Demana informació

Demana més informació

Alguna pregunta? Consulta'ns i et truquem

Gràcies per contactar amb Linkia FP

Aviat un assessor es posarà en contacte amb tu per resoldre totes les teves consultes

Les 8 qualitats d’un bon mestre d’infantil

Les 8 qualitats d’un bon mestre d’infantil


Si t’agrada ensenyar i t’apassionen els nens, ser mestre d’infantil és una opció que encaixa perfectament amb el teu perfil. La importància de l’educació infantil des de primerenca edat està adquirint especial reconeixement durant aquests últims anys. Per aquesta mateixa raó, també es presta una major atenció a les qualitats d’un bon mestre d’infantil. Si vols descobrir quines són, has arribat a el lloc indicat. A més, en cas que et estiguis preguntant què estudiar per ser professor d’infantil , en Linkia FP tenim la formació perfecta per a tu: el Grau Superior en Educació Infantil a distància .

Les principals qualitats d’un bon mestre d’infantil

Després de la nostra llarga trajectòria en aquest tipus de formació, hem determinat que les principals qualitats d’un bon mestre d’infantil són les que et exposem a continuació. Compleixes amb elles? 🙂

1. Entusiasme pels nens

La principal característica amb la qual ha de complir tot bon mestre d’infantil és el seu entusiasme pels més petits. Una passió que vagi més enllà de gaudir de la seva companyia, ja que per sobre de tot ha de prevaler l’amor per oferir-un bon ensenyament i ser exemple de bons valors.

2. Paciència i (bon) humor

Treballar amb nens petits cada dia requereix molta paciència. Tot i que cada nen és un món, la veritat és que la naturalesa de la seva edat fa que siguin revoltosos, amb períodes d’atenció curts i poc autocontrol. Enfrontar-se a això pot resultar tot un desafiament. Per això, els mestres d’infantil han de ser perseverants i afrontar les situacions més estressants amb paciència i bon humor: només així podran suportar els alts i baixos de la professió.

3. Habilitats d’observació i comunicació

Els mestres han d’haver adquirit habilitats efectives (i afectives) no només per comunicar-se són els més petits, sinó també per observar-i transmetre qualsevol problema als seus pares. Només d’aquesta manera el petit podrà rebre l’ajuda que necessiti no només al centre escolar, sinó també a casa. Com més eficaçment pugui el mestre o mestra comunicar-se, més gratificant i positiu serà el seu treball.

4. Respecte a les diferències

Cada nen va a l’escola amb una personalitat i un estil d’aprenentatge únics. Perquè cadascú rebi una educació adequada, és tasca de l’mestre acceptar i saber abordar les diferències de cada nen. En cas contrari, si els petits viuen en un clima d’intolerància, es crearà una atmosfera que no els permetrà desenvolupar-se en plenitud.

5. Creativitat i flexibilitat

Planificar lliçons que s’involucrin i entusiasmin als nens petits mentre també els eduquen requereix un alt grau de creativitat. I, d’altra banda, adaptar les lliçons als estils d’aprenentatge individuals requereix flexibilitat, una qualitat que també facilitarà el professional poder afrontar diferents problemes del dia a dia i improvisar sobre ells. Un mestre d’èxit utilitzarà la creativitat i la flexibilitat per fer que cada dia sigui positiu per a ella i per a la classe!

6. Donar confiança i compassió

Un gran mestre ha de saber guanyar-se la confiança dels nens perquè aquests se sentin còmodes a l’expressar-se i no reprimeixin possibles preocupacions. Sobretot en els casos d’aquells petits que necessiten més suport. Per això, una de les grans qualitats d’un bon mestre d’infantil és donar suport i ser compassiu davant de qualsevol error: només així serà capaç de generar un clima còmode i de confiança completa.

7. Energia i innovació

L’avorriment dels nens és un dels grans enemics a batre. Per això, és indispensable que unes de les qualitats d’un bon mestre siguin la seva energia i la seva capacitat d’innovar. Caure en activitats massa rutinàries pot acabar derivant en la desmotivació dels més petits, i fins i tot d’ell mateix professor. Mantenir una actitud positiva i una proposta d’activitats dinàmiques que permetin la participació de tota la classe serà un aspecte clau.

8. Organització

I com per a qualsevol àmbit de la vida, l’última de les qualitats d’un bon mestre infantil (no per això la menys important) és l’organització. No en va, és la seva funció organitzar l’aula, cobrir el pla d’estudis al llarg de el curs, mantenir el material de classe en bon estat, fer un seguiment de cada alumne … Totes aquestes tasques poden resultar en ocasions aclaparadores, de manera que organitzar-se adequadament resulta de vital importància a l’hora de suportar-amb èxit. A més, aquesta capacitat organitzativa, també es transmetrà als nens i, amb sort, acabaran adquirint alguns trets. Esperem que el nostre llistat de qualitats d’un bon mestre d’infantil t’hagi resultat aclaridor i, sobretot, útil. Si creus que compleixes amb totes elles, o que podries arribar a complir-les a futur perquè et desborda la teva passió pels nens, en Linkia FP et esperarem per encarregar-nos de la teva formació i acompanyar-te en la teva immersió laboral. 🙂

  • Home
  • Blog
  • Les 8 qualitats d’un bon mestre d’infantil

Demana més informació

Contacta amb nosaltres per telèfon o usant el formulari de contacte.

Gràcies!

El teu missatge ha estat enviat correctament

OK