Com aconsegueixo que la meva publicitat creativa es faci viral?
- Temps de lectura: 7 minuts
Vols conquerir els consumidors amb la teva publicitat creativa i que arribi al trànsit més gran de persones possible? En aquest article et donarem alguns consells per aconseguir-ho i que així obtinguis un gran èxit gràcies a tots els teus dissenys. Aquella persona que es dedica al món del màrqueting i de la publicitat està constantment donant-li voltes sobre què pot fer per impactar al consumidor i, al mateix temps, com aconseguir que la seva publicitat creativa es faci viral. Per a això, és important tenir en compte alguns factors i dur a terme diferents tècniques per així aconseguir que la teva publicitat destaqui davant la dels altres. Vols saber com? T’ho expliquem a continuació.
Factors publicitat creativa
Posem-nos en situació. T’asseus a la teva taula d’estudi, et prepares un cafè, treus paper i llapis i penses … Què puc fer? El primer que hem de tenir en compte a l’hora de crear una nova publicitat creativa és pensar a qui ens volem dirigir, és a dir, qui serà el nostre públic objectiu. Això és una cosa molt important, ja que a l’hora de definir un target específic, serà molt més fàcil saber quines són les seves principals necessitats i què busquen de nosaltres.
Per a això, hem de saber quins són els 4 factors publicitat creativa, aquells que tindrem presents per desenvolupar el projecte que volem exposar al públic.
1. Factor emocional
El més important en el món de la Publicitat i el Màrqueting. Què és allò que senten els clients, en què pensen, què els agrada, què els motiva, què els preocupa. Tots els elements que respondran a unes preguntes clau perquè nosaltres puguem començar a dur a terme un projecte ideal que sigui dedicat a tots i cadascun dels nostres consumidors. El fet de generar empatia i engagement amb els consumidors farà captar l’atenció del nombre més gran de persones possibles.
2. Factor misteri
Aquesta és una qüestió a tenir en compte respecte al màrqueting i la publicitat creativa. Què és allò que els pot cridar l’atenció, que els susciti curiositat i que així estiguin interessats pel que hem creat? Si el que volem és crear un factor misteri en els consumidors, hem de pensar en alguna cosa que atrapi, que els piqui aquesta curiositat de dir … ¿I això què serà? Perquè d’aquesta manera, captarem atenció i aconseguirem que com a mínim, tinguin cert interès en què hem fet.
3. Factor sorpresa
Què és el que no s’esperen? Una cosa que els sorprengui, que no s’imaginaven que podia aparèixer en la teva publicitat. Allò que surti del que és convencional i que els impacti, que no hagin vist abans o que s’allunyin del que és habitual. Això els cridarà molt l’atenció, ja que una publicitat creativa sempre acaba agradant a molta gent i recorrerà per diferents llocs fins a arribar al trànsit més gran.
4. Factor diversió
Un factor publicitat creativa que funciona molt bé a la publicitat i el màrqueting d’un producte o servei és el factor diversió. Un element amb el qual els consumidors, per exemple, puguin interactuar o puguin fer alguna cosa diferent del que estan acostumats. Aquesta és una qüestió viable perquè la teva publicitat creativa tingui èxit, ja que aquesta interacció amb l’usuari és molt positiva pel que fa a la relació entre el producte i el client.
Com viralitzar la publicitat creativa
Quan per fi aconseguim la publicitat creativa que volem mostrar al públic, hem de saber com distribuir-la perquè la gent la pugui veure. És cert que el que millor funciona és posar un anunci a la televisió o en els diferents mitjans de comunicació, perquè d’aquesta manera obtindrem una major cobertura. No obstant això, no hem de quedar-nos únicament amb aquestes opcions, sinó que hem de contemplar alternatives diferents que també siguin viables per visibilitzar el nostre projecte.
Quina podria ser una altra opció? Les xarxes socials. En l’actualitat sembla que les xarxes socials són les que mouen el món, i això en part és cert. Diàriament, la gran majoria de persones passen hores i hores en els diferents dispositius, i en les que veuen contingut de tota mena: fotos d’amics, vídeos de coneguts i fins i tot publicitat que els hi va apareixent. I aquí, és on hem d’actuar nosaltres. Publicitant els nostres anuncis o projectes a través de les diferents xarxes socials perquè els usuaris vegin què és el que hem anunciat i en què volem que es fixin. Aquesta és una molt bona opció, ja que ens assegurem que es faci visible el que volem compartir amb ells i que a més puguin interactuar. D’aquesta manera, captarem l’atenció dels nostres clients i farem que ells mateixos comparteixin la nostra publicitat creativa amb les persones més properes.
Exemples publicitat creativa
Moltes empreses han tingut grans idees a l’hora de promocionar els seus productes o serveis, els quals han tingut un gran impacte en la societat i han aconseguit que d’aquesta manera tinguin una gran viralització. Aquí et mostrem alguns exemples de publicitat creativa perquè t’inspirin en els teus futurs projectes.
1. Personalització en els recipients
Això ho hem vist en diverses ocasions. Per exemple, CocaCola va posar en les seves llaunes diferents noms perquè els consumidors tinguessin l’oportunitat de tenir un dels recipients personalitzats, cosa que va agradar als clients i que va tenir un gran èxit. I no va ser l’única empresa que ho va fer, perquè, al seu moment, amb Nutella va passar exactament el mateix. En aquest cas, podies accedir a la seva web i demanar un dels seus envasos amb el nom que tu volguessis. D’aquesta manera, t’arribava a casa tant el pot amb el nom a l’etiqueta, com un adhesiu a part per si volies posar-la en qualsevol lloc.
2. Campanyes de màrqueting en ple centre de la ciutat
Una altra opció que funciona entre els usuaris i respecte a les xarxes socials, és el generador de memes. Quan en 2015 es va estrenar la sèrie de “Narcos” a Netflix, la plataforma va decidir jugar amb la interacció dels ciutadans i els memes, i va posar no només un espot publicitari en ple centre de Madrid, sinó que en aquesta campanya posava: “Oh, blanca Navidad- Narcos”. Aquest seria un clar exemple de publicitat creativa que mostra un engagement del producte de la plataforma amb els seus clients.
3. Productes gratuïts en un moment determinat
La multinacional de mobles i objectes domèstics d’Ikea va obrir un nou centre. ¿I què va fer per promocionar-lo en les seves xarxes socials? Va agafar alguns dels productes que més poguessin atraure els clients i els va posar en una sala. Els va fer unes fotografies i les va pujar a Facebook. Al primer que s’etiquetés en un d’aquests productes, se l’emportaria de manera gratuïta. D’aquesta manera, el que aconseguim és que es produeixi una interacció entre l’empresa i l’usuari, i el client estigui més interessat a assistir a aquest nou centre.
I no ha estat l’única empresa que ha dut a terme aquesta opció, perquè Starbucks als Estats Units va fer una cosa similar. Per al dia de Sant Valentí va proposar a través de Twitter i Facebook que, si compraves una targeta electrònica de 5 dòlars, podies enviar-li un cafè a un amic d’una forma especial. Això és un exemple de publicitat creativa que genera interès entre els clients i que aconsegueix que atrapi a un major trànsit.
Esperem que t’hagi servit de gran ajuda aquest article sobre publicitat creativa per als teus projectes en ment. Si el que vols és saber més sobre el món de la Publicitat i el màrqueting, a l’fp online tenim un Grau Superior de Màrqueting i Publicitat a distància que resoldrà tots els teus dubtes!