5 avantatges de les xarxes socials per a la teva empresa
- Temps de lectura: 5 minuts
Vols saber com aconseguir que la teva empresa tingui més potencial i arribi al trànsit més gran de persones? A continuació, us explicarem com fer-ho gràcies als avantatges de les xarxes socials i com aquestes s’han convertit en un gran canal de distribució tant per l’àmbit personal com professional. Les xarxes socials actualment s’han convertit en un pilar fonamental del nostre dia a dia, i sense les quals avui no podem viure. Això és una obvietat. Potser molta gent pensa que és un component additiu que té enganxat a la majoria de la societat i que l’únic que provoca en nosaltres és deixar de banda les rutines quotidianes per només centrar-nos en elles. No obstant això, el que hauríem de tenir en compte i no tothom sap, és que la creació de les xarxes socials, al llarg del temps, s’ha arribat a convertir en una eina necessària per a la nostra vida personal i professional. En aquestes properes línies que venen ara, us explicarem quins són els avantatges de les xarxes socials si el que volem és que la nostra empresa tingui una gran notorietat i aconsegueixi ser més reconeguda.
Què són les xarxes socials i per a què serveixen?
Està clar que ara no hi ha una societat sense el gran fenomen d’Internet. No obstant això, per poder explicar quins són els avantatges de les xarxes socials, primer hem de contextualitzar i definir què són i per a què serveixen, encara que molts de nosaltres ja ho sapiguem. Si parlem del concepte tradicional, una xarxa social es denomina com el conjunt de persones en una societat que ha creat una comunitat i en la qual, gràcies a ella, s’ha format un vincle en el qual es comparteixen aspectes en comú: amistat, parentiu, treball, etc.
En canvi, si parlem de les xarxes socials actuals, la definició anterior seria l’adequada, però aquesta vegada, adaptada al fet que aquesta comunitat s’ha traslladat a l’esfera virtual. Què proporcionen aquestes xarxes socials? Doncs el que aconsegueixen és que, gràcies a aquesta esfera, és que hi hagi, no només converses entre les persones que hi participen, sinó que, a més, permet la possibilitat d’un intercanvi d’informació: fotografies, vídeos, ubicacions. Un intercanvi que facilita el fet de conèixer a les persones, ampliant encara més aquesta xarxa.
Avantatges de les xarxes socials per a les empreses
Ara que ja sabem quin és el concepte i per a què ens serveix, podem parlar sobre quins són els avantatges de les xarxes socials, si volem que la nostra empresa tingui un major èxit i arribi al màxim tràfic de persones possible.
1. Comunicació instantània
Si nosaltres tenim una empresa i volem que la informació que proporcionem al nostre públic arribi de manera ràpida, les xarxes socials són un canal de distribució que compleixen amb aquest objectiu. En utilitzar-les com a mitjà perquè els usuaris puguin veure què és el que publiquem, hi ha la possibilitat que es produeixi una interacció entre l’usuari i l’empresa i, així mateix, l’opció de compartir aquest contingut perquè tingui més visibilitat.
2. Selecció d’un target específic
Quan disposem d’una empresa, una de les coses principals que definim a l’hora de crear el contingut d’ella, és decidir quin és el públic objectiu que més s’adequa a nosaltres i a quines persones volem impactar. Gràcies a les xarxes socials, podem adaptar aquest contingut a elles, i saber com actuar o publicar la informació per captar l’atenció del nostre target. D’aquesta manera, per l’empresa serà més senzill atrapar el públic que volem i que la mateixa aconsegueixi una gran notorietat en aquest cercle.
3. Anàlisi de la teva competència
De la mateixa manera que analitzem quin és el target més convenient per a la nostra marca o empresa, també ho fem amb la competència que ens envolta. En visualitzar quines empreses són similars a les nostres, el que fem és observar en quines xarxes socials estan interactuant i com ho fan per així intentar fer-ho millor. L’objectiu principal és diferenciar-nos de les altres i, així mateix, que el contingut en les xarxes socials de la nostra tingui més potencial que en les altres.
4. Major visibilitat
En aquest punt no únicament ens referim al fet que el contingut que realitzem es pot compartir i que tingui més visibilitat, sinó que, gràcies a la creació de les xarxes socials, podem vincular-nos amb persones que treballen en el nostre sector perquè així aconseguim nous contactes i altres oportunitats de creixement professional per un futur. A més, si ja formem part d’una empresa, aquest contingut es pot compartir en xarxes socials específiques perquè altres usuaris vegin què és el que has publicat i s’interessin per l’empresa en la qual treballes.
5. Converses potencials
En el primer punt ja hem comentat que, en comunicar de manera instantània, els usuaris poden visualitzar el que publiquem i que es produeixi una interacció entre les dues parts. Però no només és això, sinó que de la mateixa manera que poden interactuar amb l’empresa, també poden arribar a convertir-se en clients. L’objectiu de la nostra empresa, en aquest cas, és utilitzar les xarxes socials per intentar establir un contacte directe i que, d’aquesta manera, es creï una fidelitat de l’usuari amb l’empresa. Així, podràs observar quin és l’engagement produït i què és el que ha provocat la teva marca i el seu contingut.
Ja veus que les diferents xarxes que existeixen serveixen de gran suport perquè la teva empresa sigui més visible i arribi al nombre més gran de persones. Gràcies als avantatges de les xarxes socials, podràs analitzar els punts forts de la teva empresa i a qui ens volem dirigir perquè funcioni millor i sigui més potencial. Esperem que t’hagi agradat aquest article i si vols saber més sobre el món empresarial, no dubtis en informar-te sobre els nostres Cicles d’Administració i Gestió d’empreses.