• Home
  • >>
  • Sense categoritzar
  • >>
  • Com realitzar una compra online de manera segura. Et donem alguns consells
  • Com realitzar una compra online de manera segura. Et donem alguns consells

    Sense categoritzar

    L’auge de la tecnologia i les circumstàncies sobtades en la nostra vida com la crisi sanitària de la Covid-19, han provocat que les compres a través d’Internet s’hagin disparat d’una manera desmesurada. Després de decretar l’estat d’alarma per part del Govern espanyol i tancar tots els establiments no essencials, les botigues en línia es van convertir en una recerca constant per part dels ciutadans com a via d’escapament a tantes hores de confinament en els seus domicilis. Però, ho fem d’una manera segura? En aquest article t’explicarem com ha augmentat aquest fenomen en els últims mesos; quins són alguns dels obstacles a l’hora de comprar de manera en línia i, a més, et donarem alguns consells perquè facis les teves compres d’una manera eficaç i segura.

    Augment de la compra en línia

    Fonts com ‘Business Insider’ deixen clar que “l’ecommerce és una tendència que ja creixia a doble dígit abans de la pandèmia, però que s’ha accelerat a causa del confinament i els canvis d’hàbits en els consumidors”. Això és una cosa que s’ha vist reflectida en les dades analitzades i en les quals s’afegeix a través de la mateixa font que, “Espanya és el tercer mercat en el qual més ha crescut el comerç electrònic un 36%, només superat per les xifres d’Argentina i Singapur, amb un 79 i un 71%, respectivament”.

    A més, segons una altra font com és ‘El Economista’, ens mostra en un informe de l’Observatori Cetelem e-Commerce 2020, que “només el 2% d’espanyols declara no haver comprat a través d’aquest canal durant el confinament i el 23% diu que a partir d’ara comprarà més a través d’Internet “.

    Però per què s’ha produït aquest auge de la compra en línia? El target de comprador espanyol és una persona a qui li agrada anar de compres perquè l’associa amb un moment de desconnexió. Anar a un centre comercial un cap de setmana; passejar pel centre de la seva ciutat i mirar els aparadors aprofitant el bon temps; quedar per sopar i abans fer una volta per les botigues a veure si trobes alguna cosa per posar-te. Espanya, al cap i a la fi, és un mercat on el sector comercial interior és molt important, ja que està dins de la nostra tradició i, amb el confinament, aquesta via d’escapament s’ha consolidat amb la botiga i la compra en línia.

    Un altre factor a tenir en compte és el temps que hem dedicat a visitar la botiga en línia. Al passeig pel carrer podem dedicar cert temps a caminar, mirar l’aparador, entrar, revisar, provar-nos roba, pagar i anar a una altra botiga. No obstant això, a la botiga en línia, aquest temps se centra exclusivament a revisar i pagar. Per tant, podem passar més temps en ella i visitar moltes altres. Com més intents i temps, el percentatge d’èxit de la botiga virtual en les compres augmenta exponencialment.

    Tant és així, igual que en el teletreball, els reticents a la compra en línia, que s’ha reduït en gran mesura i que és ara una més dins de les nostres opcions a l’hora de realitzar les nostres compres.

    Possibles obstacles de la compra en línia

    Comprar a través d’Internet a la botiga en línia té els seus punts positius. No obstant això, no tot és tan bonic com sembla, sinó que tot i que ens fan la compra més fàcil, també hi ha alguns obstacles. Us els mostrem a continuació.

    1. Compartim les nostres dades personals.

    2. Hem de pagar despeses d’enviament.

    3. Les devolucions, de vegades, són complicades.

    4. L’aplicació de compres no és senzilla.

    Consells per comprar per Internet de manera segura

    Quines serien algunes de les solucions a les qüestions esmentades en l’apartat anterior sobre la compra en línia?

    1. Quan hàgim de compartir les nostres dades, hem d’intentar visitar i treballar amb una botiga virtual amb cert prestigi, coneguda, per publicitat o perquè està associada a una botiga física.

    2. Sempre hem de revisar la qüestió de les despeses d’enviament abans d’acceptar la compra. Ens podem trobar amb què les despeses d’enviament siguin més cares que la mateixa compra i no ens surti factible. Per tant, hem de revisar les condicions i les diferents ofertes, o comprar una quantitat que ens sigui equivalent.

    3. Pel que fa a la qüestió de les devolucions, és un autèntic mal de cap per als que no estan acostumats. Totes les botigues virtuals et parlen de lo fàcil que és fer devolucions i, en part, ho és, però requereix un temps que encara no hem interioritzat. Moltes vegades, ens podem trobar amb que no ens deixen l’opció de tornar el producte, per la qual cosa és important que busquem i revisem abans bé quina és la política de privacitat i devolucions per fer la compra de manera adequada i segura.

    Ja veiem que la compra en línia és una cosa que actualment està en auge i molt present en els nostres nous hàbits diaris. Hem de ser conscients de quins són els avantatges que té comprar des de qualsevol part, però també tenir en compte que té la seva part negativa. Si vols aprendre més qüestions sobre el món d’Internet i les comunicacions, no dubtis en llegir el nostre blog o donar-li un cop d’ull als cursos que impartim a Linkia.

    Introduce tu comentario

    Qui som

    Linkia FP és una agrupació de Centres Oficials d'Ensenyament de Formació Professional que s'uneixen per a oferir els seus Títols Oficials en modalitat online.

    Actualment s'imparteixen cicles de les branques d'Informàtica i comunicacions, Serveis socioculturals i a la comunitat, Administració i gestió, Comerç i màrqueting, Hostaleria i turisme, Sanitat.

    Els nostres cursos
    Descobreix tots els nostres cicles formatius a distància
    Veure cursos