Demana informació

Demana més informació

Alguna pregunta? Consulta'ns i et truquem

Gràcies per contactar amb Linkia FP

Aviat un assessor es posarà en contacte amb tu per resoldre totes les teves consultes

Com escriure una carta de presentació pas a pas

Com escriure una carta de presentació pas a pas

Com escriure una carta de presentació pas a pas

Actualment, la contractació es gestiona de manera digital per això és imprescindible acompanyar el teu currículum d’una carta de recomanació. Mentre que el currículum és directe, escarit i sec, la carta de presentació és on pots afegir el teu toc personal, explicar quina és la teva motivació per unir-te a l’empresa i comptar per què vols formar part de l’equip.

A diferència del currículum, una carta de presentació et permet presentar-te directament al director de contractació i crear una bona primera impressió. És ideal per a demostrar els motius pels quals ets el millor candidat per a la posició.

Si t’estàs preguntant com fer una carta de presentació perfecta, no et perdis els consells que t’explicarem a continuació sobre com escriure una carta de presentació ideal que t’ajudi a convèncer als responsables i et contractin per al treball dels teus somnis.

Què és una carta de presentació i per què és tan important?

En primer lloc, perquè puguis redactar una bona carta de presentació coneixerem què és exactament.

Una carta de presentació és un escrit breu, de màxim una pàgina, que aclareix la informació que es troba o no en el teu CV. S’utilitza per a explicar qüestions de la teva experiència laboral, detalls de les teves competències professionals i per què desitges treballar en l’empresa a la qual presentes la teva candidatura.

La carta de presentació és l’ocasió perfecta per a mostrar al director de contractació qui ets, ja que és una manera de destacar entre els altres interessats. Una o dues anècdotes sobre els teus assoliments en el treball són un gran afegit a la teva redacció i són perfectes per a mostrar i lluir la teva personalitat.

 

Beneficis d’una carta de presentació

En primer lloc, molta gent se salta el pas d’escriure una carta de presentació, ja sigui per mandra, perquè no volen complicar-se o perquè creuen que les cartes de presentació són una pèrdua de temps. És per això, que complementar el teu currículum amb una suposa un avantatge enfront d’altres sol·licitants.

Així mateix, aquestes cartes mostren als responsables de la contractació qui ets més enllà del teu currículum o del teu perfil de LinkedIn. Ets simpàtic, divertit, seriós, compromès? Demostra-ho en la teva carta. No tinguis por de mostrar la teva personalitat d’una forma pròxima però professional.

Amb altres paraules, és una manera que el responsable de recursos humans conegui com ets i així analitzi si encaixes o no en la cultura de l’empresa.

Com fer una carta de presentació: pas a pas

Ara que ja saps per què és tan important escriure-la, et comptem els passos que has de seguir per a escriure’n una que faci que et contractin immediatament.

  1. Una carta de presentació per a cada ocupació

És clar que és més fàcil i ràpid reutilitzar la carta de presentació que vas escriure per a la teva última sol·licitud, canvies el nom de l’empresa i llest. No obstant això, és primordial que el reclutador vegi la teva motivació per treballar en aquesta específica posició i organització, per la qual cosa això implica crear una carta diferent per a cada posició.

D’altra banda, és cert que pots reciclar algunes frases o paràgrafs d’una carta de presentació a una altra, però mai enviïs exactament la mateixa carta a diferents empreses. Per exemple, és molt probable que coneguis el nom de l’o la reclutador/a, per això dirigeix-te personalment a ell/ella quan et presentis.

  1. Afegeix la teva informació de contacte

En segon lloc, has d’incloure la informació bàsica del teu contacte en la part superior del teu escrit. En aquest cas, pots usar el mateix format que utilitzes en el teu currículum si vols. La informació que has d’incorporar és:

  • Nom complet
  • Localització
  • Correu electrónic
  • Número de telèfon
  • Compte de LinkedIn
  • Portfoli o página web personal (opcional)
  1. Introducció captivadora

És crucial que el paràgraf inicial de la teva carta enganxi al lector. L’obertura de l’escrit marcarà la lectura de la resta de la carta de presentació. Per aquest motiu, ha de ser notable, amigable, amè i ha d’anar molt lligat al lloc de treball que sol·licitis.

No és necessari que comencis dient el teu nom, el contractador ja el podrà veure. No obstant això, és bo començar esmentant la posició de treball que sol·licites, és a dir, presenta’t d’una forma senzilla i elegant en el primer paràgraf en la qual destaqui el teu entusiasme per treballar amb l’empresa, el teu interès per la posició i els teus assoliments aconseguits fins al moment.

 Neteja
  1. Explica el perquè

Has de continuar explicant per què series una gran incorporació per al lloc de treball. Els reclutadors ja saben que desitges aconseguir el treball, però el que a ells els interessa saber és què pots aportar tu a la posició i a l’empresa.

Així que, una vegada tinguis una introducció seductora, has de construir la base de la teva redacció. En aquesta estructura hauràs de demostrar que entens que és el que l’organització està buscant i explicar les claus de la teva experiència que encaixin amb el lloc.

Per a desenvolupar-ho, analitza la descripció del lloc. Et recomanem fer-te les següents preguntes: Per què l’empresa necessita contractar algú amb aquestes característiques? Quins problemes pretén resoldre l’empresa amb aquesta contractació? Quines habilitats s’esmenten més d’una vegada? Amb aquestes respostes podràs construir l’esquelet del teu text i demostrar que encaixes a la perfecció amb el que busca l’empresa.

  1. Final impactant

La teva conclusió ha de ser breu i directa, sense oblidar que és la teva última oportunitat per a subratllar el teu entusiasme per treballar amb l’empresa i explicar per què encaixes perfectament amb el perfil que estan buscant.

  1. Revisa

Com qualsevol document important que lliuris, és primordial que repassis si hi ha alguna falta d’ortografia. D’altra banda, deixa la teva carta a un costat durant un dia o unes hores i després rellegeix-la de nou amb nous ulls; el més segur és que trobis alguns canvis per a millorar-la. Així mateix, pots preguntar-li a un familiar o amic que la revisi per a veure si ells detecten algun error que pots haver passat per alt.

 

En definitiva, complementar el teu currículum amb un escrit de presentació és fonamental per a aconseguir el treball dels teus somnis. Segueix aquest pas a pas, i redacta una carta que captivi i compleixi totes les expectatives del teu contractador.

Al mateix temps, és interessant fer una carta de presentació en anglès per a aquells llocs que requereixin treballar en la llengua. És una manera de demostrar al reclutador el teu nivell d’anglès i acreditar el teu domini de la llengua. Pots buscar un exemple carta presentació per a guiar-te.

A més, pot ser interessant incloure una carta de recomanació, aquesta servirà per a confirmar les teves habilitats i mostrar al reclutador l’opinió que tenen de tu en l’àmbit professional. En Linkia FP, comptem amb un professorat molt qualificat que podran redactar la teva primera carta de recomanació. La nostra missió és vetllar per una bona formació perquè tots els alumnes trobin el seu treball idíl·lic.

  • Home
  • Blog
  • Com escriure una carta de presentació pas a pas

Demana més informació

Contacta amb nosaltres per telèfon o usant el formulari de contacte.

Gràcies per contactar amb Linkia FP

Aviat un assessor es posarà en contacte amb tu per resoldre totes les teves consultes

OK