Demana informació

Demana més informació

Alguna pregunta? Consulta'ns i et truquem

Gràcies per contactar amb Linkia FP

Aviat un assessor es posarà en contacte amb tu per resoldre totes les teves consultes

Com fer una carta de presentació

Com fer una carta de presentació

Estàs preparant el teu CV per sol·licitar ocupació i necessites ajuda? En l’article d’avui t’explicarem què és la carta de presentació i per a què serveix; com la pots fer pas a pas i, a més, et donarem alguns consells perquè aconsegueixis que el teu currículum sigui el seleccionat per a aquest lloc de treball. Com ja saps, el CV per entrar a treballar en una empresa és molt important. És un document que ha d’estar elaborat correctament, i en el qual, a través de les teves dades personals i professionals, els recursos humans de l’empresa en la qual vols començar a treballar poden saber de tu. És important dir, que no n’hi ha prou amb referències sintètiques, sinó que l’explicació de les teves experiències i habilitats ajudarà a ampliar el coneixement sobre la teva persona. Per aquesta raó, és significativa la carta de presentació perquè el teu currículum estigui complet. Atent! 

Què  és una carta de presentació? 

Una carta de presentació és un document explicatiu que adjuntes al curriculum vitae i en el qual expliques àmpliament les teves experiències i habilitats laborals. És una oportunitat per expressar tot el que no has fet al CV i perquè l’empresa a la qual sol·licites l’ocupació pugui conèixer-te millor. 

Aquesta part del CV és molt important i decisiva per al procés de selecció, ja que, gràcies a aquesta carta, els recursos humans podran saber què és el que t’interessa, per què vols aquest treball i què és el que pots oferir. D’aquesta manera, podran acabar de decidir si realment ets la persona adequada per al lloc i si destaques davant els altres participants. 

Com  s’estructura una carta de presentació 

Una carta de presentació es divideix en 5 apartats, en els quals hauràs d’explicar, de manera correcta i formal, els motius de sol·licitud d’ocupació i les dades que no hagis donat en la part principal del CV. T’ho mostrem. 

1. Informació de contacte

Normalment es pot posar a la part superior dreta del document, encara que depenent de l’empresa i les seves condicions, pot variar la ubicació de les dades. En aquest apartat hauràs d’incloure el teu nom, la teva adreça de correu electrònic, el teu telèfon i la data en la qual realitzes la carta de presentació. 

2. Salutació d’obertura

Aquesta part és molt important. Has de tenir en compte l’empresa a la qual et dirigeixes i saber que, tret que sàpigues que aquesta empresa utilitza un to més col·loquial, has de parlar en tot moment de manera formal i professional. En aquest cas, et dirigiràs a la persona que enviaràs aquesta carta de presentació. Si coneixes el seu nom pots posar-ho, o per contra pots dirigir-te a ells com “Benvolguts/es de Recursos Humans”.   

3. Introducció

En la introducció de la teva carta de presentació has de posar, principalment, el nom del lloc que estàs sol·licitant, com ho has trobat o qui t’ho ha recomanat i per quin motiu ho has demanat. En aquest cas, pots posar l’interès que tens per aquesta ocupació perquè l’empresa vegi la teva motivació per aquest. 

4. Desenvolupament

Aquest apartat és la teva oportunitat per explicar tot el que no has pogut fer anteriorment en el CV. Aquí pots mostrar de manera més àmplia totes les teves experiències i habilitats professionals i explicar què és el que pots oferir a l’empresa a través dels teus èxits o valors. 

5. Tancament

En aquesta conclusió pots dir que t’agradaria seguir en el procés de selecció perquè realment estàs interessat en el lloc. Sobretot, en aquest apartat, és molt important que li agraeixis a la persona que està llegint el teu CV i la teva carta de presentació el temps que està dedicant a això. És una forma de donar les gràcies a l’empresa per oferir-te l’oportunitat de presentar-te i que et puguin conèixer millor. 

Consells  per a la carta de presentació 

Com ja hem comentat, la carta de presentació és la teva oportunitat perquè l’empresa sàpiga els teus coneixements professionals i pugui prendre una decisió sobre el lloc de treball. Però per això, és recomanable que segueixis uns consells perquè la teva carta de presentació sigui perfecta. T’ho expliquem. 

  • Cerca prèviament informació de l’empresa. Si a la carta de presentació inclous informació de l’empresa, relacionada amb la seva història i els seus valors, veuran que tens motivació i interès pel treball i que t’has documentat primer. Això servirà perquè sàpiguen que estàs preparat i que pots aportar el màxim de tu.   
  • Tingues un esborrany. Segurament, a mesura que vagis escrivint la carta de presentació, et vagin passant per alt coses que potser no has dit. Per aquesta raó, és recomanable que tinguis un esborrany per anar canviant la informació en un moment determinat, fins que aconsegueixis la versió final.   
  • Dissenya una bona carta de presentació. Encara que el més important sigui el contingut d’aquesta carta, el disseny també ho és. Ha de ser clar i llegible i, sobretot, sense faltes d’ortografia. Has de demostrar a l’empresa que a més de tenir habilitats professionals per al lloc, ets una persona organitzada i precisa. 
  • No escriguis més d’una pàgina. El més aconsellable és que, encara que puguis explicar-te més que en la part principal del CV, no siguis molt extens. El més habitual és que a la carta de presentació dediquis un primer paràgraf de la introducció; dues o tres al desenvolupament de la carta, i un últim paràgraf més breu per al tancament.   

Esperem que aquest article t’hagi servit per a què la teva carta de presentació sense cap inconvenient. Recorda que és molt important per al teu futur laboral i que, seguint aquestes línies anteriors, podràs aconseguir una carta d’èxit. Ànim! 

  • Home
  • Blog
  • Com fer una carta de presentació

Demana més informació

Contacta amb nosaltres per telèfon o usant el formulari de contacte.

Gràcies!

El teu missatge ha estat enviat correctament

OK