• Home
  • >>
  • Sense categoritzar
  • >>
  • La intel·ligència artificial en el sector empresarial
  • La intel·ligència artificial en el sector empresarial

    Sense categoritzar

    Des de fa uns anys escoltem diferents conceptes tecnològics d’una manera tan reiterativa que ja ens semblen fins familiars, com ara la intel·ligència artificial, o IA en la seva versió abreujada. Però de debò sabem què vol dir? Sabríem explicar-li a una altra persona la definició d’aquesta idea? En aquest article et mostrarem què és; quina és la seva influència en el món actual, i per tant, en les nostres vides, i com podem diferenciar el que és possible i el que és ciència-ficció. Queda’t llegint aquestes properes línies perquè a través d’elles seràs capaç de donar resposta a totes aquestes preguntes.

    Definició d’intel·ligència artificial

    La intel·ligència artificial, segons ens diu Wikipedia, és “la intel·ligència duta a terme per màquines”. Si ens fixem, aquesta idea ens aclareix la part d’artificial, però no la d’intel·ligència. Com definim aleshores la intel·ligència per a una màquina? Segons la mateixa font “quan una màquina imita les funcions cognitives que els humans associen amb altres ments humanes, com ara: percebre, raonar, aprendre i resoldre problemes”.

    D’altra banda, tenim una perspectiva diferent respecte a la idea anterior. Iberdrola la defineix com la combinació d’algoritmes plantejats amb el propòsit de crear màquines que presentin les mateixes capacitats que l’ésser humà.

    Si llegim les dues idees, veiem que això no és possible completament i que avui en dia ens sona a ciència-ficció. Però en realitat, no ho és tant si dividim aquesta definició en diferents parts. A què ens referim exactament quan parlem d’intel·ligència artificial? Us ho mostrem a continuació.

    • Quan ens referim a percebre, estem parlant de recollir dades d’una font.
    • Quan ens referim a raonar, parlem de programar un codi que obté un resultat tenint com a entrada de la mateixa les dades que hem recollit.
    • Quan ens referim a aprendre, estem parlant de millorar aquests codis per obtenir millors resultats.
    • I quan ens referim a resoldre problemes, parlem de les accions que es realitzen com a resultat dels diferents programes que un ésser humà ha desenvolupat.

    En l’actualitat, es treballa en les següents línies de treball respecte a aquest concepte:

    • Màquines que permeten agilitzar la presa de decisions d’acord amb dades.
    • Màquines que executen tasques de forma similar a les persones.
    • Màquines que perceben, raonen i actuen.
    • Màquines que imiten racionalment el comportament humà.

    Com s’ha anat introduint la intel·ligència artificial en les empreses?

    L’aplicació actual de la intel·ligència artificial (IA) és molt àmplia i sobretot des de la irrupció de la tecnologia en les nostres vides. Els sistemes que tenim en els nostres dispositius de detecció facial i els assistents com Siri són un bon exemple d’això per poder entendre-ho. L’assistent no únicament pot respondre a les opreguntes d’un usuari, sinó que, a més, amb la informació que va recopilant de les nostres preguntes i respostes va concretant i millorant futurs comportaments. com si no, durant la nostra visualització de pàgines web ens apareixen els anuncis dels productes que, casualment, estem buscant?

    Aquest camp per l’empresa ha obert una porta a la millora de resultats impressionant. La capacitat que tenen aquests sistemes de recollir ràpidament dades, analitzar segons uns patrons i realitzar accions, ha revolucionat mons com el de les vendes, el màrqueting i la borsa. No ens estranyem, es mou diners en dècimes de segon i no en base a una decisió d’una persona, sinó d’una màquina.

    També és important destacar que ha canviat per complet el concepte d’atenció al client. Els chatbots són sistemes informàtics que permeten a una empresa atendre més ràpidament als usuaris i oferir-los una resposta més eficaç i eficient. Tots i cadascun de nosaltres, quan truquem a empreses o companyies telefòniques, ens trobem amb un sistema que, amb una sèrie de preguntes, analitza les nostres respostes i ens dirigeix a la persona més adequada. I el que molta gent no sap, és que, en moltes ocasions, ho fan amb una veu que sembla d’una persona real, i en realitat no ho és.

    Avantatges intel·ligència artificial

    L’avantatge principal del seu desenvolupament en els sistemes d’IA la trobem en la seva unió amb un altre nou concepte tecnològic, el famós Big Data. Gràcies a aquest últim, disposem d’una quantitat ingent d’informació que, en l’actualitat, l’ésser humà no és capaç d’aprofitar. La intel·ligència artificial té el poder d’analitzar-la i realitzar accions amb ella, però el més important i el que l’acosta cada vegada més a una faceta “humana” és analitzar el resultat de les accions preses i modificar la presa de decisions futura en base a aquestes.

    Ja veiem que la intel·ligència artificial és un concepte que actualment està molt present en les nostres vides i que està creixent en les diferents empreses del sector. Al final, hem de conèixer quina és la importància que tenen i què és el que ens envolta respecte a la idea tractada. D’aquesta manera, portarem a terme una millora de la nostra empresa i ens servirà d’ajuda per al nostre futur. Si vols saber una mica més sobre el món de la informàtica i les comunicacions, no dubtis a donar una ullada als cicles que impartim a Linkia. Qualsevol dubte pots contactar amb nosaltres i resoldrem tots els teus dubtes. Anima’t!

     

    Introduce tu comentario

    Qui som

    Linkia FP és una agrupació de Centres Oficials d'Ensenyament de Formació Professional que s'uneixen per a oferir els seus Títols Oficials en modalitat online.

    Actualment s'imparteixen cicles de les branques d'Informàtica i comunicacions, Serveis socioculturals i a la comunitat, Administració i gestió, Comerç i màrqueting, Hostaleria i turisme, Sanitat.

    Els nostres cursos
    Descobreix tots els nostres cicles formatius a distància
    Veure cursos