SOLICITA + INFORMACIÓN whatsapp

10 Conceptes de el Màrqueting indispensables que has de conèixer

El màrqueting digital, també anomenat sovint màrqueting en línia, ha arribat per quedar-se. I és així per diferents raons, entre elles la seva total sintonia amb els nous hàbits dels consumidors i la seva sofisticació a l’hora de dissenyar, implementar i mesurar campanyes. Per això, si estàs pensant a dedicar-te professionalment a això, en Linkia FP compartim amb tu alguns conceptes del màrqueting que has de dominar a la perfecció i que treballem a fons en el nostre Grau Superior en Màrqueting i Publicitat a distància.

Decàleg de conceptes del màrqueting digital

Els 10 conceptes que t’oferim a continuació són només alguns dels molts que manegen diàriament els professionals d’aquest sector. Però la seva importància és tan gran que han d’estar clars en tot moment.

1. Màrqueting digital 

El primer dels conceptes del màrqueting digital que convé acotar és, precisament, el de ‘màrqueting digital’. Si bé el màrqueting en general és el “conjunt de principis i pràctiques que busquen l’augment del comerç, especialment de la demanda”, segons el Diccionari de la Reial Acadèmia Espanyola, el màrqueting digital assumeix aquest propòsit cenyint només al comerç digital. I això no es limita als llocs web, com passava en etapes primerenques d’aquesta disciplina, sinó a molts altres mitjans en continu sorgiment i desenvolupament, cada vegada amb més sofisticació: xarxes socials, dispositius mòbils o correus electrònics, entre d’altres.

2. SEM 

Són les sigles de Search Engine Marketing, que se sol traduir a l’espanyol com Màrqueting de Posicionament en Cercadors, especialment Google. És només una de les moltes vies per les quals pot arribar trànsit a una web, però, donada la seva importància, també acapara molts esforços. Sota el seu paraigua s’integren totes les accions relacionades amb cercadors, encara que sovint s’empra només per fer referència a aquelles que impliquen un pagament a aquests cercadors, com ara les campanyes d’anuncis.

 

3. SEO 

Significa Search Engine Optimization Es tracta del conjunt de tècniques que tenen per objectiu aparèixer en els primers llocs de les llistes de resultats dels cercadors … sense pagar per això a aquests cercadors. Algunes tècniques es realitzen a la mateixa web del negoci (SEO on page) i unes altres, en llocs externs (SEO off page).

 

4. Buyer persona 

Pel que fa a el receptor dels missatges i de les accions que es despleguen en el màrqueting digital, hi ha dos termes en què ens hem d’aturar especialment. Un d’ells és Buyer persona, que ve de l’anglès i es refereix al comprador ideal, és a dir, aquell que reuneix tots els requisits per estar interessat en els nostres productes i serveis. És aquest ‘algú’ que sempre hem de tenir al cap a l’hora de dur a terme una estratègia de màrqueting digital, sense perjudici que altres persones amb característiques diferents puguin també comprar-los.

5. Lead 

És l’altre concepte clau relacionat amb els receptors dels missatges. Es tracta d’un potencial client amb moltes ‘paperetes’ per convertir-se en comprador final. Es pot considerar un estadi intermedi entre un visitant sense més (d’una web, d’un perfil social, etc.) i del comprador final. El que el distingeix és haver realitzat una acció desitjada, generalment amb lliurament de dades, com ara demanar un pressupost, descarregar un ebook o donar-se d’alta en una newsletter.

6. Conversió

Es tracta precisament de l’acte pel qual un lead es converteix en un comprador real, el que suposa un moment crucial en el procés de venda. Per això, la captació de leads i la conversió acaparen bona part dels esforços de qualsevol campanya de màrqueting digital. Per mesurar el seu èxit o fracàs, es calcula una taxa de conversió (nombre de visitants totals / nombre de conversions x 100).

7. Embut de vendes o Funnel

De tots els conceptes del màrqueting digital, aquest és un dels més gràfics. Es refereix a les etapes d’un procés de venda online per les quals ha de passar un comprador fins a fer aquesta compra. I s’explica amb la metàfora de l’embut: a la part més ampla estan tots els visitants i per la part més estreta només passen els veritables consumidors.

8. Analítica 

És un terme de vital importància que té lloc a la fi del procés. Se sol associar a les dades de trànsit del propi web (analítica web), però es pot extrapolar a qualsevol altre canal digital empleat. És un dels aspectes que marquen la diferència amb el màrqueting tradicional, ja que les eines digitals ofereixen tal exhaustivitat en els resultats que es poden fer una anàlisi molt profund i precís. Es fonamenta, en bona part, en els KPIs.

9. KPIs 

Significa Key Performance Indicatori són aquests indicadors clau que ens permeten entendre si una campanya ha funcionat o no, i per què. Un dels KPIs clau és l’esmentada taxa de conversió, però pot haver-hi altres d’especial interès segons els objectius, sector, etc… Però sens dubte, un que interessa a qualsevol negoci és el ROI.

10. ROI 

Són les sigles de Return of Investment, és a dir, el Retorn de la Inversió. I, de tots els conceptes del màrqueting digital, segurament és el que més interessa als que s’embarquen en una campanya d’aquest tipus. Mesura que rendible ha estat aquesta, mitjançant la fórmula ‘(Benefici – Inversió) / Inversió x 100’.

Més conceptes del màrqueting digital

Com dèiem, aquests són només alguns conceptes del màrqueting digital que tot professional ha de conèixer, però hi ha molts altres. I tots ells els tracten amb profunditat en el nostre grau, en què fem un repàs detallat de cada terme i els abordem en el seu context, és a dir, en el pla de màrqueting digital. A més, ens ocupem d’altres qüestions relacionades, com la comptabilitat o l’emprenedoria. T’esperem!