Demana informació

Demana més informació

Alguna pregunta? Consulta'ns i et truquem

Gràcies per contactar amb Linkia FP

Aviat un assessor es posarà en contacte amb tu per resoldre totes les teves consultes

La intel·ligència artificial al sector empresarial

La intel·ligència artificial al sector empresarial

Des de fa uns anys escoltem diferents conceptes tecnològics d’una manera tan reiterativa que ja ens semblen fins i tot familiars, com ara la intel·ligència artificial, o IA en la seva versió abreujada. Però de veritat sabem què significa? Sabríem explicar-li a una altra persona la definició d’aquesta idea? En aquest article et mostrarem què és; quina és la seva influència en el món actual i, per tant, en les nostres vides, i com podem diferenciar allò que és possible i allò que és ciència ficció. Queda’t llegint aquestes línies properes perquè a través d’elles seràs capaç de donar resposta a totes aquestes preguntes.

Definició d’intel·ligència artificial

La intel·ligència artificial, segons ens diu Wikipedia, és “la intel·ligència duta a terme per màquines”. Si ens fixem, aquesta idea ens aclareix la part d’artificial, però, sense embargo, no la d’intel·ligència. Com definim llavors la Intel·ligència per a una màquina? Segons la mateixa font “quan una màquina imita les funcions cognitives que els humans associen amb altres ments humanes, com, per exemple: percebre, raonar, aprendre i resoldre problemes”.

D’altra banda, tenim una perspectiva diferent respecte a la idea anterior. Iberdrola la defineix com la combinació d’algorismes plantejats amb el propòsit de crear màquines que presentin les mateixes capacitats que l’ésser humà.

Si llegim ambdues idees, veiem que això no és possible en la seva totalitat i que avui dia ens sona a ciència ficció. Però en realitat, no ho és tant si dividim aquesta definició en diferents parts. A què ens estem referint exactament quan parlem d’intel·ligència artificial? Us ho mostrem a continuació.

  • Quan ens referim a percebre, parlem de recollir dades d’una font.
  • Quan ens referim a raonar, parlem de programar un codi que obté un resultat tenint com a entrada del mateix les dades que hem recollit.
  • Quan ens referim a aprendre, estem parlant de millorar aquests codis per obtenir millors resultats.
  • I quan ens referim a resoldre problemes, parlem de les accions que es realitzen com a resultat dels diferents programes que un ésser humà ha desenvolupat.

En l’actualitat, es labora en les següents línies de treball respecte a aquest concepte:

  • Màquines que permeten agilitzar la presa de decisions basant-nos en dades.
  • Màquines que realitzen tasques de forma similar a les persones.
  • Màquines que perceben, raonen i actuen.
  • Màquines que imiten racionalment el comportament humà.

Com s’ha anat introduint la intel·ligència artificial a les empreses?

L’aplicació actual de la intel·ligència artificial (IA) és molt àmplia i sobretot des de la irrupció de la tecnologia en les nostres vides.Els sistemes que tenim als nostres dispositius de detecció facial i els assistents com Siri en són un bon exemple per poder entendre-ho. L’assistent no només pot respondre a les preguntes d’un usuari, sinó que, a més, amb la informació que va recopilant de les nostres preguntes i respostes va concretant i millorant futurs comportaments. Com si no, durant la nostra visualització de pàgines web ens apareixen els anuncis dels productes que, casualment, estem buscant?

Aquest camp per a lempresa ha obert una porta a la millora de resultats impressionant. La capacitat que tenen aquests sistemes de recollir ràpidament dades, analitzar-les segons uns patrons i realitzar accions, ha revolucionat mons com el de les vendes, el màrqueting i la bossa. No ens estranyem, es mouen diners en dècimes de segon i no basant-nos en una decisió d’una persona, sinó d’una màquina.

També és important destacar que ha canviat per complet el concepte d’atenció al client. Els xatbots són sistemes informàtics que permeten a una empresa atendre més ràpidament els usuaris i oferir-los una resposta més eficaç i eficient. Tots i cadascun de nosaltres, quan truquem a empreses o companyies telefòniques, ens trobem amb un sistema que, amb una sèrie de preguntes, analitza les nostres respostes i ens dirigeix ​​a la persona més adequada. I el que molta gent no sap, és que, moltes vegades, ho fan amb una veu que sembla d’una persona real, i, tanmateix, no ho és.

Avantatges intel·ligència artificial

El avantatge principal del seu desenvolupament en els sistemes de IA la trobem en la seva unió amb un altre nou concepte tecnològic, el famós Big Data. Gràcies a aquest darrer, disposem d’una quantitat ingent d’informació que, actualment, l’ésser humà no és capaç d’aprofitar. La intel·ligència artificial té el poder d’analitzar-la i realitzar-hi accions, però el més important i el que l’acosta cada cop més a una faceta “humana”, és analitzar el resultat de les accions preses i modificar la presa de decisions futura sobre la base d’aquestes.

Ja veiem que la intel·ligència artificial és un concepte que actualment està molt present a les nostres vides i que està creixent a les diferents empreses del sector. Al final, hem de conèixer quina és la importància que tenen i què ens envolta respecte a la idea tractada. D’aquesta manera, farem una millora de la nostra empresa i ens servirà d’ajuda per al nostre futur. Si vols saber una mica més sobre el món de la informàtica i les comunicacions, no dubtis a fer una ullada als cicles de fp informàtica que impartim a Linkia. Qualsevol dubte pot contactar amb nosaltres i resoldrem tots els teus dubtes. Anima’t!

  • Home
  • Blog
  • La intel·ligència artificial al sector empresarial

Demana més informació

Contacta amb nosaltres per telèfon o usant el formulari de contacte.

Gràcies per contactar amb Linkia FP

Aviat un assessor es posarà en contacte amb tu per resoldre totes les teves consultes

OK