• Home
  • >>
  • Actualitat
  • >>
  • El retargeting: una nova tàctica per potenciar les teves estratègies d'empresa
  • El retargeting: una nova tàctica per potenciar les teves estratègies d'empresa

    ActualitatLinkia FP

    ¿Els usuaris de la teva web no es decideixen a comprar el producte o servei que ofereixes? No et preocupis. Aquí et mostrarem com pots aconseguir-ho gràcies a la tàctica del retargeting, una habilitat que farà que impactis als teus clients sense que se sentin perseguits per la teva empresa. Segur que a tots els ha passat que han estat navegant per la xarxa en la recerca d’un producte o servei, però no han realitzat el seu procés de compra a l’instant de trobar-lo. Han optat per fer una segona indagació en altres pàgines, i deixen passar uns dies fins que es decideixen a comprar el producte o servei desitjat. Què ha passat durant aquests dies? Que a través de les seves xarxes socials o altres plataformes s’han trobat anuncis d’aquest producte que estaven buscant, i “casualment” a la web que els va trobar. Què sol fer el consumidor en aquest moment? Acaba processant la compra. I et preguntaràs … Com li ha arribat aquest anunci? Gràcies al retargeting. Nosaltres t’ho explicarem de seguida.

    Què és el retargeting i per a què serveix?

    El retargeting, o també conegut com a remàrqueting, és una estratègia amb l’objectiu de tornar a impactar amb anuncis sobre els nostres productes o serveis en altres webs o xarxes socials. A aquell usuari o consumidor que ja hagi consultat la nostra web, li apareixerà un bàner publicitari amb la intenció que es decideixi a comprar el producte.

    Què aconseguim amb aquesta publicitat? Millorar les nostres estratègies d’empresa i, d’aquesta manera, incrementar la rendibilitat de la inversió inicial. Però no tot és tan fàcil. Perquè aquesta tàctica ens surti bé, hem de tenir en compte diversos aspectes, ja que si no comptem amb ells, pot ser perjudicial per a la nostra imatge de marca, o fins i tot aconseguir l’efecte contrari al que nosaltres estem buscant.

    Què hem de tenir en compte?

    • Configurar bé l’estratègia de retargeting.
    • Adaptar-la al buyer persona de la nostra empresa.
    • Fer-ho en el moment idoni del procés de compra.
    • I configurar de manera adequada la freqüència d’impactes.

    Si per exemple hi ha usuaris que han entrat al nostre web, però no han acabat el seu procés de compra per algun motiu en concret, el retargeting és la nostra oportunitat perquè acabin de completar-lo. Hem de recordar-li al client que estem aquí, i ho farem a través dels anuncis en les diferents xarxes socials o els mateixos bàners en altres plataformes. D’aquesta manera, augmentaran les possibilitats de compra i aconseguirem el propòsit que ens havíem plantejat inicialment.

    Un altre element a tenir en compte és fer-nos aquesta pregunta: Què volem de l’usuari? Que se subscrigui a la nostra plataforma, que compri un producte, que ompli un formulari …  per saber com adaptar l’anunci al client i que la nostra empresa funcioni millor.

    Com funciona el retargeting?

    Ara que ja sabem que el retargeting s’utilitza per aconseguir tancar les nostres vendes,  explicarem com funciona. Serveix perquè estiguem present en la ment dels nostres consumidors potencials i perquè els que en algun moment tinguin dubtes sobre la seva compra, prenguin la decisió de completar-la.

    Aquí apareix un concepte que potser no coneixes, i és la denominació de “píxel“, un fragment de codi que ha de ser instal·lat en una o diverses pàgines del nostre web. El que aconseguim en establir aquest codi és generar una llista de visitants gràcies als ID de cookies que els usuaris accepten quan entren en un web. D’aquesta manera podrem enviar una campanya personalitzada que li arribarà únicament als visitants que apareguin en aquesta llista.

    Preguntes que t’has de fer per utilitzar el retargeting

    Com hem comentat fa uns minuts, hem de tenir en compte alguns aspectes perquè el retargeting funcioni correctament. I per això, us deixarem les preguntes que hauràs de fer-te abans de prendre la decisió de si és el més adequat.

    1. Què li interessa al meu buyer persona?
    2. En què canals sol informar-se o navegar?
    3. En quina part del procés de compra es troba?
    4. Com puc personalitzar els anuncis per cridar la seva atenció?
    5. Quants impactes diaris hauria de programar perquè funcioni?

    Com aplicar el retargeting?

    Per poder adaptar l’estratègia de retargeting a la nostra empresa, hem de tenir en compte el concepte d’imboud màrqueting, un mètode que combina les tècniques del màrqueting i la publicitat, però amb la finalitat de contactar amb l’usuari des del seu inici de compra fins a la transacció final.

    És important pensar en l’experiència de l’usuari i al mateix temps en la imatge de la nostra marca. Perquè això funcioni, hem de ser conscients de les quatre frases que es produeixen en el client durant el procés de compra.

    • Atracció. En aquesta fase el que millor s’adapta a ella són les tècniques de SEO per atraure el trànsit més gran de persones a la nostra pàgina web. D’aquesta manera el que aconseguim és ampliar la difusió a les diferents xarxes socials i que ens serveixin de canal de distribució. Per aquesta raó, hem de conèixer als visitants anònims que entren a la nostra web i també als que ja s’han subscrit.
    • Conversió. El retargeting funciona molt bé aquí, ja que gràcies a aquesta estratègia podem saber si un usuari ha obert un dels nostres emails i així poder enviar-li nous anuncis personalitzats.
    • Decisió. En aquest punt del procés, ja sabrem quina determinació prendrà el client. Si decideix comprar el producte o servei desitjat, passarà a l’última fase i nosaltres haurem aconseguit el nostre objectiu. Si per contra, té dubtes sobre el procés de compra, nosaltres l’haurem d’intentar atreure gràcies als anuncis o bàners ja comentats.
    • Acció. L’usuari, finalment, decideix comprar el producte, i nosaltres, per tant, complim amb el propòsit inicial.

    Exemple retargeting

    Ara que ja tens tots els coneixements bàsics que has de tenir en compte per dur a terme l’estratègia de retargeting, t’explicarem un exemple retargeting perquè acabis de tenir-ho clar.

    Amazon. Aquesta companyia nord-americana, que està clar que tots coneixem, utilitza molt el retargeting. L’objectiu d’Amazon és impactar amb bàners als usuaris que ja han fet alguna compra al portal i que per tant estan en la fase d’atracció o consideració. Una altra opció que potser és menys coneguda és fer upselling o una venda creuada. Segur que ara mateix no saps que és, però és molt senzill d’explicar. Quan tu compres un producte a Amazon, durant els dies posteriors t’apareixen mails o anuncis sobre articles similars que potser podrien complementar el teu i que et podrien interessar. El que fa Amazon en aquest cas és ampliar les seves possibilitats de compra i que augmenti la seva freqüència de venda. D’aquesta manera, ells aconsegueixen que tu compris més productes, i al mateix temps que tinguis articles diferents que satisfacin les teves necessitats. Així de simple.

    Esperem que aquest article sobre el retargeting t’hagi servit d’ajuda i prenguis la decisió d’utilitzar aquesta estratègia. Si vols conèixer més sobre aquests conceptes, et recomanem el curs de Cicle Superior de Màrqueting i Publicitat a distància, en el qual aprendràs més coneixements sobre aquest món.

    Introduce tu comentario

    Qui som

    Linkia FP és una agrupació de Centres Oficials d'Ensenyament de Formació Professional que s'uneixen per a oferir els seus Títols Oficials en modalitat online.

    Actualment s'imparteixen cicles de les branques d'Informàtica i comunicacions, Serveis socioculturals i a la comunitat, Administració i gestió, Comerç i màrqueting, Hostaleria i turisme, Sanitat.

    Els nostres cursos
    Descobreix tots els nostres cicles formatius a distància
    Veure cursos