Demana informació

Demana més informació

Alguna pregunta? Consulta'ns i et truquem

Gràcies per contactar amb Linkia FP

Aviat un assessor es posarà en contacte amb tu per resoldre totes les teves consultes

Què ens aporta el neuromàrqueting?

Què ens aporta el neuromàrqueting?

Vols dedicar-te al món de la Publicitat i el Màrqueting i saber com generar un gran impacte en els teus consumidors? Aquest és l’article ideal. Durant els pròxims minuts t’explicarem que és el concepte del neuromàrqueting, quins són els diferents tipus que existeixen i els millors avantatges perquè la teva futura empresa atregui el màxim públic objectiu possible.

Quantes vegades estàs veient una sèrie i et trenquen el millor moment amb una quantitat d’anuncis avorrits? Segur que en una infinitat d’ocasions. Però no passa res, perquè des de fa uns anys, ha aparegut en la nostra societat un nou concepte que fa que els anuncis o les campanyes de publicitat sobre els teus productes siguin d’allò més cridaneres: el neuromàrqueting. I et preguntaràs… què és el neuromàrqueting? Doncs nosaltres t’ho explicarem, encara que el que sí que t’assegurem ja és que, gràcies a aquesta disciplina, arribaràs a una gran varietat de clients i obtindràs una major venda dels teus productes o serveis.

Què és el neuromàrqueting?

Per poder començar a pensar en les estratègies de màrqueting i en com podem atraure el públic que volem, hem de ser conscients que l’objectiu principal a tenir en compte és: ¿quines són les necessitats dels nostres clients? Per això, t’explicarem què és el neuromàrqueting i que aportarà a la nostra empresa.

El neuromàrqueting és la disciplina que ens permetrà trobar quines són les tècniques perquè les empreses sàpiguen com funciona el subconscient dels consumidors sense la necessitat d’haver de realitzar cap mena d’enquesta ni entrevista. D’aquesta manera, les diferents companyies podran millorar les seves estratègies i tindran un major coneixement de l’usuari pel que fa al comportament i el seu procés de compra.

La finalitat és captar l’atenció dels clients, analitzant el seu nivell d’atenció a través de diferents estímuls. D’aquesta manera sabrem les seves necessitats; què pensen i sobretot com se senten amb els nostres productes o serveis.

Tipus neuromàrqueting

Com hem comentat en la introducció d’aquest article, per condicionar una resposta en l’usuari hem de tenir en compte que hi ha diversos tipus neuromàrqueting, els quals ens serviran per aconseguir els propòsits que ens plantegem.

  1. Neuromàrqueting visual 

    Quan tu veus un anunci, què és el que et crida l’atenció? Els colors i les lletres que apareixen en ell, oi? Doncs això no apareix per casualitat, sinó que forma part de l’estratègia del neuromàrqueting visual. A través dels colors i les lletres que apareixen en una campanya o en un spot publicitari, els consumidors se senten atrets i procedeixen a interessar-se pel producte anunciat. Un exemple? La paraula oferta unida al color groc, o la paraula rebaixes que va associada al color vermell. Tot va associat a un concepte. Per exemple, els colors blaus fan referència als productes nous, o els verds als ecològics. Això està pensat per així atraure el client.

  2. Neuromàrqueting auditiu 

    Entres a una botiga, sona una cançó i t’atrapa, se’t fica al cap i mentre estàs comprant la cantes. Quan tornes a anar al cap d’una setmana sona la mateixa cançó, i tu ja te la saps perquè és la mateixa que quan vas anar la setmana passada. La música. Això també forma part d’una estratègia de neuromàrqueting. En el moment en què tu escoltes una cançó concreta, ja saps que va associada a una empresa, ja saps que aquesta cançó l’has escoltat en aquest supermercat o en aquest establiment. A que ja saps quina música sona quan vas al Mercadona a comprar sense estar ara mateix allà? Doncs això, forma part del neuromàrqueting auditiu.

  3. Neuromàrqueting kinestèsic 

    Aquesta estratègia potser és la menys utilitzada, però també funciona molt bé i us mostrarem algun exemple. El neuromàrqueting kinestèsic és el que es basa en el tacte, el gust i l’olfacte. Quan tu vas a una botiga on venen cafès, per exemple, a Nespresso, tenen una atenció molt particular i diferenciada a la resta de botigues. Només en entrar, ja t’atrapa l’olor de cafè. Un dependent està a la teva disposició i t’assessora en tot moment sobre els productes que tenen al seu establiment. Però no només això, sinó que et donen l’oportunitat de provar el cafè que més t’agradi. D’aquesta manera, el consumidor segueix un procés de compra i una experiència diferent de l’habitual, que fa que la pròxima vegada que torni a comprar cafè, sàpiga que anirà a Nespresso.

Avantatges neuromàrqueting

Hem d’interioritzar que el que busquem és cridar l’atenció del públic en les accions publicitàries que realitzem. No serà necessari efectuar enquestes o entrevistes com si fem en el màrqueting tradicional, sinó que simplement gràcies a les diferents tècniques comentades anteriorment sobre el neuromàrqueting, podem “jugar” amb el subconscient dels consumidors i aconseguir captivar-los d’una manera més subtil i eficaç. I et preguntes…  ¿què aconseguirem amb això? Ara mateix ho sabràs.

  1. Nous punts de vista 

    El neuromàrqueting el que et permet és mesurar l’impacte dels consumidors d’una forma diferent i treballar de cara als següents dissenys gràcies a les necessitats obtingudes pels clients.

  2. Anàlisi del consumidor 

    No fem un estudi de mercat habitual, sinó que avaluem el conscient i el subconscient amb les tècniques necessàries per a així obtenir un major èxit.

  3. Precisió 

    Encara que sembli difícil, les empreses analitzen dades que els mateixos clients ni s’imaginen i en aconseguir beneficis per a tots dos, aconseguim una major fiabilitat per part seva.

  4. Experiència 

    Un punt molt important. L’objectiu és apropar-nos als consumidors, que confiïn en nosaltres i que, gràcies a aquesta proximitat, s’adquireixi un benefici tant per l’empresa, com per ells, ja que d’aquesta manera se sentiran atrets pel producte o servei produït i continuaran comprant.

  5. Reforç de la marca 

    Aquest punt fa referència a la imatge de la marca. En aquest cas, podem optar pel storytelling que ja coneixem, una forma creativa que funciona per mostrar un contingut cridaner per a l’usuari. La idea és explicar la història de la marca d’una forma atractiva, però que sempre s’ajusti a la realitat, amb l’objectiu de connectar amb el pensament i les emocions del consumidor i que arribi a ells.

  6. Èxit en el punt de venda 

    Gràcies a la disciplina del neuromàrqueting, podem arribar a saber quin tipus de productes criden l’atenció en un establiment. Per tant, sabrem en quina part hem de col·locar-los per augmentar les vendes i que el procés de compra dels clients sigui molt millor.

  7. Identificació de conducta 

    En analitzar el subconscient del client, podem crear models de conducta per així obtenir dades més concretes i poder crear nous productes o campanyes publicitàries. Per causa dels estímuls que observem, tindrem un patró i així serà més fàcil per a les empreses el procés de producció de nous dissenys.

Exemples neuromàrqueting

Vols veure alguns casos que han tingut èxit amb les seves estratègies de neuromàrqueting? Aquí et mostrem alguns exemples!

  1. Apple

    Segur que cada vegada que has anat a l’establiment d’Apple has tocat algun dels mòbils, ordinadors o iPads que tenen allà. Això no és una cosa que ho facis per casualitat, sinó que és una estratègia que el mateix Apple ha produït per atreure els seus clients. Com vas a comprar un producte sense haver-ho provat abans? Doncs Apple et dóna aquesta oportunitat, una estratègia que funciona molt bé perquè els clients visquin aquesta experiència durant el temps que passin a la botiga i es decideixin a comprar algun dels productes.

  2. Nespresso 

    Aquest és un altre dels exemples neuromàrqueting. Quan tu entres a Nespresso, l’olor, el color i la sensació que hi ha a la botiga ja et captiva. L’atenció és tan personalitzada que et sents a gust i amb certa confiança. Els empleats que hi treballen t’aconsellen gràcies als teus gustos i necessitats quin tipus de càpsula és la que hauries de comprar. I no només això, sinó que et donen l’oportunitat d’escollir una i asseure’t en una sala a prendre el cafè amb tranquil·litat, perquè puguis gaudir-ne d’ell. D’aquesta manera el que aconsegueix l’empresa és que el consumidor se senti còmode mentre està a l’establiment i el seu procés de compra sigui més agradable.

  3. Lay ‘s 

    Aquesta marca de patates no aconseguia augmentar les seves vendes. Què va fer per aconseguir-ho? Canviar el packaging. En comptes de deixar els colors habituals, el que van fer va ser afegir uns més associats al concepte healthy per captar l’atenció dels clients. A més, van optar per afegir-hi els ingredients per donar-li un enfocament diferent del producte: unes patates més saludables.

  4. Mediamarkt 

    Aquesta empresa també utilitza una estratègia de neuromàrqueting visual com l’anterior amb Lay ‘s. Sempre veiem una reducció dels costos dels productes, i el que fa Mediamarkt i que funciona molt bé de cara al consumidor és el fet d’evitar arrodonir els preus perquè visualment sembli que són més barats.

Esperem que t’hagi servit d’ajuda aquest article sobre el neuromàrqueting. Si vols saber més sobre la fp de publicitat i màrqueting no oblidis que a Linkia FP tenim un curs a distància on gràcies a ell et convertiràs en un gran professional de la comunicació.

  • Home
  • Blog
  • Què ens aporta el neuromàrqueting?

Demana més informació

Contacta amb nosaltres per telèfon o usant el formulari de contacte.

Gràcies!

El teu missatge ha estat enviat correctament

OK