Remàrqueting. Què és i per a què serveix? T’ho expliquem
- Temps de lectura: 5 minuts
Formes part d’una empresa i necessites saber com captar els usuaris perquè comprin el producte o servei que ofereixes? Doncs queda’t en aquest article, perquè avui, en les properes línies resoldrem aquest dubte i parlarem d’una de les tècniques del màrqueting que actualment està tenint un gran èxit entre les diferents empreses: el remàrqueting. El remàrqueting és una acció que permet a les organitzacions i institucions la possibilitat de poder rendibilitzar la captació dels usuaris cap a la teva empresa i aconseguir més conversions per poder potenciar-la. És un sistema que ara mateix s’està incorporant i utilitzant als plans de màrqueting i que obté grans resultats de cara als seus objectius principals. Vols saber-ne més? Doncs estigues atent, perquè t’explicarem a continuació què és i en què consisteix el remàrqueting, els diferents tipus que hi ha, quins són els seus avantatges principals i, a més, et donarem alguns consells sobre com funciona i de com hauries d’utilitzar-lo. Allà anem!
Què és el remàrqueting?
El remàrqueting és una tècnica que té com a objectiu principal crear anuncis adaptats i personalitzats per a aquelles persones que hagin visitat, anteriorment, una pàgina web.
Què vol dir? Que la finalitat que tenen les empreses amb aquesta acció de màrqueting és que als usuaris que hagin consultat una web per comprar un producte o servei, però que no hagin arribat a finalitzar el procés, se’ls recordi i se’ls ofereixi de nou que ho poden acabar de fer.
Això és un sistema que està associat al servei de Google Adwords per crear impactes i aconseguir millorar el retorn de la inversió (ROI). És per això que, gràcies al remàrqueting, si un usuari ha mostrat interès per algun dels nostres productes o serveis, podrem atraure’ls novament a través de l’anunci o la campanya que realitzem.
Com funciona el remàrqueting?
I et preguntaràs… Com funciona o com es fa? Doncs bé. És molt simple d’explicar-ho i podem resumir-ho en tres passos molt senzills:
- Primer de tot, l’usuari ha de consumir o visitar algun dels continguts que pertanyen a la nostra marca oa la nostra web.
- Un cop ho hagin fet, des de l’empresa, el que es fa és definir uns paràmetres concrets sobre aquest usuari, el marquem amb una galeta i passem a afegir-lo a la nostra llista de remàrqueting.
- Què fem per últim? Allò que ja hem comentat. Es fa un anunci o una campanya personalitzada per a aquest usuari i se’l fa veure per tornar a atraure’l a la nostra empresa.
Tipus de remàrqueting
Ara bé. Quan parlem d’aquesta tècnica, és important destacar que hi ha diferents tipus de remàrqueting, concretament sis, els quals cadascun té diferents objectius i en què es mostra aquest sistema de formes desiguals. T’ho expliquem, a continuació.
Estàndard
Aquest tipus de remàrqueting és el que hem comentat durant l’article. Quan una persona busqui alguna cosa a la nostra web, posteriorment us apareixerà reflectit a través d’un anunci de display en altres llocs on navegueu.
Dinàmic
El tipus de remàrqueting dinàmic no varia gaire en comparació a l’anterior, però en aquest cas té una característica diferent, i és que els anuncis de la nostra web que apareixeran a l’usuari en altres pàgines, seran en funció dels productes i/o serveis que hagin consultat prèviament.
Per a aplicacions mòbils
Com indica el seu propi, els anuncis o les campanyes personalitzades que es facin a l’empresa només es mostraran a les aplicacions i als llocs web que siguin per a mòbils.
Per a anuncis de la xarxa de cerques
Aquest tipus de remàrqueting no inclou anuncis de display i està associat a un target més precís: usuaris que visiten la nostra web i que també fan cerques a Google dels mateixos productes i serveis a altres llocs.
De vídeo
En aquest cas, aquests anuncis no apareixen als usuaris en pàgines web, sinó que seran mostrats, com el seu nom assenyala, a través de la interacció amb vídeos.
Per llista de distribució
El tipus de remàrqueting per llista de distribució fa referència als emails, és a dir, des de l’empresa, es té en compte els usuaris que per exemple se subscriuen a la newsletter, i el que es fa és recopilar els emails dels mateixos i posteriorment enviar-vos els anuncis a través d’aquest canal.
Avantatges del remàrqueting
Ara que ja saps què és el remàrqueting, per a què funciona i quins són els diferents tipus que hi ha, no podem deixar passar per alt el fet d’explicar-te quins són els seus avantatges. A continuació, us mostrem una llista amb les que considerem les més importants.
- Personalització del públic objectiu.
- Major potència de la marca o empresa.
- Augment de les conversions.
- Ampliació de labast dels usuaris.
- Major obtenció de dades per a possibles estratègies futures.
I això és tot! Esperem que aquest article us hagi servit de gran ajuda per aprendre alguna cosa més sobre el món del màrqueting i perquè, si formeu part d’una empresa, aconseguiu captar més usuaris. Si ets estudiant i vols obtenir més coneixements sobre aquest sector, a Linkia FP comptem amb un Grau Superior de Màrqueting i Publicitat a distància. Si us interessa, podeu contactar amb nosaltres i us explicarem tot el que necessiteu saber. Què esperes? Anima’t!