en màrqueting, ja sigui digital o offline, obre moltes portes. Les empreses demanen professionals que sàpiguen fer-li front als reptes del moment en el món de la comunicació, de manera que cursar cicles formatius a distància relacionats amb aquest àmbit és un gran pas per a treballar en el que t’apassiona i en els llocs de treball que necessita el mercat laboral. Així que t’expliquem quines són les sortides professionals del màrqueting. Si estàs completant la teva formació professional a distància en l’àrea de màrqueting, segurament ja hauràs descobert que aquest és una de les àrees fonamentals de la comunicació, que et capacitarà per a accedir a nivell professional a qualsevol sector empresarial, independentment de si aquest està o no relacionat amb la comunicació.
En empreses privades o públiques
El nostre grau superior de màrqueting i publicitat , per exemple, et proporcionarà accés laboral a qualsevol sector, de manera que les teves possibilitats de trobar feina només acabar la teva formació educativa es multipliquen. I és que gràcies al màrqueting es pot treballar tant en companyies que realitzin investigació de mercat, publicitat, màrqueting directe, distribució comercial o algunes de la branca d’educació, la indústria, etc. No cal que l’empresa sigui privada, en els últims anys s’ha demostrat que les administracions públiques també requereixen d’aquests professionals. Per què són tan versàtils els estudis de màrqueting? Principalment perquè els coneixements que s’adquireixen donen la possibilitat de desenvolupar l’activitat professional tant en empreses com en multinacionals. Un professional del màrqueting pot realitzar estudis i investigacions de mercat i això ajuda molt a la companyia a conèixer millor al seu públic i, en definitiva, a millorar els seus productes i serveis i vendre millor.
Social Media Manager o Community Manager
Avui en dia qui no està en les xarxes socials, no existeix. Així que moltes empreses han hagut de posar-se les piles en aquest sentit. Un professional del màrqueting pot dedicar-se també a manejar la imatge de marca de la companyia a Internet de manera que una sortida professional és la de ser community manager o social mitjana manager. De vegades sembla molt simple el de gestionar els perfils socials de les empreses, però és millor no caure en l’error de pensar això. Les xarxes socials són avui dia el millor aparador que pot tenir una empresa i cal aprofitar-ho. Cal tenir molta cura amb el llenguatge utilitzat, el to de les publicacions o les respostes ofertes als seguidors. El mínim relliscada pot desencadenar una crisi de reputació en línia de la qual es pot sortir molt mal parat.
Consultor SEO
I si és important gestionar la presència d’una marca a Internet ho és més encara gestionar el seu posicionament web. Una bona estratègia SEO permet que una empresa aparegui en les primeres posicions dels resultats de Google quan es busca un producte o servei i els internautes, generalment, no solen passar de la primera pàgina de resultats, així que el fet que les empreses tinguin consultors SEO és una cosa que els va molt bé per al negoci. Però … Què fa un consultor SEO? S’ocupa d’implementar i optimitzar totes aquestes estratègies necessàries per comptar amb la visibilitat suficient a la xarxa i que aquesta li permeti tenir les millors posicions en els cercadors. Només figurant en els primers llocs en el rànquing del cercador, s’aconseguirà incrementar el trànsit web i, d’aquesta manera, augmentar la possibilitat de tancar conversions.
Especialista ASO
Una de les sortides professionals del màrqueting amb més futur és la de ser especialista ASO. Això què és ?, et preguntaràs. Doncs té molt a veure amb el sector de les aplicacions mòbils. Com bé saps, en l’actualitat, es mou gairebé tot per mitjà d’apps. En aquest cas, el professional del màrqueting el que farà serà treballar els aspectes que determinen la visibilitat de l’aplicació a l’App Store oa Google Play. Aquests professionals estan molt cotitzats, ja que com millor posicionament ASO tingui l’aplicació, major probabilitat de descàrrega i d’instal·lació tindrà l’app. Per tant, en aquest cas, l’aplicació gaudirà d’un major èxit. Els perfils adequats per a aquesta sortida professional en màrqueting són molt semblants als de consultor SEO ja que, al cap i a la fi, el seu treball pràcticament és el mateix, però en diferents plataformes. Tampoc cal oblidar que un professional del màrqueting pot crear textos publicitaris que serveixin per vendre més i millor l’empresa. Així que la versatilitat és múltiple i variada. T’animes a formar-te en aquest sector? Segur que treball no et faltarà.